Gå til innhold

Squirry

Bruker
  • Innholdsteller

    15
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Omdømmeaktivitet

  1. Like
    Squirry ga poeng til Jesper1201 i Anbefalinger brukt varebil: 60-90 000 kr   
    Skulle akkurat til å si det; Ligg unna Peugeot, Citroen og Renault.. 
    Anbefaler egentlig kun Caddy i den prisklassen, da men en 1.9TDI PD motor. Driftsikkere så lenge de får oljeskift en gang i året eller maks 15'000km.
    Kjente feil på de er igrunn bare bremsekalipere bak som henger seg, tandempumpe som tar kvelden og O-ringer til dyser som kan begynne å lekke. 
    Er ikke ukjent at de begynner å ruste langs dørlister og dørhåndtak, men det har mye med vedlikehold å gjøre.
    Et "kjent" problem etter kjøring på LL intervaller og spesielt med feil olje er at kamakselen går istykker og dermer tar den knekken på kamfølgere og dysepumper.
    I verste tilfelle kan dysene begynner å "banke" i toppen slik at det blir ovalitet i hullene som dysene sitter i, du vil dermed får olje i sylinderen og diesel i olja som følge, resultatet da er skifte av topplokk. Ergo er moralen, skift olje hyppig. 
    Andre ting som kan oppstå er turbohavari, som igjen er en "direkte" konsekvens av LL intervaller.
    EGR ventil/kjøler som kokser igjen. 
    Webasto som soter igjen og går i lås. 
    Ellers vanlige slitedeler som lenkearmer, bremser og fjører. 
    Har selv en Caddy, dog nesten ny, men den er fortsatt basert på samme plattform som Caddy'n som kom i 2004. 
    Eneste konkurrenten til VW Caddy er Ford Connect, billigere bil med dårligere komfort og betydelig dårligere satt sammen (har dessverre hatt en slik som pendlebil...)
  2. Like
    Squirry ga poeng til Jesper1201 i Vurderer kjøp av Caddy Maxi - hjelp   
    Må være ærlig å si at det er lite "kjente feil" på disse, de er veldig driftsikre så lenge de får påkrevd vedlikehold (hyppig vask vinterstid, årlig oljeskift etc)
    Bakre calipere vil omsider sette seg, men vasker du godt inni der med høytrykk om vinteren holder de lenger.
    PD motorene er i utgangspunktet veldig driftsikre, men de krever VW 507.00 olje, og oljeskift en gang i året for å gå langt.
    Bytt også dieselfilteret på intervallet sitt. (Følg serviceskjema er mitt tips) 
    Reg.reim intervall er 120' eller 150' avhengig av hvilken motor som sitter i den, pass på at dette er gjort - eller få avslag i pris.
  3. Like
    Squirry ga poeng til Jesper1201 i Mazda 5 - motorproblem, what to do   
    Det er den elendige Ford motoren det.
    Det problemet er ikke bare på Mazda 5, den samme motoren er brukt i Mazda 6 og en hel haug med Ford biler, alle har samme problem. Disse motorene hadde omtrent oljeforbruk rett fra fabrikk. En skikkelig møkkamotor. 
    Hvor mye olje bruker den? Har du fått feil på PKK?
     
    Motoren kan vare leeenge ved å bare etterfylle olje, det er ikke noe problem, men oljeforbruket vil antageligvis stige gradvis.
    Motorrens vil ikke gjøre noen underverker nei, i værste fall kan du risikere at det blir enda verre. 
     
    Mitt tips; Kjør med bilen sånn den er helt til oljeforbruket blir sjenerende høyt (alvorlig blårøyk av eksos) eller til du får feil på PKK. Da ville jeg solgt den billig på finn.no som delebil eller skrotet den. 
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår