Jump to content
Bilforumet.no

Yaken

Bruker
  • Content Count

    30
  • Joined

  • Last visited

About Yaken

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 02/12/1975

Contact Methods

  • Bosted
    Bergen

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Yaken

    Salg av bil

    Hei. Skal selge bil til en som skal eksportere denne til utlandet. Skiltene skal jeg levere inn på trafikkstasjon. Må det betales omreg.avg da? Skal det sendes salgsmelding som vanlig når bil er uten skilter?
  2. Yaken

    Salg av bil.

    Hei. Skal selge bil til en som skal eksportere denne til utlandet. Skiltene skal jeg levere inn på trafikkstasjon. Må det betales omreg.avg da? Skal det sendes salgsmelding som vanlig når bil er uten skilter?
  3. Føler det er litt «stikke-fingen-i-luften» fra forsikringens side. Samme bil måtte få byttet girkasse og clutch ca et halvår før denne hendelsen og det dekket forsikringen uten spørsmål...er bare så forbanna irriterende
  4. Er vel det jeg frykter. Forsikringsselskap er veeeldig grei å ha med å gjøre når man skal bli kunde og desto verre når man trenger hjelp
  5. Har lest de samme vilkårene, men lurte på om noen har hatt noen tilsvarende erfaringer. Føler det blir litt enkelt å bare si no-go fra forsikringens side
  6. Olje og filter har jeg fått byttet hos naboen da dette er en smal sak for dem som har hatt henda under et panser før
  7. Heisann. Tenkte å slenge ut et spørsmål her som noen kanskje har noen erfaringer med. Jeg har en Nissan qashqai 2012 modell hvor vi fikk motorproblemer med for ca 1,5 år siden. Bilen ble levert inn hos Nissan forhandler siden vi hadde en superforsikring hos Storebrand som skulle dekke nettopp dette. Fikk tilbakemelding fra Storebrand om at dem ikke dekker noen ting siden vi har hatt service-intervaller på bilen ca hver 18-20 mnd istedet for hver 12 mnd som står i service-heftet. Bilen er i utgangspunktet reklamert med gunstig service-regime på pr 2 år så den årlige servicen dreier seg om oljeskift og oljefilter. Det enkle spørsmålet er da om noen har opplevd det samme ifht forsikringsselskap? Kan forsikringselskapet fraskrive seg ansvaret for dette? Dersom det hadde dreid seg om en garantisak ovenfor forhandler har jeg forstått det slik at dem kun hadde hatt mulighet å fraskrive seg ansvar dersom problemene skyldes manglende vedlikehold
  8. Da har dom fra forliksrådet kommet...og dette i selgers favør. Jeg forstår svært lite av utfallet og har vel mer eller mindre mistet troen på systemet. det ble en dyrkjøpt erfaring. Er vel bare å fraråde alle å dra uenighet om bruktbilkjøp så langt som forliksrådet
  9. Jeg har alt skriftelig. Jeg er ikke en kjøper som forventer gull og grønne skoger, men jeg forventet at de garantiene som er opplyst i kjøpekontrakt kunne gjøres gjeldende ved behov
  10. Da var dette latterlige møtet over. Som ventet ønsket ikke selger å innrømme noe som helst, selv om han helt på tampen tilbød 6000 kr. Dette måtte jeg selvfølgelig avstå da dette knapt dekker mine reiseutgifter til dette klovnemøte
  11. Da er det ihvertfall kalt inn til møte i Forliksrådet 28 mai så får vi se hva som skjer
  12. En bitteliten oppdatering på bilhelvete! Saken ble oversendt forliksrådet i respektiv kommune 10 februar. Det kjipe er at denne ikke blir behandlet før i juni. Laaaaangdryg prosess i i-landet Norge
  13. Da har ikke selger svart innen fristen advokaten ga han og det vil bli tatt ut forliksklage i løpet av uken. Toget tøffer videre i håp om en løsning for mitt beste :)
  14. Da er advokat engasjert. Dette dekkes gjennom bilforsikringen. Han har utformet et krav til selger om heving av kjøp + utgifter, subsidiært reperasjoner + utgifter. Så får vi se hva som skjer videre
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.