Gå til innhold

Mr-Johnsen

Bruker
  • Innholdsteller

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Mr-Johnsen vant dagen sist Mai 19 2016

Mr-Johnsen hadde mest likt innhold!

Mr-Johnsen's Achievements

  1. Dritt bil! Håper noen kan hjelpe meg. Jeg skriver kortversjonen av hele storyen: Bilen gikk i nødmodus. Plutselig ble den enda værre og gikk til ca max 1500rpm og 20kmt. Verksted viste koden P2338 som ifølge feilkodeleser sa bankesensor feil på cyl 3. Så jeg skiftet bankesensor. Fant så ut at det trolig var dyse i cylinder 3 som trengte å skiftes så kjøpte en overhalt dyse. Skiftet denne uten at det hjalp. Kjøpte derfor en til dyse (trodde begge de to andre var defekt) og skiftet. Det hjalp ikke. Kjøpte en feilkodeleser for omprogrammering av dyse og da jeg fikk koda dysa in i ECU forsvant feilkode P2338. Da lyste ikke glødelampa lengre, men bilen gikk like rævva. Jeg skiftet også dyse 2 (husker ikke hvorfor nå...). og da dukket kode P0202 opp (dyse cylinder 2). Så kom den samme feilen til P0204 (dyse cyl 4) uten at jeg gjorde annet enn å prøve å måle volt i dyse i cyl 4. Til slutt kom den samtidig til P0201 og P0203 underveis i alt dette.. Nå har får jeg ikke startet eller noe. Jeg får feilkoder P0201, P0202, P0203, P0204. Disse kan av og til slettes, men kommer tilbake. Jeg vet ikke hvorfor det noen få ganger går ann å slette dem. Har hatt en verksted kar hos meg som brukt underkant av to timer med litt mer avansert feilkodesøker. Han syntes det var merkelig at feilkoder av og til kunne slettes og tenkte kanskje ECU problem. Han ba meg derimot måle kabelene mellom ECU og dyser. Noen som har tips for hvordan jeg kan feilsøke kabler mellom ECU og dysene? Prøvde i går, men skjønte ikke helt hvordan jeg skal gå fram. Koblet fra den kabelsnurren med en haug med kabler som går rett i ECU. Jeg fikk signal mellom ECU og samme dyse på flere punkter. Dette gjaldt vel for alle fire dysene som fikk signal på de samme punktene på ECU kabelen. Jeg vet ikke om det betyr brudd, fordi jeg finner det lite sannsynlig at alle kablene fra dyse til ECU har brudd og at dette har skjedd plutselig mens bilen bare har stått i ro. Tror det er ECU som er gåen, men vil være helt sikker siden det blir litt styr å bytte denne og omprogrammere diverse..
  2. Er det mulig å bare "restarte" ECU ved å ta ut batteriet en stund som en quickfix? Min feilkodeleser fikk ikke kontakt med ECU og verkstedtime var ikke lett å få nå før fellesferien.. Haster litt! Har en slik sak som i alle fall har fungert på en Peugeot Expert, men ikke på Transiten. http://www.dhresource.com/0x0s/f2-albu-g4-M01-14-27-rBVaEFca5M-AdFoQAAEECptk8_M618.jpg/mini-elm327-v2-1-bluetooth-hh-obd-advanced.jpg
  3. Sliter med bilen (Ford Transit T300 125 tdci). I går døde plutselig turboen og bilen ble skikkelig treg. Lampa for glødeplugg lyser konstant.
  4. Mange takk, det var jo super enkelt. Tok mindre enn 5 minutter. Verkstedet skulle ha 1400-1500 for jobben/deler. Kjøpte sensoren på ebay for 200, så da sparte jeg de pengene =)
  5. Noen som kan hjelpe meg med hvor kamsensor sitter på Peugeot Expert 2004 2.0 HDI? Er det en stor jobb å skifte denne delen?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår