Jump to content
Bilforumet.no

Wiciwato

Bruker
  • Content Count

    14
  • Joined

  • Last visited

About Wiciwato

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 11/14/1993

Contact Methods

  • Bosted
    Drammen
  1. 1.8 Legacy 1990-modell. Har nå nettopp byttet radiatoren pga. lekkasje. Tappet systemet for kjølevæske, og fylt på ny kjølevæske. Skrudde så på bilen og ventet på at systemet skulle sirkulere væsken og få luften ut, slik at jeg kunne fylle på den resterende væsken. Men alt jeg fikk fylt på var i underkant av 2 liter (skal være rundt 6 liter). Da ser jeg to mulige scenarioer: 1. Jeg fikk ikke tappet hele systemet, og har nå totalt 6 liter i systemet. 2. Det er en blokkasje i systemet og bilen mottar bare 2 liter før den er "full". Tok en liten prøvetur etter å ha luftet det så godt som mulig, men da ble den for varm rimelig raskt. På tomgang ligger den på arbeidstemp. Det slutter heller ikke å komme bobler når jeg trykker på den øvre slangen, ser ut som den suger til seg luft på en måte når jeg slipper slangen. Har dere noen gode svar? Jeg har sjekket termostaten, den er ok. Systemet sirkulerer også, da den øvre slangen blir varm, så vannpumpen er vel også ok.
  2. Da var handelen gjort. Fikk begge forgasserne samt et luftfilterhus og noen reservedeler til 500kr. Tenkte jeg skulle begynne med å bytte trepunktsdåsa og se hvordan den går da.
  3. Det lå også en til 500kr, skinnende ren, med ny trepunktsdåse i tillegg. Frister, da min ikke ser ut etter oljelekkasjen.
  4. Hof med èn f ja. Fant nettopp en komplett 2e2 forgasser fra Golf 2 på VACN. Akkurat det jeg trenger. :)
  5. Ja, det ser nå ut som akselen på trepunktsdåsen står for langt ut. Har kjøpt inn nye slanger å bytte med. Har også ringt/sendt mail til en hel del opphuggerier rundt om for å høre om de har noen Pierburg forgassere som jeg kan bytte dåsen med. Er ganske sikker på at Hoff bilopphuggeri har noen lignende biler stående, får bare bite i det sure eplet og ta en tur på mandag. Han er litt av en skrue den karen. Skal huske det med bildene. :) Takk for all hjelpen så langt forresten, setter stor pris på det. :)
  6. Du sier over her at defekt vokselement gir høy tomgang på kun varm og kald motor, hvilke er det? Glemte å nevne igår at etter ca. 1 minutts tomgang på 3000 omdreininger ble ikke chokehuset mitt varmt. Vet ikke om det skal bli varmt så fort, men hvis det så er det isåfall en blokkasje en plass. Har også gått over slangene. Èn sprekk i den nederste rosa slangen på illustrasjonen over, den som går inn i T-splitten. Vakuumslangen som går fra vakuumreservoaret og inn i T-splitten (de grønne slangene) ser ogå rufsete ut. Har dessverre ikke noe startgass for øyeblikket, men skal gå over med den så fort som mulig. Tok av hele forgasseren og sjekket flensen/gummipkaningen under og den så ok ut. Legger ved et par bilder så det blir litt enklere. http://bildr.no/view/cC9hS29R http://bildr.no/view/WEhUWkJH Her ser du three four point unit, som er ca 24mm ute, i motsetning til 14,5mm som den skal være. Den møkkete delen er 14mm, så det kan indikere at den nylig har gått lenger ut. http://bildr.no/view/UW9xWENJ Stusset litt på denne nippelen, først trodde jeg den var stappet med gris, men den er kanskje ment som en slags struping? http://bildr.no/view/aWt0ZXlG
  7. Nippelen viste seg å være til en vakuumslange fra luftfilterboksen. Koblet denne til, men dessverre ingen forskjell, kanskje en anelse bedre. Apropos bildet du la inn over her, så ser det ut som min "aksel" går endel lenger ut enn det den gjør på ditt bilde.
