Gå til innhold

Liz1979

Bruker
  • Innholdsteller

    19
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Liz1979

  • Bursdag 07/13/1979

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    850
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1996

Contact Methods

  • Bosted
    Stavanger

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Liz1979's Achievements

  1. Etter å ha gjort en hel masse jobb, ble dessverre ikke bilen eu godkjent. Volvo 850 97 mod. Jeg må bytte støtdempere bak, Dette har jeg aldri gjort før. Når jeg kikker under ser det ikke så vanskelig ut. Noen tips? På kontrollseddelen står det også : punkt 1.2.3 : Forskjell i bremsekraft større enn 50 % av høyeste verdi. Jeg fikk og opplyst at det hadde med håndbrekket å gjøre. Aner ikke hva jeg skal gjøre med det. Jeg merker ikke noe galt med håndbrekket. Han som gjorde kontrollen sa at det kanskje var nok å stramme wiren, eller bare smøre. noen tips?
  2. Siste drivknuten... sliter med å få den nye på. Er det et triks med låseringen? Skal den stå på akslingen, eller i den nye knuten?
  3. Hihi jo men det er vel god trening i å mekke bil også?? Er snart ferdig med bilarbeidet, her må det gjøres når det er oppholdsvær i og med at jeg ikke har noen egnet plass og arbeide. Bilen står på lekeplassen like ved huset mitt :) Skal få tatt de lenkearmene og, får kjøpe nye på mandag :)
  4. Sliter med gjenstridige skruer :( Vurderer snart å begynne på steroider jeg innser at jeg rett og slett ikke er sterk nok. Fant noe rart legger et bilde her ( Dette er ikke min bil, det er et bilde jeg fant på nett) Den med gul ring rundt, hva er det og hvilken funksjon har den? På min bil har de løsnet i det leddet. Det er løst på begge sider av bilen. [ATTACH]39061[/ATTACH]
  5. Skal hjullagret spinne rundt hvis en gir det fart, eller må en dra det rundt? Det er ikke noe problem å få det rundt, men det spinner ikke. (Spinner som et sykkelhjul man gir god fart)
  6. Jeg har ikke løsnet alt det han i linken min hadde tatt av :) har tenkt og gjøre det litt enklere. Har tatt av bremsecaliper og skive, løsnet under ved fjerbeinet, og selvsagt de ##!&%@!! Drivknuten :) Hadde tenkt å få skiftet hjullager uten å ta av mer enn det + hjullagret da :) På det ene bildet over er låseringen utvidet, Jeg knakk av en bit på låseringen, da er den vel egentlig løs og trenger en dunk eller to med hammer?
  7. Oki Da får jeg ut å handle meg tang i morgen :) Vide ut? Vil det si å dra den litt "oppover" ? altså langs akslingen i fra selve knuten? Det er litt trangt det den låseklipsen sitter ;)
  8. Jeg ble fryktelig forvirret da en nabo kom og hadde meninger jeg ikke fikk til å stemme. drivknuten har låsering, denne var vanskelig å få tak i. jeg har nappet litt i ringen og dunket litt med hammer. Jeg slet for øvrig av en bit av låseringen. Det virker som drivknuten er på tur av, men dette arbeidet må jeg visst gjøre når naboen er på jobb :) Jeg har sett flere videoer og bildeserier ang hjullager hvor de bare dunker hardt med hammer og evt løsne skruene. så får de det av. McRat - Bytte av hjullager foran, Volvo 850. ( Her er det en Honda Accord på videoen, men det ser ut til å være samme prinsippet)
  9. Jeg holder på med å skifte en del ting på min volvo 850 97 mod. Drivknuter begge sider, samt hjullager. Jeg har fått div råd rundt omkring. Jeg vil skifte drivknuter uten å ta av hele akslingen. Jeg vil også skifte hjullager uten div fancy verktøy. Siden jeg er jente har jeg blitt litt plaget med gjenstridige bolter her og der (jeg er ikke muskelsterk nok) Når det gjelder drivknuten får jeg beskjed om at jeg MÅ ta av hele akslingen, og at jeg for all del ikke må dunke på den med en hammer?!!? Når det gjelder hjullagrene får jeg beskjed om at de ikke går an og skifte uten en hydraulisk presse?!?? Stemmer disse rare påstandene?
  10. Den låseringen tar jeg bare med en nebbtang eller lignende? Jeg er litt bekymra for at jeg har "herjet" for mye med akslingen under banke-arbeidet mitt i går kveld slik at deg evt har dratt noe løs i indere knute. Den virker litt mere bevegelig i indre knute. Er dette noe som vil falle på plass av seg selv når jeg skrur alt sammen igjen?
  11. Jeg sliter litt med å få løs den gamle drivknuten. Jeg syns akslingen lager rar surklelyd i den innerste knuten når jeg beveger den. Er dette normalt og vil rette seg når alt er montert på plass igjen?
  12. Da gjør jeg et forsøk :) Delene er jo der selv om de ser forskjellige ut.
  13. Kan jeg bruke disse instruksjonene når jeg skal skifte drivknuter på en volvo 850?
  14. Etter mye om og men har jeg nå lokalisert problemet med bilen. Jeg har en volvo 850 97 mod. Jeg må skifte drivknuter. Er dette vanskelig? Finnes det noe på nett med bilder ? (Sånn trinn for trinn greie)
  15. Dette får bli prosjekt nå i pinsa :) Mannen får passe barna :) Jeg snakket med en mekaniker i dag da jeg var og kjøpte deler. Han klarte ikke og lokalisere problemet med lyden bak :( Jeg får vel ta endeleddene og så ta en god titt under og lete etter slakk bak også. Takk for alle gode råd foresten, folkens! :) Jeg kommer sikkert med flere rare problemer etterhvert.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår