Gå til innhold

Eilif_finsaas

Bruker
  • Innholdsteller

    1,162
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    1

Omdømmeaktivitet

  1. Like
    Eilif_finsaas fikk poeng fra Actros 8x8 i Eilif_finsaas: Geländewagen 300GD "rustprosjektet"   
    Hei! 
    Ja, veldig mye jobb men artige biler. Jeg tok feil ang. motoren, sist jeg sjekket var det bare 5 sylindre under panseret, ikke 6 :)
     
    Da har jeg fått sveist inn hjørne høyre bak. Vanskelig å sveise i dårlig og rustent stål men det gikk bra. Neste på listen blir å skjære ut kanelen og sveise inn den + ny hjulbue.
     

     

     

     

     

  2. Like
    Eilif_finsaas fikk poeng fra yosi4 i Eilif_finsaas: Geländewagen 300GD "rustprosjektet"   
    Hei,
     
    jeg har fått i oppdrag fra svigerfar å sveise rust på en '86 Mercedes Geländewagen (G-wagen) 300GD (rekke 6 turbodiesel med mekanisk diff. sperre på både fram- og bakaksling). Bilen er i bra teknisk stand men lider av rustangrep i karosseriet, heldigvis er ramma fri for rust. Vi har bestilt nye hjulbuer bak og begge bakre hjørner fra Vollen Truck & Parts for innsveising.
    Her er "noen" bilder av bilen, jeg lar bildene tale for seg selv;
     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     
    Har begynt så smått å borre ut punktsveisene til høyre hjulbue bak for å separere hjulbuen fra hovedkarosseriet. Jeg bruken en kombinert fres/borr fra Biltema for å borre ut punktene
     

     

     
     

     

     

    Bruker et ESAB PowerCompact 250 MAG apparat med Mison 18 som dekkgass.
     

     

     

     

     
    Ble ganske mange bilder, men heller for mange enn for få. For de som lurer bruker jeg et Canon EOS 1200D kamera med ei standard 18-55mm Canon linse.
    Det var alt for idag. Håper dere finner prosjektet interessant, kom gjerne med tilbakemeldinger eller tips!
  3. Like
    Eilif_finsaas fikk poeng fra Actros 8x8 i Eilif_finsaas: Geländewagen 300GD "rustprosjektet"   
    Hei,
     
    jeg har fått i oppdrag fra svigerfar å sveise rust på en '86 Mercedes Geländewagen (G-wagen) 300GD (rekke 6 turbodiesel med mekanisk diff. sperre på både fram- og bakaksling). Bilen er i bra teknisk stand men lider av rustangrep i karosseriet, heldigvis er ramma fri for rust. Vi har bestilt nye hjulbuer bak og begge bakre hjørner fra Vollen Truck & Parts for innsveising.
    Her er "noen" bilder av bilen, jeg lar bildene tale for seg selv;
     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     
    Har begynt så smått å borre ut punktsveisene til høyre hjulbue bak for å separere hjulbuen fra hovedkarosseriet. Jeg bruken en kombinert fres/borr fra Biltema for å borre ut punktene
     

     

     
     

     

     

    Bruker et ESAB PowerCompact 250 MAG apparat med Mison 18 som dekkgass.
     

     

     

     

     
    Ble ganske mange bilder, men heller for mange enn for få. For de som lurer bruker jeg et Canon EOS 1200D kamera med ei standard 18-55mm Canon linse.
    Det var alt for idag. Håper dere finner prosjektet interessant, kom gjerne med tilbakemeldinger eller tips!
  4. Like
    Eilif_finsaas ga poeng til bjørn79 i bjørn79: Golf mk3 stv prosjektet mitt   
    også en liten motor overhaling for og være sikker på att ting tåler litt juling :=) 
     

     
     

     
     
    og ett bilde av motor ferdig montert, timet og bare venter på en plass i bilen :=)  1.8l turbo 20V motor fra passat 3b 98 mod. :=) 
     

  5. Like
    Eilif_finsaas ga poeng til vwperformance i MonkeyDude: Toyota Carina - lowrider...   
    stilige brunost
  6. Like
    Eilif_finsaas ga poeng til Probe GT i Sæther Racing: Opel Omega Steinmetz 3.0 STOR oppdatering 19.02.14   
    Bra med fremgang over vintermekken her ja, ingenting og klage på!
     