  8. Kjempenyttig link! Har nå lest litt rundt og blitt en hel del klokere. Pakningen mellom forgasser og innsug ser ut til å være OK. Jeg har også en åpen nippel (bilde), skal denne være åpen? Har også skrudd av vokselementet, pinnen sitter ca. 2mm utenfor kanten i varmt vann, men når den er kald kan den trykkes inn forbi kanten med litt kraft. Ifølge det jeg har lest indikerer det at den er gåen, jo mindre jeg trykker for hardt.. Mangler også sikring nr. 18, leste at både den og nr. 17 var nyttig? Men det store spørsmålet er egentlig hvor jeg skal finne deler til å erstatte med, det beste hadde nesten vært en brukt 2E2 forgasser. http://bildr.no/view/RTFrNXBN
  9. Det er forgasser. :) Er det bare å sjekke alle slangene fra og til forgasser? Har startgass som jeg kan spraye med.
  10. Har en Audi 80 B2 som nå har tomgang på 3000rpm ved start. Før var det rundt 2000rpm, gikk så opp til 3000rpm og ned til normal tomgang på rundt 10 minutter. Under kjøring gikk den opp til 2000rpm igjen, og har vanskeligheter for å skru av motoren da den bare "skjelver"/rister. Byttet nylig ventilhuspakningen da den lakk, og det var da tomgangen gikk enda høyere opp (3000rpm). Hvordan det å bytte en pakning kan ha noe med forandringer på tomgangen skjønner jeg lite av. Falskluft? Høyere oljetrykk? Dårlig temperaturføler? Vifta slår seg også på ganske ofte. Selve gasswiren er ok, ikke stram. Når bilen går på 3000rpm kan man dra gasswiren tilbake til normal posisjon, men den vil raskt gå tilbake til 3000 igjen. Håper noen har noe å komme med, da jeg begynner å bli rimelig lei av dette nå :)
  11. Oki. Har nå byttet styrekule på venstre side. MEN! La merke til noe når jeg skulle ta av dekket på høyre siden.. bilen er i gir men forhjula kan fortsatt snurre/rulle fritt?! Hva har skjedd? Nevermind, bare min dumhet som slo til.
  12. Mener da at det er mulig å bevege dekket hvis jeg tar tak i hver sin side av det. Skal få en til og sjekke leddene imorgen. Men styringen er ihvertfall helt på bærtur, så et eller annet er gåent.
  13. Heisann. Prøver å ta det så kort som mulig. Bear with me.. Forrige eier kjørte i lengre periode uten firehjulskontroll etter senking. Toe/spissing var markant feiljustert. Skulle ta kontrollen igår, men mekaniker sa at styrekula var gåen. Det var først etter jeg kjørte tilbake fra verkstedet at styringa ble latterlig upresis, men men. Tenkte jeg skulle kjøpe inn delene selv, men har vanskeligheter med å finne ut hvilke deler jeg trenger totalt. Her kommer dere inn. :) Her er hva jeg har funnet: Styrekule venstre side har sprukket i gummien og det er fett/olje overalt. Endeledd venstre side har samme tilstand. Her står også selve styrestaget skjevt, sånn at endeledet står skjevt på festet, er dette pga. gummien er sprukket? Kan bevege endeleddet ganske mye side til side, er det normalt? På høyre side av bilen er ingen gummier sprukne, hverken på styrekule eller endeledd, men endeleddet er bevegelig slik som på venstre side. Drivakselmansjetten har også sprukket gummi, har dette konsekvenser for styringen? Begge dekkene er det mulig å vrikke rimelig mye på horisontalt. Ikke vertikalt så langt jeg har funnet ut. Bytte av drivakselmansjett har jeg hørt er litt vanskelig, men endeledd og styrekule skal være mulig å få til. Har dere noen erfaringer rundt bytte av dette? Legger ved et bilde av drivakselmansjetten og bilen. :)
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.