P o p i c a
Bruker-
Innholdsteller
27 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om P o p i c a
- Bursdag 06/19/1989
core_pfieldgroups_99
-
Modell (eks S4)
Passat
-
Biltype (eks Audi)
VW
-
Årsmodell (eks 1995)
2002
-
Motor (eks 1.6)
TDI
Contact Methods
-
Bosted
Inderøy
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
P o p i c a's Achievements
Menig (1/13)
10
Nettsamfunnsomdømme
-
Hvis lysene inni kupe'en ikke lyser når førerdør er åpen så må du skifte switch'n fra innsiden av førerdøren. Dette er en vanlig problem på VAG biler.
-
115hk dyser er fra førige generasjonen, a.k.a. B5. 130hk dyser har en annen munnstykke og fungerer med en annen ECU programvare.
-
Passat 1,9 tdi 2004 problemer med turbo (feilkode P0299)
emne svarte i P o p i c a sin Volvo 850 LS i Passat
Sjekk alle luftslangene, du får ikke nok luft gjennom LMM. -
Begge to er mekaniske systemer og tror ikke at du må koble noe elektronikk. Men, husk at du må bytte girkassa (4motion kommer med 6-trin). Dette er jo "walk in the park". Bakakselen på 4mo/syncro er støre pga diff'en og type konstruksjon. Bunnplata fra bakseter til bagasjeromet på 4mo/syncro er hevet noen cm for å få plass til bakaksel, dieseltank osv. Dette betyr at du må skjære hele bunnplata og så sveise 4motion bunnplata på bilen din for å kunne montere bakakselen. :scared Det er mye enklere og billigere å kjøpe en 4Motion. ;)
-
Passat'en 3BG kommer med ET45 som original. Du kan se hvilken ET du har på innsiden av felgene. Med lavere ET vil hjulet komme ut fra under forskjerm. Det skal gå bra med ET40. Mindre en det så vil du få ripper i lakken på dør, skjerm og bumper.
-
Selve motoren tåler 200+hk. Om du ønsker støre turbo må du også tenke på støre turbo slanger, støre intercooler og støre innsug. Men i tillegg til det må du også bytte PD injektorene, klutch kit, støre bremser og bedre støtdempere. F.eks.: Seat Leon Mk2 1.9 8v (BXE)
-
Du må ha dempere til Passat Syncro.
-
Åpne den fremre venstre døra, og se mot B stolpe (mellom fremre og bakre dør). Der kan du finne en svart mansjett. Trekk mansjetten vekk fra B-stolpe, og så kan du se 2 kontakter. 1 for å låse døra, og den andre er for vindu. Trekk de fra hverandre og bruk litt kontaktspray, og så sett kontaktene sammen igjen. Det fungerte for meg.
-
Hvis ventilløfterene er konkave eller de har sprekker på toppen, da bør de byttes så fort som mulig. [ATTACH]39736[/ATTACH] konkav til venstre, ny til høyre [ATTACH]39737[/ATTACH] med ripper i midten. Det går bra å kjøre med sånne ventilløftere men det er anbefalt å skifte dem når du har anledning til det. Kamaksel bør også sjekkes. [ATTACH]39738[/ATTACH] good [ATTACH]39739[/ATTACH] bad
-
Det rister pga svinghjul, desverre. Det går an å kjøre slik men du må være litt forsiktig med høyre foten. svinghjul må shiftes når det begynner å lage ulyder. Motorfeste shiftes hvis de lekker rosa væske.
-
Du må fjern topplokkdeksel for å kunne se ventilløfterne.
-
Sjekk om skruene ved bremsecaliper er stramme nok, og at klemmen er på plass.
-
Hei, Det du må gjøre er å re-kodere CAN-Gateway med det samme koden. 01044 - Control Module Incorrectly Coded Possible Symptoms Reduced Functionality Possible Causes Control Module incorrectly coded Possible Solutions Check Gateway Installation List Check/Fix Control Module Coding See Vehicle Specific Diagnostic Procedures for Details Special Notes When found in CAN-Gateway: On a Long Coded module, use the Gateway Installation List to check for unreachable or not registered control modules. Then update the Gateway [installation List] by altering the Gateway Coding manually. On a Short Coded modules, refresh the original coding with the same value. For example, code it from 00006 -to- 00006 without making an actual change. 01044 - Ross-Tech Wiki :-)
- 1 svar
-
- drivstoffmåler
- instrumentpanelfeil
-
(og 3 andre)
Merket med:
Bilforumet diskusjon
Bilforumet er plassen du diskuterer bilrelatert innhold. Du spør gode spørsmål og får hjelp av dyktige medlemmer med til sammen tusenvis av år med erfaring fra bilhold. Du kan diskutere alt fra bremseproblemer, tips til montering av ekstralys, hjelp til feilsøking. Du kan også dele dine erfaringer med andre og hjelpe andre medlemmer av dette fantastiske samfunnet.
Kommersielt innhold
Innholdet på forumet er i all hovedsak brukergenerert og blir moderert av brukerne selv. Det er strenge regler for posting av direkte reklame fra eksterne aktører. Forumet eies av Ekstralys as og er hovedsponsor av forumet. Ekstralys og enkelte partnere har anledning å poste umoderert innhold som kan inneholde produktplasseringer. I slike tilfeller vil kommersielt innhold være merket av den som poster i dens signatur.