Jump to content
Bilforumet.no

Korporal

Bruker
  • Content Count

    1
  • Joined

  • Last visited

  1. Hei. Min svigerfar har en 97 modell Golf 3 1,6l bensin, som ikke vil starte. Det har blitt sveist noe rust på bilen de siste 6 mnd. og den har derfor ikke vært startet på 6 mnd. eller det vil si at etter han var ferdig med sveisingen ble den startet å da kjørt varm. Nå er det ikke tegn til at den vil starte i det hele tatt. Bensinpumpen gikk ikke så den ble byttet. Den nye gikk heller ikke så jeg har ohmet sikkringen og den er i orden. Jeg åpnet releet som styrer bensinpumpen og kunne se at det ikke la inn. Jeg tvangskjørte releet og da startet bensinpumpen. Men dessverre ikke motoren...!(Jeg tvangskjørte pumpen mens jeg prøvde starteren) Jeg regner med at de to tynneste kontaktpinnene på releet er styrekontaktsettet? Med tenning på målte jeg 12v i relesokkelen mellom en av kontaktene til styrekontaktsettet og chassi. Dette betyr at det står spenning inn på den ene siden av styrekontaktsettet. I og med at bensinpumpen starter når jeg tvangskjører releet vet jeg at det er spenning på hovedkontaktsettet. Jeg Ohmet også spolen på releet, som også er i orden. Hvorfor legger det ikke inn? Det virker som om releet ikke får beskjed om å legge inn? Hva er det som sitter før styrekontaktsettet i kretsen? Er det hjernen? Som sagt har jeg målt 12 volt mellom chassi og den ene styresettkontakten i relesokkelen. Regner med at den andre styresettkontaken går direkte til jord? Muligens prøve å ohme den...? Har jeg to separate feil her eller har de en sammenheng?
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.