Gå til innhold

viste19

Bruker
  • Innholdsteller

    6
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om viste19

  • Bursdag 10/27/1993

Contact Methods

  • Bosted
    stavanger

viste19's Achievements

  1. byttet kun denne http://www.bildeler.no/foring-bakstilling/audi/a6-4b-c5/B/2001/AWT/?Vare=14955 på begge sider. følgte ikke me noe form for fett... Ikke sansynlig at det er fjærene altså?
  2. Hei! Har en audi a6 c5 4b 2001mod. Byttet foringene på bakstillingen som var ganske slitt og etter dette begynte hele bakstillingen å knirke noe enormt når jeg svinger litt brått. knirker når jeg svinger ene veien, og knirker ikke før jeg da igjen svinger motsatt vei igjen. akuratt som om noe bøyer seg til den ene siden. Kan det være slitt fjær? Fjærbeinslager eller ville dette blitt hørt på fartshumper også? Fordi der er bilen 100% stiv og fin uten noe som helst form for ulyd. Takker for svar :)
  3. Hei. Har en audi A6 type c5/4b 2001 1.8t som jeg prøver å diagnosere. Et eller annet i drivverket er ihvertfall løst. Det som skjer er: Girer jeg til R og slipper clutchen vil en hard dunkelyd komme som om det er ett stag som er løst og tar borti ett eller annet(lyden repeterer 2-3 ganger når jeg har sluppet clutchen) Kjører jeg og clutcher, og slipper clutchen igjen på samme gir når turtallet har synket vil det og komme en hard bankelyd. Kommer også klunkelyd spesielt i venstre svinger mens jeg slipper clutchen/gasser. Samme lyd som om ytre styreledd skulle vert dårlig. Bilen spinner også unormalt lett på clutchen om jeg girer forsåvidt normalt. Du hører definitivt lyden best om du kjører i 1. gir, gasser opp til 10kmt og tar inn clutchen og slipper igjen når turtallet har synket. Ganske hard lyd. Tror det er metall som treffer metall. Bilen vibrerer ca under 2500 på turtallet (mest i 4 og 5 gir) Vibrerer ikke så mye, passasjerene merker ikke noe om jeg ikke sier ifra. Høres ikke ut som det kommer fra inne i girkassen, det er noe ute på bilen definitivt etter bråket å tyde. Merker nesten ingenting om vinduene er igjen, men det går litt utover kjørekomforten (clutching/giring) Hadde vært supert om noen har peiling på hva det kan være ut ifra symptomene mine:) Takker for svar!
  4. Hei. Har endel problemer med spenningen fra dynamoen på min audi a6 c5 4b 2001modell 1.8t På voltmeteret i dashbordet viser den ca 14,4volt. men kan se at nåla ikke holder seg stabil. Alt av lys flimrer på tomgang, men om jeg bruker litt strøm så vil volten synke til litt over 13volt og lysene flimrer bare såvidt. Nå må jeg ta på varmetrådene i bakruta om interiørlysene ikke skal flimre... Dynamo ble skiftet i 2010 av mekonomen, med ny dynamo fra bildeler.no (120A) så den ser splitter ny ut. Kan spenningsregulatoren bli ødelagt så fort? Mistenker mer åpenbare feil. Har børstet litt på batteripolene + minuspolen fra batteri til karosseri uten forskjell.... Kjenner en annen som har audi 1999 modell, og hans voltmeter viser 16volt på tomgang uten noe som helst tegn til flimring. er ikke den idéelle spenningen 14.4volt? Takker for svar!
  5. 1. vet ikke 2. pærene må skiftes bak, ta ett tynt skrujern rundt intrumentpanelet og napp det ut, ta så en gammel pære å vri den vannrett, også napp den ut. 3. du har nok ikke abs, jeg har ikke på min 97 mod, lyser det ett abs lys når du vrir om tenningen?
  6. Hei. Lekte meg litt med håndbrekket i snøen, og klarte selvfølgelig å overse en kant, slik at både framhjulet og bakhjulet gikk sidelengs inn i kanten og fikk seg en skikkelig smell i ca 40kmt. Bakhjulet har bare fått en liten ubetydelig bøy, mens forhjulet har en litt værre skade [ATTACH]35290[/ATTACH] Bilen gjenger ikke til sidene før jeg har passert en hastighet på 110-120kmt. Når jeg er oppe i rundt 115kmt så rister rattet ganske kraftig frem og tilbake og bilen går bittelitt til venstre, pluss det føles ut som om hele dekket skal hoppe av. Har hørt fra folk at dekket kan sprekke når jeg minst venter det osv? Har nå kjørt 10-15 mil slik og jeg har ikke merket noe spesielt Var nedom en dekkforhandler idag, og de hadde ikke tid før om en ukes tid til å rette opp felgen. Så da lurer jeg på om det virkelig er så farlig å kjøre slik så lenge bilen ikke går til en av sidene? Merker ingenting i hastigheter under 100kmt
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår