Jump to content
Bilforumet.no

toddegutt

Bruker
  • Content Count

    24
  • Joined

  • Last visited

About toddegutt

  • Rank
    Menig
  • Birthday 10/08/1960

Profile Information

  • Gender
    Male
  1. Driver å spekulere om jeg skal gå for A4 2,0 tdi 170 hk eller A6 2,7/3.0 tdi. Barna har forlatt redet, slik at vi kan tenke litt sånn egoistisk mtp bil. Har hørt at A6 2,7 og 3,0 hadde noen motorer med dårlige kjedestrammere. Prøver å finne ut hvilke årganger dette gjaldt, og om det finnes "årskull" både før og etter som ikke hadde dette problemet? Har også registrert at A4 B8 topper "feilfri-lista" både på tyske Dekra og Adac, (https://www.used-car-report.com/sv/vinnare/mellanklass/) og at A6 4F har hatt noen problemer. Hva er deres erfaringer/synspunkter? Kjenner flere som har A6 4F som ikke har hatt problemer i det hele tatt bortsett fra slitedeler. Noen som har noen gode råd?
  2. Det var det jeg også tenkte, blir vel å finne en 170-hester da, kjenner jeg meg selv...:-)
  3. Jeg driver å titter på bil, og legger merke til at feks 2011 A4 2,0 TDI B8 Quattro her en motor med ca 140 hk og en på drøyt 170, og det samme gjelder Allroad. Er det bare tatt ut forskjellig effekt av samme motor eller er det ulike typer motor?
  4. Skal bytte bil, og er litt usikker på hva jeg skal velge og ønsker tilbakemelding fra "erfarne" Audi-folk:-). Det jeg vet er at jeg skal ha stasjonsvogn, S-Line, automat og quattro, og årsmodell 2009-2010 eller nyere. Har sjekket på tyske Dekra, der både B8 og 4G får veldig bra omtale, topper faktisk lista, altså lite problemer i følge dem. Har også tenkt på samme modeller i Allroad-utgaver. Allroad var selveste symbolet på "No-no!" for en tid tilbake, og lurer på om dette har endret seg? Finnes det noen utgaver som man absolutt bør styre unna, eller hvordan er det? Link til tyske Dekra som samler informasjon om så og si alle biler som går igjennom verksted-systemet i Tyskland: https://www.used-car-report.com/sv/
  5. A6 1,8T Q, manuell, 2001 mod. Når jeg kjører ligger tempen på mellom 60-70 grader. Hvis jeg derimot kjører i byen og "trykker" i kø ligger tempen på rundt 90 grader... Noen som kan komme med tips om hva det kan være? Kan ikke være bra for motoren med så lav temp. Tenker på oljen og dens smøreevne...
  6. Jeg har bestemt at tiden er kommet for å erstatte min 2001 mod A6 1,8T Quattro.... Det blir nok en nyere A6 og svææært sannsynlig en Q. Tenker å bruke rundt 200´. Til den prisen kan jeg velge fra 07 og oppover. Det jeg lurer på er om det finnes enkelte årsmodeller og bilmodeller jeg bør holde meg unna, og hvilke kjente svakheter finnes på de enkelte modellene? Har lyst på litt mer motor enn hva 1,8T har. Synes det har vært det kleineste med bilen. Og diesel mest trolig, og automat... Kan noen av dere "guruer" der ute drysse litt av deres kunnskap over meg?...;-)
  7. Ja det er det symbolet som dukker opp. Bremsene funker som de skal, og det er ikke defekte pærer som er problemet. Det har jeg selvfølgelig sjekket:-)..Så det må være noe annet..
  8. Audi A6 (4B) 2001 1,8T Quattro Den gule lampa som indikerer et eller annet feil på "bremsene" lyser og lyser ikke:-) Snakker om det symbolet med en lyspære inni. Det hender at det ikke piper (varsellyden) og lyser, men som regel skjer det straks jeg trykker ned bremsepedalen. Så hender det også at den slokner under kjøring. Skiver og klosser er knapt et år gamle. Har gått over kontaktene i pæreholderne og sprayet dem med elektronikkrens uten at det hjalp. Finnes det en "guru" som kan gi meg noen tips? Skal straks på EU-kontroll så det kan være lurt å være føre var;-)
  9. Hvordan gikk det med problemet? Rensa du LMM? Skal prøve å legge inn diagnoseskjemaet jeg fikk: <a href='http://bildr.no/view/NnlicEo4'>http://bildr.no/view/NnlicEo4</a> Håper dette ble som det skulle bli:-) <a href='http://bildr.no/view/NnlicEo4'>http://bildr.no/view/NnlicEo4</a>
  10. Når jeg bruker bremsen, noen ganger, så slår denne lampa seg på. Den gule som indikerer at det er et defekt bremselys. Jeg trodde dette var tilfelle helt til jeg sjekket. Begge bremslysene virker. Hva kan årsaken være? Varsellampa kommer i det jeg trår på bremsepedalen. En ting til! Merket at varmen i sidespeilene stod på her en dag uten at det var minusgrader. Det må ha vært slik lenge for begge sidespeilene må byttes pga misfarging. Hva styrer varmen? Er det en sensor som ikke funker som den skal eller hva?
  11. Det er flott greier. Skal legge ut scann av diagnosen min i morgen så får vi håpe noen blir "klokere". Skjønte på verkstedet at de aller helst vill gjøre jobben selv da de var svært tilbakeholdne med tips om hva problemet kunne være...:-) Men jeg liker å fikse det jeg kan fikse selv. Tenker at hver time jeg jobber sjøl sparer jeg 2000 kr. Bra betalt for å tenke litt. (PS! For å kunne betale verkstedet 1000 kr må jeg tjene 2000 kr...:-) I´ll be back.. Har du tenkt å bytte LMM eller skal du prøve å rense den først?..Så mange gode tips ang dette på YouTube.....
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.