Gå til innhold

Bfed

Bruker
  • Innholdsteller

    2
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Bfed's Achievements

  1. Takk for svar, regnet ikke med at det kunne være glødepluggene da jeg varmet filteret med føner. Vil dette være symptom på glødepluggproblem, selv om det er spesifikk filteret jeg varmer opp? Fikk et tips fra en annen plass om at det kunne være en del vann på tanken( uvisst av hvilken grunn).
  2. Hei. Jeg har en utfordring med min MB C220 CDI Diesel W203 2001 modell. Den sliter veldig ved kuldegrader, det er nok med et par minusgrader. Den starter ikke! Jeg har lokalisert feilen til Dieselfilteret, men er veldig usikker på årsak. Jeg har skiftet Dieselfilter og bilen starter som vanlig, selv ved minusgrader. Når jeg har kjørt bilen varm starter den også som normalt resten av dagen, hvis jeg ikke lar den stå over ca 8 timer med minusgrader (det holder da med -1 grader). Når den da ikke starter så setter jeg på en føner i ca 20 minutter på dieselfilteret og bilen starter som normalt, men jeg må da passe på at den ikke står uvirksom mer enn 8 timer med minusgrader ute. Det er tydelig at noe fryser i dieselfilteret, og da vann/kondens siden dette fryser ved minus. Problemet er at jeg ikke finner ut hvorfor den drar inn kondens i dieselfilteret selv med nytt dieselfilter. Kan det være kondens i tanken som trekkes inn? Kan det være lekk i noe slanger på retur eller noe som trekker fuktighet inn? Kan jeg koble inn et annet dieselfilter, eventuelt koble ut det som er? Det som er har jo kun to innganger/utganger på toppen og ingen ventil for fuktighet i bunn. takknemlig for svar.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår