Gå til innhold

magnusbornes

Bruker
  • Innholdsteller

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om magnusbornes

  • Bursdag 09/09/1994

Contact Methods

  • Bosted
    Trondheim

magnusbornes's Achievements

  1. Har sett etter løse ledninger, men har ikke funnet noen. Har også rikslet litt i ledningsnettet for å se om målingene blir annerledes, eller høre etter gnistring. Ingen funn. Bilen fungerte som sagt i går morges, men ikke på kvelden etter å ha stått parkert. Da jeg skulle starte opp var batteriet flatt. Ingen tegn til dette da jeg startet opp bilen og kjørte den ene kilometeren i går morges, så hvordan batteriet ble faltt er for meg et mysterium... :p For hvert minutt som går er jeg nærmere å ta båten ja...
  2. Jeg må til Trondheim i dag. Blir nok vanskelig å skaffe en ny regulator på så kort tid. Får ta båten til Trondheim, og komme tilbake med dynamo og regulator fra delebilen... :P Kan det være en kortslutning en plass som bare stjeler all strømmen? I såfall noen tips til hvordan jeg kontrollerer det? Evt. kan jeg kanskje kjøre til Trondheim uten kjørelys(?). Den virker jo normal når kjørelysene ikke er der og trekker all strømmen... (Båten går om under 2 timer...)
  3. Hvordan tester jeg laderegulatoren? Det virker som dynamoen lader ca 12 V hele tiden, så lampa lyser ikke. Og batteriet blir også da ladet. Men når jeg setter på lysene går spenningen lineært nedover, og kan gå helt ned i 5 V (sikkert lavere også, men målte ikke så lenge... Skrur jeg av lysene igjen går spenningen opp igjen i ca samme hastighet. Husk at batteriet fortsatt er flatt. Kan det være bare at den ikke har fått ladet opp batteriet skikkelig ennå?
  4. Takk for svar! Betyr det at jeg kan bare glemme noe annet enn å bytte dynamoen for å komme meg hjem, eller er det noe jeg kan prøve her og nå? Er det mulig å "rense" dynamoen så den lader sterkere igjen?
  5. Hei! Har nettopp byttet toppakning på en Carina II fra '87 (at151). Kjørte i går fra Trondheim til Hitra uten problemer. Ca.130 km. Kjørte en tur i morges... MEN! Da jeg skulle hjem i kveld var batteriet flatt. Fikk startet bilen med startkabler, men lysene på bilen ble bare mørkere og mørkere da jeg begynte å kjøre. Da stoppet jeg på en bensinstasjon og åpnet panseret. Da var lysene nesten slukket. Da jeg presset litt på lokket på hengesikringene ved batteriet, sa det klikk og motoren stoppet. Da jeg prøvde å starte var det ikke en lyd fra starteren en gang... Koblet fra ekstralys og stereoanlegg fra batteriet. Fikk startet med startkabler igjen. Da virket den plutselig greit. Lysene lyste med fin styrke og alt virket normalt. Kjørte tilbake dit jeg har bodd i helga for å låne et multimeter så jeg kunna måle om dynamoen i det hele tatt ladet. Målte 12,45 V på batteriet og dynamoen da jeg skrudde av lysene, men straks jeg skrudde på lysene og målte, sank spenningen ganske raskt nedover mens jeg så på. Og lysene ble selvfølgelig også svakere. Slukket jeg lysene igjen, ladet den sakte men sikkert opp igjen til rundt 12,5 V Tenkte egentlig å dra tilbake til Trondheim i kveld, men må nå bli ei natt til. Vil helst hjem så fort som mulig, så setter pris på rask hjelp!:) Takk!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår