Jump to content
Bilforumet.no

billars84

Bruker
  • Content Count

    5
  • Joined

  • Last visited

  1. Til nå er det mange som har ment at det er utløserlageret på bilen min som er problemet..men verksted fortalte meg at det ikke var det. Han fortalte hva det var, men jeg fikk det aldri med meg, da han var stesset å snakket så fort og er ellers umulig å nå på tlf. Er det noen som kan fortelle meg hva han eventuelt kan ha ment at problemet er? Tydeligvis et problem som fort kan forveksles med utløserlager.. Saken er at det bråker under kjøring, men forvinner når jeg holder inn clutchen. Høres litt ut som slitte klosser / jern mot jern, bare ikke fullt så ekstremt. Lyden høres bedre fra innsiden enn på utsiden, og det virker som om noe bare er løst et sted..værtfall høres det slik ut i mine ører..litt som å se for seg en vinkelsliper som slås på og rullerer når jeg starter og er i fart, og som får litt etter rulling når den blir slått av, når jeg holder inn clutch. Vanskelig å forklare..
  2. Takk for innspill :) Dog tror jeg at løsningen er funnet. Jeg må rett og slett av med ALT før jeg deretter kan skru av muttrene og løsne skiva. Et utrolig klussete system spør du meg..har aldri sett maken. Heller ikke når jeg søker på engelske nettsteder.. Bortsett fra én side som forklarer alt fra a til å med bilder, så jeg får gi det et forsøk igjen i morgen å håpe at det lykkes :)
  3. Jeg sto klar for å løsne bremseskivene på en 1999 Hyundai H1 Starex, men det endte med et kraftig kløtak i bakhodet da jeg så et ukjent system. Er jo i grunn en enkel sak å ta av skivene, men dette ble nytt for meg. Er vant til disse "skruene". Det logiske for meg ble å prøve å løsne på de muttrene som sees på bildet, men disse går verken innover eller utover, så om noen kan gi meg en veiledning her snarlig, ville jeg blitt glad. Takk på forhånd
  4. Takk for svar :) Jeg skal undersøke det du foreslår. Jeg vet ikke om det har noen sammenheng med at giret hopper ut, men det skal nevnes at bilen også bråker noe helt forferdelig foran ved oppstart og under kjøring, spesielt i 1, 2 og 3 gir .. men så fort jeg trykker inn clutchen blir det helt stille. Det er en som mener at dette kan være dårlig trøstlager (?) .. hva mener dere? Kjenner jeg er litt nervøs for at clutchen kan ryke (?) når som helst og det passer veldig dårlig nå som jeg er midt under flytting å kjører mye flyttelass. Koster det mye å bytte et slikt trøstlager i såfall, eller er det noe man fint kan klare å bytte selv? Har ingen erfaring med verken clutch eller gir, så alle innspill er velkommen.
  5. Har en 2000 Space Wagon 2.4 GDI som hopper ut av 4 gir. Hva kan dette skyldes? Alle andre gir fungerer som normalt. En fagkyndig mener "løst" at problemet kan rettes mot clutchen, uten noe mer utdypende forklaring .. noen som vet hva eksakt han eventuelt skulle frem til? Tips mottas med stor takk.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.