Jump to content
Bilforumet.no

carix

Bruker
  • Content Count

    10
  • Joined

  • Last visited

About carix

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 04/09/1992

core_pfieldgroups_99

  • Fylke
    Hordaland

Contact Methods

  • Bosted
    Bergen
  1. Kommer fra en forhandler da, men vet jo aldri. Service historikken er viktig å undersøke uansett bilkjøp. Kan se her selv på bilen jeg prater om; http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=36392576 Står at den nykker litt ved kraftig oppbremsing, men tyder det på noe? Eller bare at den girer ned i en forferdelig fart?
  2. Jeg er på jakt etter bil, har har plukket meg ut flere typer. Men jeg har et spørsmål; hva synes dere om tiptronic kasser? Erfaringer og råd? Om jeg eventuelt hadde fått meg en tiptronic bil, så hadde jeg ikke vært så fristet til å bruke "manuel-giringa" noe særlig, i og med at jeg vet girkasseskift kan koste skjorta. Km.stand på bilen jeg ser på er 130.000 ca, og jeg regner med den har en del km igjen å leve. Men hva synes dere? burde jeg vike unna fra dette? Har hørt at slike girkasser ikke er noe særlig, men jeg vil ha mer konkrete svar i og med at jeg ikke har erfaringer med disse.
  3. Høres bra ut! Men spørs som sagt litt hvordan de forgje eierene har kjørt også. Og jeg er kanskje ikke den som alltid er like lett på gassen, men grisekjøring har jeg ALDRI gjort, og kommer nok ikke til å gjøre det heller.
  4. Takk for et utfyllende svar! Som du sier det med chipping så kan den være kjørt hardt, men det regner jeg nesten med så er forberedt på det. Det står ingenting om turboen har vært skiftet eller bør skiftes snart, så får se om jeg får prutet litt når jeg ligger sammen alle spørsmålene mine til eieren og svarene han gir meg. Det du sier om bremsene så har han akkurat skiftet bremseklosser og skiver, både fremme og bak, så håper ikke det blir et problem før om en stund, eventuelt. Skruing er jeg ikke dritflink på, men kan nå litt om det og litt om det og så har jeg noen venner som kan litt, så det tror jeg ikke skal bli et problem! Men har hørt av en bilmekaniker at han anbefalte japanske (som du sa, og spesielt toyota) når det gjaldt gamle biler og skruing. Takk for tips og svar! :)
  5. Sant nok, så får ta en naf-test av bilen :) Bilen skal godkjennes 25.april, men det er langt i fra det samme som en naf-test! Takker for svar :)
  6. Jeg er optimisk, og hører på deg! Er vel lurt å la motoren stå på tomgang i minst 2 minutter om jeg ikke tar feil, med tanke på at turboen. Men spørs litt hvordan eieren har behandlet bilen også, og jeg tipper ikke at han har kjørt stille og rolig hele tiden heller. La gå :) Vurderer å NAF-teste den før et eventuelt kjøp, tror det er greit å ta også. Flere erfaringer? :)
  7. Hmm.. er det lett å peke ut hva grunnen til dette er? Litt surt om jeg må skifte turbo relativt ofte i forhold til det som er vanlig. Men er det ikke de litt eldre bilene som sliter med turbo, er denne og nye modeller ofte utsatt også? Takker for svar :)
  8. Hei! Jeg er på utkikk etter min første bil, og har plukket meg ut en Audi a4 1.8 t 2000 modell som frister veldig. Og jeg lurer på om noen av dere har noen erfaringer som er verdt å informere meg om? Mye skruing og problemer, eller er det en god og politelig bil som en ikke trenger å skru mer på enn normalt? Litt om den; - ASA sh1 20" felger med bra dekk . - Chippet - Åpent bsr luftfilter. - Forge resirk/dumpventil - Bygd eksos fra cat og helt bak med ks endestuss. - bytta clutch på 120000km. (Har kjørt 180 000) - 220 hk, sier eieren. Takker for svar!
  9. Takk for svar! Jeg har ikke snakket med selger enda, men her er db koden; 1439284. Kanskje det står noe nyttig der? Det som står listet der er alt jeg vet om bilen, så litt vanskelig å svare på spørsmålene dine. Grunnen er at jeg ikke har penger nok akkurat nå, men jobber med saken.
  10. Hei! Jeg har plukket meg ut en s13.5 som jeg er veldig interessert i å kjøpe. Men eieren sier det at luftmengdemåleren er dårlig, og at det dunker når han kjører og at det kan muligens komme fra dårlig diff eller drivknute. Noen som vet om det er lett, eventuelt billig å fikse? Bilen er EU-godkjent, men vil jo selvfølgelig ha den så plettfri som mulig :) Og jeg er ikkje den som har best peiling på bil heller, sånn at det er sagt! Er en 89 modell. Gammel, men flott! Takk på forhånd :)
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.