Jump to content
Bilforumet.no

dieselfan

Bruker
  • Content Count

    7
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1
  1. Katalysatoren er enkel å bytte og jeg vil låne den fra en bil som går perfekt. Det koster meg ikke mer enn at jeg må stille opp for donoren neste gang... jeg ønsker å komme til bunns i problemet selv om noen kan synes det er helt kokko å jakte på desilitere. Jeg må for tiden legge inn fuel-stopp mye oftere enn nødvendig. Bilen bruker 45% mer enn andre biler av samme type... Har 3 stk A2 i stallen og det var kanskje like godt at jeg ikke fortalte "Opelduude" hvor langt den mest slitne har gått Måler bremsetemperaturen senere i natt. Finner jeg ikke varmegang så følger rådet fra Jesper 1201 om å ta en diagnose. Om noen har forslag til andre ting å sjekke så vil jeg selvfølgelig gjerne ha innspill
  2. Takk for at du deler så grundig av kunnskapen din Jesper 1201 Da skal jeg sjekke nærmere: Hjullager - vil prøve å sjekke med momenttest (jekke opp bilen, legge 4 runder tau på dekkenes bane og prøve hvilken vekt som får hjulet til å rotere) Sot i innsug - rengjøring av innsugssystemet skal jeg prøve, tar med EGR i samme slengen. Dårlige dyser - tror disse kan sjekkes ved hjelp av diagnose (dette er en pumpedysemotor) Dårlig trykk til dysene - vet ikke hvordan dette sjekkes på en pumpedysemotor ? Noen som kan hjelpe ? Katalysator som begynner å bli tett - skal prøve å bytte til en annen katalysator og se om det hjelper Lufttrykk - Audi anbefaler 2.1/2.0 bar for intil 3 pers+bagasje, jeg bruker 2.4/2.2 bar alene med tom bil og sliter allerede noe på midten framme (bilen veier 1020kg) NB jeg har ikke olje i intercooleren... Til sammenlikning så bruker A6 4F 2.0TDI 140hk stabilt 0.43 på samme rute men med 5-6 km/t høyere snittfart
  3. Takk for lynraskt svar Tallene er fra kjørebok og ikke fra kjørekomputer. Fyller full tank hver gang, bruker kun to stasjoner. Dekk: 175/60-15 Kumho Ecowing 2,4/2.2bar Kilometerstand 305500 Den andre motoren jeg refererer til sitter i Audi A2 1.2TDI 61hk 2002 Ikkeno ekstrautstyr eller modifiseringer som påvirker luftmotstand. Godt poeng det med bremser som henger, jeg jekka opp bilen og sjekka nå. Den henger ikke og kan heller ikke se bremsestøv som tyder på at den gjør det av og til. Skal stoppe og gjøre temperatursjekk neste gang jeg er på motorveien. Ikke tegn til røyk, lukt eller oljeforbruk ut over det jeg mener er normalt..... Regner normalforbruk på denne distansen til å være 0.33 mad AMF motor og da blir vel 0.48 ca 45% høyere forbruk og det er da vel ikke lite ?
  4. Hei ! Jeg har kjøpt en A2 1.4TDI med motorkode AMF. Har byttet luftfilter og dieselfilter. Bilen bruker fortsatt altfor mye diesel... Jeg pendler og kjører typisk 200km i flatt terreng og farta er 100 eller 80. På de 7 siste tankene varierer målingene fra 0.47-0.49 Til sammenlikning bruker 1.2TDI 'n som jeg har 0,28-0,30 på samme løypa. Bilen var nylig på EU og viste fine eksosverdier så jeg tviler på gjennomslag/dårlig kompresjon/feil innsprøytningstidspunkt, Hva er det jeg overser ? Noen som har ide om hvor feilen ligger ?
  5. Ok, jeg følger ditt råd. Ny radiator koster fra 1900kr så jeg håper den kan fixes. Tusen takk for rask og god hjelp i min første posting på dette forumet
  6. Takk for raskt svar Quattro73. Helt enig ut ifra det jeg kan se og hvordan det kjennes ut at den er tettet med en O-ring.type pakning. Men det store spørsmålet er hvordan den lille krana demonteres slik at man kan bytte O-ringen... ? Kikka under endel VAG biler tidligere og mange har samme kran. (Golf 5 og 6, Tiguan, A4, A3 ++) Håper det er noen som har prøvd dette før meg og kan dele løsningen for jeg må inntil jeg finner løsningen. Håper på hjelp... !!
  7. Hei alle, Jeg har en A6 4F2 2005 2.0TDI BLE som nå lekker i krana etter at jeg tappat av kjølevannet ifm termostatbytte. Den sitter integrert i radiatoren og kan vries 90 grader. Jeg klarer ikke å dra den ut. Jeg klarer ikke vri den mer enn 90 grader... Alt er i sort plast. Det ser ut til å være samme på en A2 som jeg kikket under. Er det noen som har et godt råd ??
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.