Gå til innhold

Nardo

Bruker
  • Innholdsteller

    11
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nardo's Achievements

  1. Og som skrevet flere ganger, har jeg kjøpt åpent filter for utseendets- og lydens skyld.
  2. Det kan hende. Ikke vet jeg. Jeg vil også gladlig få vite hvor mye forskjell i effekt det gjør på en ellers original motor? :) Jeg har investert i BSR OptiFlow-kittet, som både er kvalitet og er garantert at det får kaldluft. Ettersom dette kittet holder til 250hk og bilen min kun har 150hk, ser jeg ikke problemet. I tillegg har jeg hatt èn langtur med bilen til nå, hvor jeg har dratt på litt og jeg merker ingen negativ forskjell. Eneste forskjellen er lyd, noe som var hovedgrunnen til at jeg kjøpte åpent filter. Om originalt luftfilter er så ufattelig bra, lurer jeg fælt på hvorfor driftebiler med 500hk+++ osv. ikke bruker det? Har ikke sett èn uten åpent filter.
  3. Dette er kun en 1.8T(Q) med 150hk originalt. Ergo, med chip vil du oppnå omtrent 190-200hk. Har du derimot en 1.8TS(Q) har du 180hk originalt. Med chip vil du oppnå 220-230hk. Har planer om 19" sommerfelger etterhvert, men ikke før neste sommer. Har også bestilt justerbart senk nå, og 17" RS6 felger blir kjøpt i starten av august. Så det er en god start :-) Sota ruter står i spoileren "Planer". Mye mulig det blir bedre tomgang og filtrering, men ettersom denne ikke er trimmet en smule enda merkes det ikke. Filteret er derfor mest for sporty lyd og utseende. Det de mener med filtrering vil nok være at de får kaldluft med org filteret, noe jeg også gjør på grunn av den lure plasseringen av kaldlufts-inntaket. Det er da rett ovenfor hvor powerfilteret står nå, ut fra innerskjermen. Helt riktig det her! 1.8Ten med 180 originalt heter 1.8TS(Q), men det visste du kanskje allerede? :-) -- Takk for feedback begge to! Settes stor pris på. Blir nok en stund til det skjer noe mer, ettersom jeg er på ferie hos kjæresten min i Bergen. Kommer hjem i starten av august, og da blir det montering av anlegg, senk og nye felger! :)
  4. Nardo's Audi A3 8L 1.8TQ. Siste bilde tatt av bilen; Som mange av dere vet, har jeg akkurat solgt unna min A4 B6. Dette fordi jeg synes bilen var for stor til mitt bruk og jeg var mer lysten på 1.8TQ enn 1.9TDIQ. Solgte A4en for noen dager siden, hadde allerede snakket med eieren av denne bilen tidligere angående et eventuelt bytte. Det var uaktuelt. Tok dog kontakt igjen når jeg hadde cash og avtalte å se på den. Er for øyeblikket på besøk hos min kjæreste i Bergen, og vi tok da toget til Voss tidligere i dag. Det endte, som dere ser, med bilkjøp. Generell informasjon Planer ---------- Utgangspunkt Update 1 - 25.07.14. Update 2 - 07.08.14.
  5. Det ordnet seg :-) kjøper meg BSR OptiFlow Filterkit sammen med chipping ved en senere anledning. Kan stenges.
  6. Veit du om et åpent filter som ikke har olje? Og slik jeg har forstått det er det ikke selve filteret som ødelegger LMM. Det er når du renser filteret og ikke tørker det ordentlig før du monterer. Typisk haste-feil. Er vel ikke så mange som har drept LMM ved ordentlig og nøye rensing..?
  7. Heisann! Har akkurat kjøpt meg ´01 A3 1.8TQ. Helt original - heldigvis. Men nå skal jeg rive meg løs. Neida. Joda, litt så. Først og fremst, og det denne tråden egentlig er om - powerfilter. Skal kjøpe meg powerfilter til bilen, og mest lyst på K&N åpent powerfilter. Mest for lydens skyld og K&N er jo selvfølgelig kvalitet. Dog MÅ det ikke være K&N, men ikke noe drit som kan skade motoren. Spørsmålet er hvor jeg får kjøpt dette i Norge? Har sett det er på Bilxtra, men har de overganger til LMMen? Noen med erfaring/kunnskap som kan hjelpe meg?
  8. Tommel opp. Er blitt den stolte eier av en 2001 A3 1.8TQ selv. Du burde sjekke ut turbo og girkasse. Pre-face av disse var dette en ganske vanlig barnesykdom, som ble utbedret på faceliften. Vet ikke hva du har valgt deg, men sånn er nå den saken. 1.8TQ og 1.8TSQ er veldig ofte eid av ungdommer. Derav ungdomskjørt. Igjen - sjekk spesielt turbo. Mer enn det har jeg ikke så mye å råde deg vekk fra. Meget god bil når de er i god stand :-)
  9. Vurderer nå salg av Audien. Det er en A4 B6 (8E) 1.9TDIQ. Registrert sent 2002, men er visstnok en 2003. Ingen praktisk betydning. Denne ble kjøpt fordi jeg kjører aktivt motocross og trengte en sterk motor med hengerfeste, men jeg fikk en varebil av stefaren min og vil derfor ha en mindre bil som daily. Denne ble kjøpt av meg i Mars 2014, og lappen kom 26. Mai 2014. Ergo, den har ikke vært i mitt eie så lenge, og ikke vært brukt i mitt eie så lenge. Litt generell info; - Bruktimportert fra Tyskland i 2006. - Chippet - 170HK, 405NM. - Gått 310K. IKKE LA DETTE SKREMME DEG BORT! Denne er godt vedlikeholdt. Forrige eier er bilmekaniker og har tatt godt vare på denne. Veldig god å kjøre. - Regreim og vannpumpe byttet på 290k. Beklageligvis ikke kvitteringer/servicehefte fra forrige eier som gjorde dette privat. - Turbobytte på 275k. Samme som over. - Er servicehefte, men er ikke fylt inn fra 2008. Igjen, forrige eier var en kar som tok ting selv. - Forrige eier er en eldre mann i 50-årene. Jeg er da 18, men har beholdt denne original. Ikke senket, ingenting. Kun satt på 18" RS4-1 felger. - ORIGINALT Bose anlegg i hele bilen. Veldig god lyd! - Er litt smårust i hjulbuer og noen flekker på panser. Dette må man regne med når bilen er 11 år gammel. - Xenon i nærlys. - LED i parklys og grøftelys. (Har originalpærene, kan settes i før salg.) - Helt nye 18" RS4-1 felger med nye helårsdekk som har rullet 1000 KM. Sikkert masse jeg har glemt. Ta kontakt om det er noe mer du lurer på! Pris jeg tenker meg er 65,000 med RS4 felgene og 60,000 uten. Autorisert Audi-forhandler i Tønsberg takserte denne bilen til 65,000 før RS4-felgene kom. Pris er selvfølgelig diskuterbar. -- NORGES BILLIGSTE B6 QUATTRO! Følger med gode 16" vinterdekk på felg. Følger også med 16" felger uten dekk. Innbytte; Audi A3 1.8T/1.9TDI Quattro. Volkswagen Golf 1.8T/1.9TDI 4motion. BMW E46 Sedan/Coupe 2L+. BMW E39 523i/525TDS/530D. Eeeeller kom med forslag! Ikke feilhjulstrekker. -- Bildet som er lagt til var rett etter kjøp - det står 18" RS4 felger på nå, kler bilen godt. FLERE BILDER KOMMER!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår