Gå til innhold

steifre

Bruker
  • Innholdsteller

    6
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

steifre's Achievements

  1. Bilen kutter ganske momentant. Det er heller ikke noe problem å få den i gang igjen med en gang. Vanligvis vrir jeg om tenningen igjen med en gang den stopper. Det er også sammenhengen mellom svinging og bremsing som forundrer meg. Jeg har tatt en titt på de ledningene jeg kommer til uten alt for mye skruing og alt virker til å sitte på plass. Mvh Steifre
  2. Hei, Jeg har en Passat 3B5 fra 2000. Bilen har gått omtrent 230 000 og i den siste tiden har jeg hatt problemer med at jeg noen ganger mister tenningen ved hard nedbremsing. Jeg merket problemet for første gang for ca 2 mnd siden. Siden den gang har strømforsvinningen bare skjedd oftere og oftere. I den siste tiden skjer det ved nesten hver harde nedbremsing og da særlig samtidig som jeg svinger. Dette har skapt problemer i brå svinger på trange vestlandsveier. Når tenningen forsvinner mister jeg også servo og bremsekraftsforsterker, så det kan jo være litt farlig. Er det noen som har en ide om hva som kan være årsak til feilen? Mvh Steifre
  3. Hei, og takk for svar alle sammen. Prøver å løse saken med Møller og håper på det beste :-) Mvh Steifre
  4. Hei Quattro73, Jeg har lite bilerfaring selv, men har undersøkt litt på nettet. Kom blant annet over denne siden http://no.wikipedia.org/wiki/Innpress da jeg var på utkikk etter svar. Flere utenlandske sider mener også at det sliter på bærearmene... Jeg er klar over undersøkelsesplikten, men blir det ikke litt søkt at kjøper skal undersøke innpresset ved nybilkjøp? Det er også først fra 1. januar 2014 at dette har blitt et punkt på EU-kontrollen. Er det slik at en selger kan avskrive seg ansvaret fullstendig etter at det har gått fem år? Det er jo tross alt et "kontraktsbrudd". steifre
  5. Hei TKarlsen, Bilen er levert med felger fra produsent i Tyskland (fikk jeg høre på Møller). Jeg er eneste eier av bilen og det er de samme felgene som står på bilen i dag, som da den ble kjøpt i 2000. Møller vedgår at de har levert felger med feil innpress. Felgene som står på bilen har ET på 35. Vognkortet sier min. 45. Hvordan tror du en cm feil innpress på hver side har påvirket slitasjen i 14 år? steifre
  6. Jeg har en Passat 3B5 fra 2000. Bilen er levert med originale VW-felger. I årets EU-kontroll ble det påvist at innpresset på de originale felgene er feil. Mangelen er merket som en kategori 2 feil i kontrollskjemaet. Det jeg lurer på er: - Er det flere som har Passat 3B5 eller liknende modeller som også har feil innpress på felgene? - Av diverse forum ser jeg at feil innpress medfører økt slitasje på bilens bærearmer. I løpet av bilens 14 år er bærearmer i forstillingen byttet to ganger og årets EU-kontroll påviste for tredje gang slark. Kan det være en sammenheng mellom innpresset og slitasjen på bærearmene? Selger av bilen (Møller) tar ikke på seg noe ansvar for en evt økt slitasje. Ettersom bilen er kjøpt for over fem år siden gjelder ikke forbrukerkjøpslovens reklamasjonsfrist. Har Møller fortsatt et ansvar om å rette feilene? Det er jo tross alt de som har levert bilen med feil innpress. Mvh steifre
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår