Gå til innhold

pepsiflaska

Bruker
  • Innholdsteller

    4
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om pepsiflaska

  • Bursdag 01/18/1991

Contact Methods

  • Bosted
    Trondheim

pepsiflaska's Achievements

  1. Nei dessverre. Det er sjekket. Stod en original overgang der som ble demontert, prøvde deretter å fjerne feilmeldinger på nytt, uten hell. Ingen skitt eller deler som ligger igjen. Synes bare det er spesielt at jeg ved feilsøking ikke får kontakt med styreenheten for hengertilkobling. (No signal/communication), derfor jeg tenkte det kanskje manglet spenning til enheten eller at den rett å slett var defekt. Skulle gjerne funnet ut hvor den ligger å fått målt om jeg har spenning frem.
  2. Jeg har varsellampe (gul lyspære), også fungerer ikke ryggesensorer. Noe som virker naturlig om bilen tror(eventuelt ikke klarer å lese) om det står på en henger eller ikke. Virker altså som bilen tror en henger er koblet til. Det er originalt avtagbart hengerfeste på denne bilen. Altså ikke ettermontert feil hengermodul eller lignende som jeg finner mye om på nettet.
  3. Hei! Har lest ut feil men trenger litt hjelp til å vite hvor jeg skal begynne å se etter feil: 1 Fault Found: 01517 - Control Module for Trailer/Towing Sensor (J345) 004 - No Signal/Communication Freeze Frame: Fault Status: 01100100 Fault Priority: 6 Fault Frequency: 1 Reset counter: 245 Mileage: 121547 km Time Indication: 0 Date: 2016.03.31 Time: 21:35:36 Freeze Frame: Term 15 Off Voltage: 11.75 V OFF ON OFF OFF OFF Synes det er litt for tilfeldig om det ikke har noe sammenheng med at jeg fjernet led baren som var montert på bilen, fungerte helt perfekt så lenge den var montert. Det var hentet styrestrøm for releet til denne fra tåkelyset, da det er verre å koble den til hovedlyktene uten en ekstra styringsmodul slik jeg har forstått det. Jeg tolker feilmeldingen dit hen at det er stor sjanse for at denne kontrollmodulen enten ikke får tilstrekkelig med spenning (gåen sikring) eller at den rett og slett er defekt. Har letet og målt alle sikringer jeg kan finne i bilen (2 sikringsbokser). Noen som har noen tips til videre feilsøking? Eventuelt vet hvor denne kontrollmodulen befinner seg? Finner lite informasjon rundt denne modulen generelt og spesielt om touran på nettet... På forhånd takk!
  4. Det er snakk om en Mercedes 190E 2.0 118HK 1990 mod, som nettopp rundet 200 000. Var så uheldig å være med i en liten krasj her om dagen, da fikk bilen en trøkk i fronten og jeg måtte bytte diverse deler som stag under panser, panser, fanger, lykt og radiator. Disse delene kjøpte jeg brukt da det er snakk om en ganske gammel bil så jeg orka ikke bruke så mye penger på den. Igår når jeg bytta delene måtte jeg selvfølgelig sjekke om den nye radiatoren funket slik selger lovte, min største frykt var at bilen skulle gå varm fordi jeg hadde gjort noe feil eller den ikke virket som lovt. Dette skjedde IKKE, men bilen bare stoppet (lugget litt før den stoppet, virket som den ikke fikk bensin/mye luft) etter jeg hadde kjørt en halv mil eller noe, det virker som problemet kommer når jeg kjører og ikke på tomgang, jeg fikk startet den en gang, men måtte ty til nødblinkers da den døde i det jeg satt den i D igjen.. Etter dette fikk jeg ikke start igjen, Jeg så under panseret og fikk øye på en kontakt som vistnok hadde "ristet" seg av iløpet av turen.. Da jeg satt denne på fikk jeg start på første forsøk, men døde tvert jeg satt bilen i Drive igjen! Deretter fikk jeg ikke start, jeg og stefaren min prøvde å starte bilen mange ganger før vi ga opp og til slutt måtte trekke den hjem igjen! Vi synes det høres ut som om bilen ikke får noe bensin, da starteren, registerkjedet, og alt annet virker og gå slik det skal, jeg hører også den kjente "summingen" at av bensinpumpa starter når jeg starter bilen! Denne såkalte "kontakten" som ikke satt ordentlig inn var ved returfjæra på gasswiren!? Hva er denne til? er det den som åpner spjell, eller gir den varsel til bensin? Kan det være at nå som den var av, at det tar litt tid før systemet får bensin igjen? Og vil dere anbefale eller frabedt meg å prøve å få start på bilen som den står? Ble litt nervøs for å prøve der og da, når jeg nettopp hadde bytta radiator, fordi jeg var redd for å skjære motoren, men den høres bra ut når jeg vrir om nøkkelen. Har dere noen tips til hva det kan være? Vil nødig levere inn bilen og få en usannsynlig høy regning da jeg føler jeg kan gjøre det meste på bilen selv, har mekanisk bakrunn men jobber ikke direkte med bil. På forhånd takk! :-) Obs! Glemte å nevne, ved første stopp luktet det veldig svidd! Som svidd gummi eller noe...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår