Gå til innhold

tnrfd

Bruker
  • Innholdsteller

    329
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om tnrfd

  • Bursdag 07/24/1985

core_pfieldgroups_99

  • Yrke eller sivil status
    Ingeniør student

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Trondheim

tnrfd's Achievements

  1. Skal ligge ledning til turteller klar bak dashen ja, rød/hvit ledning. Evt hvis det ikke ligger noen ledning der kan du koble deg på rød/hvit ledning ut fra coilen.
  2. Jeg hadde problemer med at giveren på svinghjulet begynte å kødde når motoren ble varm og god. Defekten i giveren ga kun utslag da det var varmt og godt i motorrommet. Det med at motoren ikke stopper når du kutter tenningen kan være at den ikke kutter bensintilførselen. Sitter en solenoid på gasseren som ordner det. Men hvis det er det som er feil så vil den gå helt jævlig når tenning er av. Tenner kun på komp/varme som en diesel...
  3. Ledningen fra coilen ligger allerede bak dashen klar med kabel sko og alt original. Rød/hvit ledning. Hvis du ikke finner den så skal turtelleren kobles på rød/hvit ledning ut i fra coilen (den ledningene nærmest skjermen på førerside hvis jeg ikke husker helt feil).
  4. Mulig å justere balansen ja (ihvertfall på gammel type tannstag hvis det er forskjellige typer tannstag da og ikke bare forskjellige pumper). Du skrur av det lokket som er festet med to skruer på tannstaget og justere balansen ved å skru den hylsen inni der ut/innover. Skal ligge en bedre forklaring på forumet så søk hvis du ikke skjønner det helt..
  5. tnrfd

    b230K

    Skal ligge rød/hvit ledning bak speedometeret som oeb sier. Hvis du så ikke finner du den. Rød/hvit ledning ut fra coilen, nærmest forskjermen hvis jeg ikke husker helt feil.
  6. hvis du har B230K motor så er det vel ikke no hallgiver i fordeleren? tenninga blir jo styrt av svinghjuls sensoren på den motoren. Den kan ikke være så altfor dyr på volvo evt hugger.. Uansett ville jeg droppa å bygge om til stiftenning, det funker sikkert men motoren vil nok ikke gå optimalt.
  7. Husker ikke akkurat hvor mye den kosta, men var ikke mye. 50,- kanskje???
  8. jeg kjøpte ny på volvo til en billig penge mener jeg å huske. Detta var til en 240 m/B230K motor men er sikkert den samme på 240/740
  9. Jeg hadde bytta reim. Blir ventil salat hvis den ryker + reima koster vel bare 200,-. Kjapp og enkel jobb.
  10. veit ikke helt hvordan man sjekker den. Enkleste er nok å skru av en fra en 740 som du vet funker. Jævlig køddent å komme til på 240'er med B230K motor. Trangt..
  11. Sjekka at det ikke er svinhjulsensoren din som har tatt kvelden? Samma skjedde på 240'en min med B230K motor. Gikk som en hore. Motoren dreiv å gikk baklengs på tomgang og tenninga var helt på trynet. Regreima er det kanskje like greit å bytte uansett. Ryker den på denne motoren så er det slutt....
  12. så vidt jeg vet må du bruke en coil fra en annen B230K motor. masse flere ledniger og styr inn på den typen coil eller vanlige runde coiler.
  13. eneste du trenger å koble på turtelleren er den røde/hvite ledningen som kommer fra coilen. den skal inn på kobling 1 som kohler sa. Strøm osv får turtelleren igjennom kontaktene i dashen. De andre pins'ene bak på turtelleren er for å kjøre strøm videre til ekstern klokke tror jeg.
  14. Ser bra ut detta lars. Du må beholde den gamle stilen, ikke drit deg ut med bytting til ny type front/bakende osv.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår