Gå til innhold
Bilforumet.no

tøggi

Bruker
  • Innholdsteller

    2
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. tøggi

    Volvo V50 1.6d motorproblem

    Første gang bilen var på verkstedet kjørte de en tvungen regenerering og slettet feilkoder. Feilkodene dukket likevel opp igjen (motorlampa lyser gult) etter 1 ukes tid. Da fungerte ikke tvungen regenerering pga 'høyt mottrykk', men vet ikke hvordan de målte dette. De slettet likevel feilkodene, men de dukket opp igjen etter ca enda 1 uke. Bilen fungerer fint inntil feilkodene kommer tilbake.
  2. tøggi

    Volvo V50 1.6d motorproblem

    Har tilsvarende problem med min Volvo V50 2010 modell 95,000km. Motorlampa lyser gult og bilen går i nødmodus slik at RPM når maks 3000. Feilkodene DTC 2A40 og DTC 2A30 peker på tett/overbelastet partikkelfilter. Hvor mye kostet det deg å skifte sensor? Mekonomen her likte ikke ideen og ba om 3k for sensoren, men aller helst vil de skifte partikkelfiltere og hele greia for 11k + verkstedtimer.
×

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.