Jump to content
Bilforumet.no

tøggi

Bruker
  • Content Count

    2
  • Joined

  • Last visited

  1. Første gang bilen var på verkstedet kjørte de en tvungen regenerering og slettet feilkoder. Feilkodene dukket likevel opp igjen (motorlampa lyser gult) etter 1 ukes tid. Da fungerte ikke tvungen regenerering pga 'høyt mottrykk', men vet ikke hvordan de målte dette. De slettet likevel feilkodene, men de dukket opp igjen etter ca enda 1 uke. Bilen fungerer fint inntil feilkodene kommer tilbake. EDIT: Tok med bilen til merkeverksted som tillot seg å vurdere den gratis. Etter å ha kjørt den i 2 måneder uten problemer kan jeg vel påstå at de løste problemet. De forklarte meg at de dro ut slangen til partikkelfiltersensor, kjørte en tur for å 'blåse den ren', og deretter kjørte en tvungen regenerering (samme som Mekonomen gjorde en gang og forsøkte en annen gang, men ikke fikk til). Den gule motorlampa har ikke vist seg siden og foreløpig har jeg spart 12k.
  2. Har tilsvarende problem med min Volvo V50 2010 modell 95,000km. Motorlampa lyser gult og bilen går i nødmodus slik at RPM når maks 3000. Feilkodene DTC 2A40 og DTC 2A30 peker på tett/overbelastet partikkelfilter. Hvor mye kostet det deg å skifte sensor? Mekonomen her likte ikke ideen og ba om 3k for sensoren, men aller helst vil de skifte partikkelfiltere og hele greia for 11k + verkstedtimer.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.