Gå til innhold

Opelvectraq

Bruker
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Opelvectraq vant dagen sist Juli 19 2014

Opelvectraq hadde mest likt innhold!

Opelvectraq's Achievements

  1. Er akkurat som at bilen ikke tåler motgang. Med engang det er folk i bilen eller en bakke så dør bilen
  2. Det er det som er rart, den lyser ikke. Men får bare bite i tunga å kjøre den inn på et verksted. Forhåpentligvis er det ikke dieselpumpa..
  3. Har skiftet veivsensor nå, og bilen "lugger" enda og kan plutselig stoppe av selg selv. Noen idé om hva annet som kan føre til dette problemet?
  4. Okei takk så mye! Får håpe det fungerer å skifte veiv sensoren så man får bilen på veien igjen :)
  5. Ja, står at det er til vectra b 2.0 dti. Har hørt rundt om kring på diverse verksted her jeg bor og alle sier at de tar 1400k-1600kr timen, og at det tar ca 1 time med diagnosetest. Men sånn egentlig så tror jeg det tar 10min, men de prøver vell å tjene. Er du sikker på at det ikke er kam sensor på den? Er usikker selv og er ikke akkurat så bilkyndig, så lurer bare.
  6. Har fått tak i en 1.7TD vectra b 96mod. Er det mulig at veivsensoren passer over til 2.0dti?
  7. Gikk på ebay og søkte opp camshaft sensor til vectra b, kostet rundt 120kr så tenkte ikke noe over det, er du sikker på at det ikke er kam sensor på den?. Hvor ligger spjeld'n da? Skal vell ikke ha så stor inflytelse når bilen startet som ingenting ene dagen å neste dag så stopper den, men skader jo ikke å sjekke dette. Bilen har gått 240xxxx, men har ikke hatt noe problemer med diesel pumpa så tror ikke det er den som er problemet(?) min var tungstartet i vinter, men skiftet bare diesel filter så fungerte alt som det skulle igjen å den var lett startet :) ja motor lampa lyser når jeg starter bilen, men går bort igjen med 2 min kjøring, og har lite lyst og kaste bort 1600kr på diagnose test på verksted når alle symtomene tilsier veiv/kam sensoren
  8. Hei folkens, håper på og få litt svar her. Har en opel vectra 2.0dti, di siste 2 mnd har bilen "nøkket" en del når du kommer over et viss turtall som var 4000rpm, men har bare blitt værre. Her om dagen prøvde jeg å ruse den litt, kom seg ikke over 3000rpm før han ga seg. Også begynte den og bli veldig tungstartet, å i dag tidlig så stoppet den og vil ikke starte. Har min tro på at det kan være veivakselsensoren eller kamakselsensoren, og har bestilt begge ny, men finner ikke ut hvor dem ligger på motoren. Hjelp! Om dere vet hvor dem ligger eller har en mening om noe annet som kan være galt, vær så snill å kommenter.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår