Gå til innhold

Dybwik

Bruker
  • Innholdsteller

    26
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Dybwik

  • Bursdag 04/15/1985

Contact Methods

  • Bosted
    Trondheim

Dybwik's Achievements

  1. Kjørte bilen på på rødstreken og bensinlyset lyste, da begynte bilen å fuske. Veit ikke om den suger inn luft eller at det er noe grums i tanken som blokerer filteret?? Fylte opp bilen igjen og bilen ble bedre, men ikke helt. Den fusker enda og trekker ikke helt som den skal. Dette kan bare ha med bensinfeste nedi tanken, og det at pumpen ikke sitter helt fast. Symptomene på at bilen fusker, er at den ikke trekker helt som den skal, og motoren vibrer litt under akselerasjon. Har bestilt feste og filter som jeg linket til over og skal få skiftet dette.
  2. http://www.ecstuning.com/ES426703/ Det er vel denne delen jeg har i bilen med delenr: 895201779G
  3. 895201779H dette delenr. er for pierburg pumpen ??
  4. Disse festene mangler de svarte "luggene" de skal stå på. Er usikker om de ligger nedi tanken, klarer ikke å se dem
  5. Har et spørsmål til som ikke er relatert til denne feilen. Har vært på verksted å skiftet bensintank på bilen for ei god stund siden, det ble da også satt inn ei ny bensinpumpe. Problemet er at bensinpumpen ikke sitter ordentlig fast i sitt feste, dette fører til høyere støy fra pumpen enn det skal være. Har vært å sett nedi tanken og det er innnerste del av feste som er løst, ser ut til at det mangler disse pluggene det skal stå på. Veit ikke om det er gjort feil fra verksted sin side eller om det er tanken som har vært slik (Brukt tank som ble montert). Kan disse festene oppdrives enda? Veit at det er et spesial verktøy (3214) som brukes til å demontere denne "kurven" som bensinpumpen er montert i, hvordan gjøres dette uten dette verktøyet?
  6. Har selfølgelig klart å kaste den gamle temperaturgiveren til ecu. Tenkte å bestille en ny på ebay slik at jeg får testet dette. Skal også gå over alle slanger en siste gang på bilen for å utelukke falskluftlekkasje.
  7. Glemte å nevne at når først bilen tenner, så høres det ut som at den drukner og bare tenner på 2 sylindre. Etter noen sekunder så går turtallet plutselig opp til rundt 1200-1300 omdr. for så å stabilisere seg på tomgang. Da funker bilen helt fint. Har lest at hvis kaldtartdysa lekker så kan den bli tullete å starte når den er varm. Har ikke skjekket pakningen til oljepåfyllingslokket for lekkasje, også veit jeg at peilepinnen er litt dårlig tetning på. Men hvor mye utgjør dette egentlig?? Ser ikke for meg at mye falskluft kan bli sugd inn her.
  8. Har gått over alle slanger og koblinger flere ganger. Har byttet begge slangene som går inn til ISV, var plaget med at den korte slangen til ISV sugde seg flat. Men byttet denne da i en kraftigere slange som den ikke klarer å suge flat. Finner ingen lekkasje. Bilen starter med en gang om morgenen, altså kaldstart. Når bilen har blitt driftsvarm, slås av og står i en stund. Vil bilen tenne med engang og gå opp i turtall for så å dette ned med engang og dør. Deretter må bilen files mye for å starte (Har byttet startmotor nylig pga. dette). Når bilen står over flere timer vil bilen oppføre seg slik at bilen tenner med engang og dør. dette skjer flere ganger etterhverandre for så å tenne på 5-6 forsøket. Det har ingenting å si om jeg vrir om tenningen og venter til pumpen har stoppet for så å starte. Utfallet er det samme. Bensinmengdefordeleren har jeg byttet uten noe forskjell på symptomene dette gjelder også tallerken. Har ikke prøvd å koble ut ledningen til temp.giver ECU og koble den til en kald temp. giver ECU når motoren er varm. Men dette kan jeg prøve. Har prøvd å justere DPR ventilen både på minus og pluss siden uten å bli noe bedre av dette.
  9. Tar opp tråden igjen! Har lest litt mere på emnet og skaffet meg boken: How to tune and modify Bosch fuel injection. På bilen er det byttet trykk akkumulator og bensinpumpe, samt alle dysene med tetninger. Har en mistanke at det kan være at rest trykket er feil. Som vil si at bilen mister bensintrykket etter at den står ei stund. Skal iallefall få målt dette sånn at det kan eventuelt utelukkes. Noen som har erfaring med dette? Er en ganske irriterende feil dette...
  10. Hei! Tar opp denne igjen. Bilen er ikke noe bedre og den er tungstartet når varm. Den tenner med en gang og så dør den, må så file ganske mye for å få den igang. Da den først kommer til liv så tenner den ikke på alle sylindre, men gir da litt gass så tenner den som normalt. Jeg har nettopp skiftet begge temp sensorene, den på topp (Til instrumentet) og på bunn (Til Ecu) har byttet denne før, men tenkte siden jeg kjøpte den på ebay, at den var av dårlig kvalitet. Begge sensorene nu er orginale Bosch. Har målt DPR og den ligger mellom -1 til -3mA. på varm motor, har prøvd å justere denne sånn at den lå mellom 0-3mA, men ble ikke noe bedre av det. Burde jeg prøve å justere denne enda mere? Temperaturen i instrumentet forandret seg litt med den nye sensoren. Lå på 90 grader på tomgang med den gamle og 100 grader på tomgang med den nye.
  11. Eneste plassen som den kan suge falskluft er CO-justeringshullet, den skal jeg plugge igjen, men tror ikke dette er årsaken til problemet. Har ikke prøvd å ta ut ISV pluggen også starte bilen, kan gjøre dette neste gang. Har prøvd å gi gass når bilen tenner, men den kveles for fort til at dette har noe å si.
  12. Hei Plages med at bilen er tungstartet når den er driftsvarm, men da må den ha stått i ro kanskje 5-10min etter den er blitt stoppet. Stopper og starter man bilen med engang når den er varm, starter den igjen uten problemer, men hvis man prøver å starte den etter ei lita stund blir den tungstartet. Symptomene: Den tenner med en gang og går opp på tomgang, men kveles når turtallet skal stabilisere seg. Dette skjer 4-5 ganger før den starter. Dette er ikke et problem når motoren er kald. Ecu temp sensor er byttet.
  13. Feilen er funnet. Byttet alle dysene og nå går bilen slik den skal :)
  14. Har nå byttet til silikon slangen og den suger seg ikke flat lenger :)
  15. Er enda litt plaget med bilen. Bilen rister/vibrerer når jeg gir gass fra ca 2000-3000rpm, den funker fint ved full gass og veldig lite gass, men akkurat i dette sjiktet vibrerer den. Den er verre når den er kald enn varm, men ikke mye... Noen som har vært borti noe slikt?? Mvh Christian Dybwik
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår