Jump to content

Bono

Bruker
  • Posts

    4
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Bono's Achievements

Menig

Menig (1/13)

0

Reputation

  1. Hei. Bilen stoppet og ville ikke gå mere igjen.Det viste seg at det var bare 2bar bensintrykke. Satte inn igjen den gamle pumpa og da har jeg 3-4 bar med tenninga på og 6-6,5 bar når motoren går rundt. Bilen startet da. Byttet også pluggledninger,rotor og fordelerlokk. Etter det virker det som motoren går reint. Men noen ganger når den er halv varm/ varm så vil den ikke opp på turtall når jeg starter den. Noen ganger klarer jeg å få opp turtallet og da går den greit på tomgang etterpå. I dag når jeg startet den etter å ha stått en liten time etter kjøring så klarte jeg ikke å få den over en 2-300 omdreininger. Den gikk på det lenge. Når jeg prøvde å gi gass så hørtes det ut som om den tente i mot. For å komme hjem måtte jeg trille ned en bakke og mens den gikk på lav tomgang så satte jeg den i gir og tvinger opp turtallet. Etter en stund så begynte den å gå normalt og jeg merket ingenting når jeg kjørte. Har testet starten flere ganger etterpå både når den er helt varm og Hallvard og har den startet som den skal. Har ikke noe trykkfall på bensintrykket på en time de gangene jeg har sjekket. Ser at ventetrykket varier fra 3 til 4 bar. Kan det være enheten som regulerer tomgangen som krangler? Målte spenningen inn på den og den var 11,9 volt med tenninga på og 13,2 med motor i gang.
  2. Har gått over alt av vakuumslanger men jeg finner ikke noe feil der.Bensinfilteret har jeg byttet. Målte bensintrykket og det var 4bar når tenninga står på uten at motor går. Med motor i gang var det mer enn 6,5 det var 6,8 bar. Er ikke så inne på det men hva menes med Dpr? Som dere ser så har jeg fått startet den igjen og jeg har kjørt med bilen men den går ikke som den skal. Noen ganger hvis jeg starter den når den er varm må jeg jobbe lenge med å få motoren over 1000 omdreininger. Bilen har også stoppet en par ganger og da vil den ikke starte før den har stått en par timer. Kjenner det hele tiden når jeg kjører at den går å jukser.
  3. Skal prøve å utdype litt mer. Har sjekket en del angående falskluft men har ikke funnet noe, er det noen plasser det er mer sannsynlig at det kan være feil? Bensinpumpa starter når jeg slår på tenninga og går noen sekunder før den stopper. Hvis jeg løser på bensinslangen inn på bensinfordeleren så står det trykk der. Hvis jeg prøver å starte så tenner den til med det samme jeg kjører starteren men ikke mer. Etter å ha prøvd å starte mange ganger så tok jeg ut en tennplugg og den var helt tørr. Sjekket gnist og det var det. Tennplugger er som om de kommer rett i fra esken, helt hvit. Skrudde av bensinreturslangen ved trykkregulatoren men der kommer det ikke noe bensin når tenninga står på. Bilen har jukset i lengre tid uten at det har vært noe problem med å få start på den, verst ved kald motor. På en tur fikk jeg stopp og måtte jeg vente en halvtime før den startet igjen. Etter det har jeg kjørt lege uten trøbbel med å få start eller at den har stoppet, bare at den jukse. Den kvelden jeg måtte taes hjem gikk den så bra som den ikke hadde gjort på lang tid før den begynte og jukse igjen og da ble stopp etter en to tre hundre meter. Da fikk ikke start noe mer på den turen.
  4. Har problem med at i min Audi jukser og noen ganger stopper. Har byttet coil, bensinpumpe og bensinmengdefordeler. Virker som den ikke får bensin. Ønsker tips på hva det kan være?
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy