Jump to content
Bilforumet.no

Kimmid

Bruker
  • Content Count

    3
  • Joined

  • Last visited

About Kimmid

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 05/28/1988

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Biler, sykkler, musikk, seiling, oppussing
  • Modell (eks S4)
    A6 C5 4B quattro
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    2004
  • Yrke eller sivil status
    Industrimekaniker
  • Motor (eks 1.6)
    1.8T
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    eksos, optiflow, eksosmanifoild, DP, chip
  • Fylke
    Hordaland

Contact Methods

  • Bosted
    Os
  1. Kjempe info!!! Har lest mye om frankenturbo no og de aller fleste virker utrolig fornøyd med turboen og spesielt service'n han gir til sine kunder :D For å slippe å rote for mye med innmaten i motoren så får eg vel holde meg under 300HK :P Dette blir gøy, hehe :) Jeg har no kjøpt inn intercooler fra NordicAutoImport men ikke slanger så det får eg ta når eg kommer hem fra jobb, og skal snart betale for en frankenturbo F21 og innsugsslange. Så kommer det vel dyser med tiden tenker eg, og kansje bensinpumpe og litt annet snacs som multimåler, bensintrykksmåler (om det skulle trenges) og boost controller :) men får litt om gangen så det ikke svir så mye i banken :) Dump ventil holder eg meg unna :P Har ikke datasprut, så kjekt å vite :) Kansje jeg skal ta en telefon til ingve storebø når eg kommer så langt :)
  2. Takk for svar begge 2, kjekt å vite :) Det frankenturbo kittet så jo ganske greit ut :) Får vurdere litt i noen dager til :)
  3. Hei, først må eg si at jeg har vert på forumet lenge men har aldri lagt inn noe :S Så vil takke alle som gidder og legge ut feks DIY og annen info om biler som andre kan bruke og ta lærdom av :) håper og kunne hjelpe noen nå som jeg kanskje blir litt mer aktiv selv. Så til tema: Jeg har en Audi A6 C5 2004 1.8TQ og har i dagesvis googlet dette med trimming og kommet frem til en del, men jeg forstår ikke alt og ser ikke vitsen med alt jeg finner, så jeg har noen spørsmål ang diverse. Det jeg har nå er: * BSR chip 196HK/322Nm * Optiflow (Sportsluftfilter) * Effektanlegg (catback) * 3" DP (downpipe) * Større eksosmanifoild (50% større enn original) alt annet er originalt. Jeg er ute etter et ca 250-350 hk oppsett men uten og bli robbet :P så jeg fyrer løs :P 1. Må eg ha større dyser? holder det med 410CC (294cc orig)? bensintrykksregulator? og må eg då ha større bensinpumpe (kan det holde med 225l/min)? (har ikke vert så mye borti dette) 2. Når bør eg gå over til større og FMIC (front mounted intercooler)? erfaringer på kit? 3. Må eg bytte turbo? GT28RS eller hva de heter? Tips? ekstern/intern wastegate? Bytte til dumpventil (har det noe for seg)? 4. Kan det være greit og ha en F/A-R (Fuel/Air ratio) måler (bredbåndslambda?)? Ka verdi skal denne ligge på? og hvordan kan eg stille inn luft om eg gir mer bensin o.s.v.? Kom GJERNE med andre forslag :) Det blei kanskje veldig mye spørsmål her men prøver for når eg googler, så forsvinner jeg inn i alt mulig rart og frem og tilbake, så etter 4/5 timer føler eg meg ikke så veldig mye klokere hehe. Håper noen tar seg tid til å hjelpe meg litt :)
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.