Gå til innhold

whobe

Bruker
  • Innholdsteller

    14
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om whobe

  • Bursdag 07/12/1989

Contact Methods

  • Bosted
    Os

whobe's Achievements

  1. Hei. Jeg har keyless åpning og låsing på min t27. Keyless virker kun på førersiden. Er det noe enkel måte for å fikse slik at man kan låse/åpne fra passasjerersiden? Det skjer ingenting når man holder på håndtaket eller tar hånden ned for å åpne døren.
  2. Det er ikke bra. Fikk påpekning på håndbrekk på EU kontrollen. Så håper den er nok til at den går igjennom. Fikk strammet litt til under håndbrekket i dag, men det er fortsatt ikke bra.
  3. Jeg har tilsvarende problem på min. Har akkurat byttet bremsebånd, og strammet bremsebåndene bak til stramt -et hakk tilbake. Har også strammet på mutteren inni bilen på selve håndbrekket (dro bare opp håndbrekket og stilte på mutteren som var der). Bilen står ikke i ro selv i en liten bakke. Må jeg ha nye håndbreksvaiere?
  4. Jeg kan ikke huske at jeg har hørt at det er vakum i tanken når jeg åpner tanklokket. Jeg kan sjekke når jeg kommer hjem. Den har faktisk ikke stoppet på lenge nå uten at jeg har gjort noe. Den er riktig nok ikke helt stabil på tomgang og lugger litt under pådrag.
  5. Er usikker på bensinfilteret. Kan være han nevnte at han hadde byttet det også i fbm bensinpumpen. Jeg kan vel ta det av for å se hva som kommer ut av det.
  6. Hei. Jeg har akkurat kjøpt meg en Audi a4 b5 1.8t AEB, og etter noen uker går den ikke lenger rent på tomgang. Noen dager virker den helt fint, men enkelte ganger går den så lavt på turtall at bilen stopper. Det varer kun i noen sekunder, og bilen går helt stabilt på tomgang etter noen sekunder (om den ikke stopper). Problemet skjer kun etter jeg har kjørt bilen, og f.eks tar inn clutchen for å stoppe ved kryss eller lignende. Da går turtallet fra ca 500-1100rpm i 5-10 sekunder, og stabiliserer seg etter det. Det er dumpventil, bleedventil (ikke juster noe på i følge tidligere eier) og åpent luftfilter på bilen. Ellers så sa forrige eier at det var skiftet bensinpumpe pga lignende problem. Har lagt merke til at dersom jeg står på tomgang og ruser motoren litt så åpner stempelet på dumpventilen seg naturligvis for å slippe ut trykk når jeg slipper gassen, men så åpner den seg enda en gang når turtallet begynner å synke ned til normalen. Er dette slik det skal være? Har dere noe idè til hvorfor den noen ganger ikke går skikkelig på tomgang?
  7. Det skal jeg få ordnet :) Forøvrig når jeg fikse varmeapparat viften, og monterte hjernen igjen. Så er det kommet airbaglys. Har hatt batteriet av over lengre tid, men det lyser alikevel.
  8. Fant den, men hvor skal den festes? Ser ut som om den skal klipses på en eller annen plass. På min bil hang den bare å slang.
  9. Siden jeg kjøpte bilen har utetemperaturen målt altfor mye grader ute. Den står ofte på 30+ når det faktisk er 10 grader ute. Klokken virker helt fint. Noen som vet hvor måleren ligger, og om det er en typisk feil som gjør at det kan måle riktig?
  10. Hei. Det går flere ledninger/slanger fra motorrommet gjennom torpedoveggen og inn i cupèen. Ofte er det gummibelg på torpedoveggen som ikke blir brukt til noe der man kan dra pluss kabelen igjennom. Dette er forskjellig fra bil til bil. Om du sier hvilken bil du har er det kanskje noen som har gjort det før som kan hjelpe deg.
  11. Det var veivakselsensoren som var problemet. Nå virker bilen glimrende!
  12. Da prøver jeg å kjøpe ny brukt på blomdal, og ser om det virker.
  13. Hei. Motorkoden er X20XEV, skrev feil i emnet Har akkurat byttet toppakning, og registerreim på opelen min. Nå jeg prøver å starte bilen med alle kontakter koblet til vil den ikke tenne i det hele tatt, men når jeg tar utav kontakten til veivakselsensoren starter den til slutt. Den er vanskelig å start og går ikke over ca 4000omdreininger, men det er gjerne ikke så rart siden den kun går utifra kamakselsensoren. Veivakselsensoren og vanntempsensor er forøvrig helt ny! Når jeg leser av feilkoder får jeg feil på vanntempsensor spenning for høy OG lav (byttet) Luftpumpe (?) spenning for høy og veivakselsensor. Feilkodene forsvinner ikke etter å ha hatt batteriet av i noen minutter. Registerreimen står dønn på merkene, og sylinder nr 1 er på topp når alle merkene stemmer. Jeg har målt ledningene fra veivakselsensoren til hjernen, og de stemmer. Er det noen andre jordinger jeg kan ha koblet av når jeg tok av toppen enn den som er med dysene? Har dere noen ide om hvorfor bilen ikke vil gå med veivakselsensoren koblet i?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår