Gå til innhold

S-A-T

Bruker
  • Innholdsteller

    52
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Omdømmeaktivitet

  1. Like
    S-A-T ga poeng til Quattro73 i Kople interiørlys på dørbryter   
    Vet du, det enkeste er å få tak i en lik dørbryter som den du har, bare en med dobbelt kontaktsett. Finner de på førerdøren på eldre VW og Audi. Da kan du bruke det ene kontaktsettet til de nye lysene dine.
  2. Like
    S-A-T fikk poeng fra Quattro73 i KJØPT: Instrumentpanel til Audi 80 B4 (220km/t)   
    Oisan, litt for kjapp på i svingen på Forumet, Tusen takk igjen quattro73 :)
  3. Like
    S-A-T ga poeng til TKarlsen i Fjerning av Lakk   
    Disse fjerner lakken fint ;)
     

  4. Like
    S-A-T ga poeng til Quattro73 i Audi 80 Motorbytte   
    Du har ABT-motor men du skrev ABK lenger opp ;)
     
    Grenrør til denne er ikke enkelt få tak i, har sett på ebay av og til, med heller tvilsom kvalitet. Men som sagt, eksos fra forgassermotor eller injection er mye bedre enn den du har til Monomotronic. Til 272' kam trenger du ikke bytte ventilfjører. Ventilseter koster en del å bytte, i tillegg må setene kuttes på nytt etterpå, dyrt om du ikke kan gjøre det selv. Da er det bedre å la toppen være i fred, ikke røre den så sant kompresjon er bra.
    Kam og løftere er greit. Bilen di kan ikke chippes i den forstand, men vet Velox solgte chip til Monopoint før, en chip som kun øket turtallsperren og ga litt mer bensin. 
  5. Like
    S-A-T ga poeng til Quattro73 i Audi 80 Motorbytte   
    Motoren passer ikke under panseret ditt uten innsveising av nye motorfester til rammevangene. Derfor, la det bli med tanken.
    Om du har ABT så har du Monomotronic, altså elektronisk innsprut vha en enkel dyse plassert rett over gasspjeldet. Kan til forveksling se ut som en forgasser men er det ikke. Har du ABK så er det Digifant, altså elektronisk innsprut med en dyse for hver sylinder. Å se forskjell gjøres på ca 0,2 sekunder ;) ABT er 90 hk og ABK er 115 hk.
     
    Bruk original top og bunn, er vel 2.0 du har. Så lenge du beholder original eksosmanifold og mono-downpipe så er det ikke lett å få mer ut av ABT-motor. Bytt til eksos fra en forgassermotor eller injection-motor. Trimkam med 11,2-11,5mm løft, durasjon mellom 266 og 76 grader. Behold original Monomotronic og monter chip om ABT. Du vil da få en frisk motor som ikke på noen måte kan sammenlignes med den du har i dag. Den kammen du linker til er meget bra, men du bør ikke ha hissigere kam enn den.
  6. Like
    S-A-T ga poeng til Quattro73 i Audi 80 Motorbytte   
    Den motoren går ikke i din uten videre da motorfester er helt forskjellige, det samme er innfestningen av motorfester mot karosseri. Det som passer rett inn i din er en rekkefirer som du har i dag. Om forgasser --> En 2.0 bunndel sammen med topp fra ABT-motoren er bra, finnes i mengder av begge deler, derfor lett å få tak i. Så eksosmanifold og downpipe fra en Audi 80 med forgassermotor. Sett i (fornuftig) trimkam og en enkel Weber 32/35 / 36/36 DCD / 38/38 DGMS og du kjører fletta av hvilken som helst NA 2.5 V6.
  7. Like
    S-A-T ga poeng til Elutstyr i Kraftig frontsett, hvilken?   
    Det er et lite relevant spørsmål, da det er mange andre faktorer som spiller inn og "ingen" bruker utstyret slik. Man spiller så høyt som utstyret tåler, og ikke høyere. Da vil utstyret spille forvrengt, og hvem skulle ha glede av dette?
     
    Du har flere gain/volum-instillinger i et bilstereo-oppsett. En høyttaler tåler en viss oppgitt effekt over en lang periode og gir du den mer effekt, så bli den brent. Skal du spille høyere så må du ha flere høyttalersett og forsterkere.
     
    Det er oftest feil instilling av gain som ødelegger en høyttaler, da man får mindre kontroll på elementene med for høy gain, men spiller ikke nødvendigvis høyere.
  8. Like
    S-A-T fikk poeng fra Actros 8x8 i Audi 80 ombygg/Mod   
    Takker Actros 8x8, skal se litt på trådene der.
    Mye hjelp fra deg :)
  9. Like
    S-A-T ga poeng til Actros 8x8 i Audi 80 ombygg/Mod   
    http://www.bilforumet.no/topic/262598-272-trimkam-i-23e-10v/page-7
     
    Her er prodjekttråden.
  10. Like
    S-A-T ga poeng til Actros 8x8 i Audi 80 ombygg/Mod   
    Det går å porte toppen på den orginale 2.0 litaren.
    Dobbel forgassar, Weber kan være ein muleghet.
    Og så er det litt å hente med avstemte greinrøyr eller eksosmanifoil.
    Og så går det kanskje å skaffe trimkam.
    Velox motor har kanskje noko til bilen din.
     
    Du kan kanskje få tilbake litt av den orginale effekten med å justere forgassaren.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår