Gå til innhold

hysteriah

Bruker
  • Innholdsteller

    3
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om hysteriah

  • Bursdag 11/06/1977

Contact Methods

  • Bosted
    Kongsvinger

hysteriah's Achievements

  1. Noen her som kan gi meg noen råd? Jeg skulle skifte støtdempere foran, har skrudd ut begge fjærbeina og oppdager bittesmå rustflekker/lakkbobler rundt skruehullene hvor fjærbeinene satt skrudd fast. Dette er på en gammel Peugeot 205 1989. Er altså galvanisert stål jeg har med å gjøre her og det har jo holdt rusten unna i 26 år. Men hva gjør jeg nå??? Er det noe spesielt jeg må ta hensyn til ettersom dette er galvanisert stål? Har ikke lyst til å pusse for mye slik at jeg ødelegger den galvaniseringen som fortsatt er igjen heller? Dette er jo nedi motorrommet og så langt oppunder hjulbuene at her spiller det ingen rolle hvordan det ser ut. Hovedsaken er å hindre at rusten får utvikle seg videre. Noen gode råd til en stakkars amatør?
  2. Hey! Denne ser jo ganske lik ut som min jo! 5 dørs Peugeot 205 1,1L Color Line 1993 mod? KNALLBIL!!! ;-) Jeg er veldig uenig med disse som mener at disse ikke er verdt noe foruten om GTI-en. Min nærmer seg 200 000KM på turtelleren, men går som ei klokke og er i daglig drift fremdeles. I motsetning til de fleste andre merker er alle Peugeot-er galvanisert i karosseriet helt fra 1987, så disse ruster ikke opp i saltsørpa her på norske veier som de fleste andre merker. Bare det i seg selv gjør det jo verdt å skru litt på dem. Jeg har mekket mye på min og denne bilen er ENKEL å skru på og ikke minst er det billige deler å få, men sjekk priser. De varierer veldig fra sted til sted. Da jeg måtte skifte bærekule ringte jeg først til Peugeot merkeverksted som skulle ha 6000,- bare for delen. Etter en liten ringerunde endte jeg opp med å kjøpe den samme bærekula for 650,- hos Automester, så her lønner det seg å sjekke priser. Jeg har skiftet det meste i forstillingen på min og alle delene kom på til sammen under 3000,-. Det meste jeg har trengt av deler kunne skaffes hos forhandlere her i Norge uten problemer. Grattulerer med bilen. Håper du blir fornøyd! :-)
  3. Har en veldig fin Peugeot 205 1,1L Color Line 1993 mod. som er i god stand, rustfri og er i daglig bruk. Vurderer å kjøpe en sliten 1,4L XS 1989 mod. som jeg kan få for en slikk og ingenting for å ha som delebil, men er usikker på hvor mye av delene som vil passe mellom disse to bilene? I første omgang er det setene som står høyest på ønskelista over ting jeg vil bytte, for de er mildt sagt veldig ukomfortable i Color Line-en. XS-en har jo sportsseter og disse går jeg ut fra at vil passe over uten nevneverdig trøbbel? Men så hadde det jo vært artig på sikt å flytte over motoren også, som jo er en god del sprekere i XS-en, men her blir det vel problemer går jeg ut fra? Da må vel sikkert girkasse, bremser, eksosanlegg og mesteparten i forstillinga også flyttes over vel, eller er disse to bilene såpass like at det vil være mulig å bare flytte over motoren uten så veldig mye mer mikk-makk? Jeg leste på et annet forum om en som hadde bygd om en 1,1L junior til 1,4L XS, men han sa ingenting om hvor mye han måtte flytte over. Noen her inne som har erfaring med å bygge om disse bilene som har noen tips å komme med? På forhånd takk :-)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår