Gå til innhold
Bilforumet.no

Squirry

Bruker
  • Innholdsteller

    15
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Squirry

    Hva er regreimintervallet på en Caddy Maxi

    På servicekvitteringene stå det MKB (motorkodebokstav?): CAYD Diesel 02
  2. Hva er egentlig regreimintervallet på en Caddy Maxi? Jeg ringte Møller vest, de sa 210 000 og inget tidsintervall. På finn ser jeg det selges biler som har skiftet reim på både 105’ og 160’. Forvirret!
  3. Tusen hjertelig takk, @Jesper1201! Dette skal jeg notere
  4. Hei, på jakt etter ny varebil etter kjøp av katta i sekken sist. Ønsker en driftssikker bil med en kjent, bra motor og lite kjente feil annet enn det vanlige. Unngår helst dårlige motorer, girkasser mm. Ikke så voldsomt opptatt av kjørekomfort, men unngår Peugot, Citroen og Renault. Biler av samme "kvalitet" utgår. Vurderer VW Caddy Maxi, noen med tips om hvilken modell, motor, etc man bør gå for? Eller kjennskap om kjente feil?
  5. Mazda 5: gått lite. Ingen andre store feil og lite rust. Alt er i rute til godkjenning av EU-kontroll, (re-godkjenning), men disse bilene sliter med dårlige motorer. Feil på minst to sylindere, stort oljeforbruk, trekker dårlig i bakker. Alternativet er å vrake bilen og tape penger på det, evt få noen til å forsøke å repare litt på motoren (ca 10-15 000 kr). Er det noen vits i det hele tatt? Jeg synes det er så synd å vrake en bil som har gått så kort, og er vant med bilen som går 4-5 dobbelt før de tar kvelden. Mazda er elendige på garantier også, bilen har heller ikke fulgt alle merkeservicer (servicer opprettholdt privat, men det hjelper ikke som kunde) og er uansett 30 000 km over garantilengde, men hver eneste mekaniker jeg har snakket med påpeker at dette er en katastrofemotor fra leverandør. Tragisk at det er lov å selge slike produkter og ikke ta ansvar! Siste Mazdaen jeg kjører iallfall
  6. Squirry

    Vurderer kjøp av Caddy Maxi - hjelp

    Så finnes det også uten 4wd, koster ca det samme men gått nesten 60 000 km mindre. Stor forskjell på disse med og uten 4wd? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=100156082
  7. Squirry

    Vurderer kjøp av Caddy Maxi - hjelp

    1,9 TDI DPF, om det sier noe mer
  8. Squirry

    Vurderer kjøp av Caddy Maxi - hjelp

    Og hva er intervallet for regreimskifte?
  9. Hei. Mindre bilkyndig kvinne vurderer å gå til innkjøp en en Caddy Maxi bruktbil med firhjulstrekk. 105 hk, 1,9 L og TDI. Jeg har fått tilbud om å kjøpe en slik til 70000, den har fulgt alle servicer, og har gått 150 000. Siste kjøp var et gedigent bomkjøp og jeg skulle gjerne hatt noen tips? Ønsker fortrinnsvis ikke å bruke så mye penger på bilen, rundt 70-80 000 er maks da jeg har en kompis som skrur billig for meg. Men er dette en god bil? Kjente feil osv? Hva bør jeg spørre om?
  10. Squirry

    Mazda 5 - motorproblem, what to do

    Jeg har kjørt gamle biler i 20 år, nord for Trondheim også. Aldri hatt samme problem, og bilen har kun hatt en eier, fulgt alle servicer og godt vedlikeholdt. Han bodde 20 km fra jobb, fin asfaltvei uten mye trafikk.
  11. Squirry

    Mazda 5 - motorproblem, what to do

    Tusen takk for svar. Jeg synes det er helt sinnsykt at en bil/merke som "liksom" skal være driftssikker ikke holder knappe 100 000 km før det blir problemer. Trodde jeg søkte opp grundig i forkant også, på broom.no stod det bare at bremseskiver var et kjent problem. Jeg fikk et tips om å fylle på med en tykkere olje, får prøve det. Jeg hadde den inne på kampanjesak hos Mazda og ba dem sjekke motoren og opplyste om oljeforbruket. De skulle ta en utvendig motorvask men så vel fort at det ikke var olje på utsiden. Har vel brukt 4 liter siden slutten av januar, peilepinnen er halvveis nå.
  12. Squirry

    Mazda 5 - motorproblem, what to do

    Andre spørsmål: 1) hvor lenge kan man "bare" etterfylle med olje før motoren sier takk for seg? 2) noe poeng med innvendig motorvask?
  13. Squirry

    Mazda 5 - motorproblem, what to do

    2006, 1,8/116hk
  14. Squirry

    Mazda 5 - motorproblem, what to do

    Hei, Har en kjær Mazda 5 som ikke har gått så langt (116 000 km) som nå har fått påvist innvending oljeforbruk og beskjed om at motor må enten overhales, byttes eller bilen må skrotes. Det strider mot all min fornuft at en så kortkjørt japsebil må kjøres til dynga, og jeg kan heller ikke selge den. Den ble kjøpt i fjor høst for 50 000. Aktuelt å heve kjøpe, kreve refusjon? Det er mest sannsynlig noe tette ventiler el, hadde det hjulpet om man tok en motorflush/innvending motorvask? Hadde en motoroverhaling kostet 10-12 000 hadde jeg lett gjort det, men å bruke 30 000 på noe man ikke engang vet funker... Flere som har opplevd disse problemene på Mazda 5? Note: totalt ukyndig når det gjelder bil, bare synes det er motbydelig at alt skal skrotes
×

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.