    Jeg får legge til bildene når du er ute å luftern litt da fra igår!
     
     
     
     
     

     

     

     

  7. Like
    Eilif_finsaas ga poeng til Jesper1201 i Eilif_finsaas: '88 Mitsubishi Pajero 2.5 Turbo 4x4 offroad prosjekt   
    Om det vil se rart ut spiller vel ingen rolle, det er funksjonalitet som teller ;)
     
    Jeg har 6x xenon ekstralys på min pick-up :)
    Samme oppsett som seg, 2 foran og 4 på taket.
  8. Like
    Eilif_finsaas ga poeng til Snoop_G i Eilif_finsaas: '88 Mitsubishi Pajero 2.5 Turbo 4x4 offroad prosjekt   
    Ei kanne med diesel, noen damer, kasse øl?
  9. Like
    Eilif_finsaas ga poeng til kjetil1972 i Eilif_finsaas: '88 Mitsubishi Pajero 2.5 Turbo 4x4 offroad prosjekt   
    hjelper godt på det, har selv 3" anlegg
     
    totalt rundt 5-6" heving.. bodylift og fjærheving
    har hatt 36x15,5 dekk til nå nylig, men har gått ned til 35x12,5 nå pga at de er enn del bedre og kjøre etter vei med
  10. Like
    Eilif_finsaas ga poeng til MercedesW124 i MercedesW124: MB Trac 900 Turbo `82   
    Begge deler ;)
  11. Like
    Eilif_finsaas ga poeng til Deltaone i Eilif_finsaas: '88 Mitsubishi Pajero 2.5 Turbo 4x4 offroad prosjekt   
    Jeg har kun erfaring med intercooler biler. Vet ikke om det sitter en slik på biler uten intercooler, men prinsippet er det samme så det er nok men ikke på alle biler.
     
    Du trenger en innsugsslange med t-stykke, slik at du får på en slik: FADER for jo ikke kopiert linker inn hit???????? Søk på Dump Valve og du vil se hva jeg mener.
     
    Får jo ikke postet bilder her heller! Hva skjer??
     
    Er jo ikke sikkert at slangen ifra Turbo til innsug har plass til noen ventil, du bør søke på Mitsu forum, for å se på prosjekter.
     
    Uansett så bør du jo få satt over intercooleren i fra den røde?!
  12. Like
    Eilif_finsaas ga poeng til Deltaone i Eilif_finsaas: '88 Mitsubishi Pajero 2.5 Turbo 4x4 offroad prosjekt   
    Lyden kommer i fra overtrykksventilen som sitter på innsugsslangen mellom intercooleren og innsuget til motoren. Når motoren lader trykk, og sender inn i innsuget, så slår dette trykket tilbake når du slipper opp gassen. Har ikke bilen tilbakeslagsventil så banker denne lufta tilbake mot turboen, og gir den en unødvendig belastning. Mange har ikke denne ventilen. -Da hører du ikke noen lyd.
    Lyden skal egentlig ikke oppstå når man har ventilen koblet opp i mellom bilens luftfilterboks og innsugsslangen fra intercooleren. -Men dersom man lar den blåse ut i fri luft, og ikke til luftfilterboksen, så kommer denne lyden. Mange ettermarkedsventiler er ikke beregnet for tilbakeføring av lufften til luftfiltereboksen, og de har designet en slags trakt/trompet for å lage mest mulig lyd kun for show! -Noen mener også at denne tilbakeslagsluften ikke skal gå tilbake til intercooler da den begynne å bli varm. -Derfor sverger mange til å sende den ut i friluft, og ikke til luftfilerboksen.
  13. Like
    Eilif_finsaas ga poeng til Girebirger i Girebirger: Golf mk2 GTI Oppussingsprosjekt   
    Bilen er tint opp og iorden! Heldigvis ingen sprekker eller frostskader :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår