Gå til innhold

bjornvidar

Bruker
  • Innholdsteller

    3
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om bjornvidar

  • Bursdag 06/06/1978

Contact Methods

  • Bosted
    Oslo

bjornvidar's Achievements

  1. Takk nilsarve. Jeg kan særdeles lite om mekanikk, men liker ikke å gi opp.. Hva som har blitt gjort med girkassen før vet jeg ikke, selger sa han ikke kjente til noen problemer med den. Testkjørte bilen fredag, alt virket veldig bra.. tirsdag var været litt kaldere og det var nok årsak til at feilmeldingen først viste seg da :( Ser nå at jeg leste feil i Haynes manualen. Bilen var av når jeg skrudde ut nivåpluggen... Den skulle stå på tomgang i Park. Haynes: imgur: the simple image sharer imgur: the simple image sharer Jeg får prøve en gang til i morgen og gjøre det riktig. Helt riktig temperatur får jeg nok ikke. Ifølge Citroens AL4 manual skal den være 60 +8/-2. Haynes Peugeot sier bare "normal operating temperature". Var også innom peugeot verksted i dag, de kunne gi meg time for å lese av feilkoder om 2 ukers tid. Får vel bare bestille diagnoseverktøy ja.
  2. Valgte å kjøpe den biltema oljen, kjørte bilen varm og tok ut nivå pluggen, det fosset ut olje. Veldig svart, men hadde ingen særlig lukt -(brent).. klarte heller ikke å se noe særlig spon/shavings. Jeg valgte å skru inn igjen pluggen når nesten 1L hadde kommet ut (det rant fortsatt) og deretter fylte jeg bare på lik mengde på igjen. Startet bilen, holdt inn bremsen og gikk igjennom alle girene 4 ganger, deretter lot den stå i Park et par minutter og så kjørte jeg en 5-6km med mye giring. Merket ingen vesentlig forskjell. Er det normalt at så mye olje skulle komme ut av nivå pluggen? Har forstått det slik at når bilen er varm skal man kunne åpne denne, og om det er riktig mengde olje på kassa så skal det kun dryppe litt ut? Kan det være en grei løsning å fortsette å bytte ut liter pr liter i en del omganger til oljen begynner å bli rødere for deretter resette Oil Wear teller?
  3. Beklager å gjennoplive en gammel tråd men nå har jeg fått meg en 2001 mod, 1.8L, AL4 selv og har noen spørsmål.. Testet bilen godt før jeg kjøpte den, men ikke godt nok, tok 45min kjøring før "sport/vinter" funksjonslysene blinket og kassa gikk i "limp home" modus. Når det er sagt, er den svært nær 165' service og det kan vel hende den ikke er helt gåen, men bare trenger ett skift :) Til svar på vketil sitt spørsmål har jeg forstått det slik at man skal fylle på til det renner ut, deretter vente til det bare drypper sakte ut av bunnpluggen. Har tenkt å prøve med denne oljen: Transmisjonsolje - Biltema Har noen byttet med den uten at bilen hoggstår? ala: Peugeot Sport Club Norge ? Forum ? Gjesteforum ? Gjesteforum ? Girolje til 2000 mod 406 automat? Må man resette ECU teller for girolje når man bytter girolje? For å bli kvitt varsler og nødmodus? Kan de fleste verksted gjøre dette?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår