-
Innholdsteller
1,162 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Dager vunnet
1
Omdømmeaktivitet
-
Eilif_finsaas fikk poeng fra Actros 8x8 i Eilif_finsaas: Geländewagen 300GD "rustprosjektet"
Hei!
Ja, veldig mye jobb men artige biler. Jeg tok feil ang. motoren, sist jeg sjekket var det bare 5 sylindre under panseret, ikke 6 :)
Da har jeg fått sveist inn hjørne høyre bak. Vanskelig å sveise i dårlig og rustent stål men det gikk bra. Neste på listen blir å skjære ut kanelen og sveise inn den + ny hjulbue.
-
Eilif_finsaas fikk poeng fra yosi4 i Eilif_finsaas: Geländewagen 300GD "rustprosjektet"
Hei,
jeg har fått i oppdrag fra svigerfar å sveise rust på en '86 Mercedes Geländewagen (G-wagen) 300GD (rekke 6 turbodiesel med mekanisk diff. sperre på både fram- og bakaksling). Bilen er i bra teknisk stand men lider av rustangrep i karosseriet, heldigvis er ramma fri for rust. Vi har bestilt nye hjulbuer bak og begge bakre hjørner fra Vollen Truck & Parts for innsveising.
Her er "noen" bilder av bilen, jeg lar bildene tale for seg selv;
Har begynt så smått å borre ut punktsveisene til høyre hjulbue bak for å separere hjulbuen fra hovedkarosseriet. Jeg bruken en kombinert fres/borr fra Biltema for å borre ut punktene
Bruker et ESAB PowerCompact 250 MAG apparat med Mison 18 som dekkgass.
Ble ganske mange bilder, men heller for mange enn for få. For de som lurer bruker jeg et Canon EOS 1200D kamera med ei standard 18-55mm Canon linse.
Det var alt for idag. Håper dere finner prosjektet interessant, kom gjerne med tilbakemeldinger eller tips!
-
Eilif_finsaas fikk poeng fra Actros 8x8 i Eilif_finsaas: Geländewagen 300GD "rustprosjektet"
Hei,
jeg har fått i oppdrag fra svigerfar å sveise rust på en '86 Mercedes Geländewagen (G-wagen) 300GD (rekke 6 turbodiesel med mekanisk diff. sperre på både fram- og bakaksling). Bilen er i bra teknisk stand men lider av rustangrep i karosseriet, heldigvis er ramma fri for rust. Vi har bestilt nye hjulbuer bak og begge bakre hjørner fra Vollen Truck & Parts for innsveising.
Her er "noen" bilder av bilen, jeg lar bildene tale for seg selv;
Har begynt så smått å borre ut punktsveisene til høyre hjulbue bak for å separere hjulbuen fra hovedkarosseriet. Jeg bruken en kombinert fres/borr fra Biltema for å borre ut punktene
Bruker et ESAB PowerCompact 250 MAG apparat med Mison 18 som dekkgass.
Ble ganske mange bilder, men heller for mange enn for få. For de som lurer bruker jeg et Canon EOS 1200D kamera med ei standard 18-55mm Canon linse.
Det var alt for idag. Håper dere finner prosjektet interessant, kom gjerne med tilbakemeldinger eller tips!
-
Eilif_finsaas ga poeng til bjørn79 i bjørn79: Golf mk3 stv prosjektet mitt
også en liten motor overhaling for og være sikker på att ting tåler litt juling :=)
og ett bilde av motor ferdig montert, timet og bare venter på en plass i bilen :=) 1.8l turbo 20V motor fra passat 3b 98 mod. :=)
-
-
Eilif_finsaas ga poeng til Probe GT i Sæther Racing: Opel Omega Steinmetz 3.0 STOR oppdatering 19.02.14
Bra med fremgang over vintermekken her ja, ingenting og klage på!
Jeg får legge til bildene når du er ute å luftern litt da fra igår!
-
Eilif_finsaas ga poeng til Jesper1201 i Eilif_finsaas: '88 Mitsubishi Pajero 2.5 Turbo 4x4 offroad prosjekt
Om det vil se rart ut spiller vel ingen rolle, det er funksjonalitet som teller ;)
Jeg har 6x xenon ekstralys på min pick-up :)
Samme oppsett som seg, 2 foran og 4 på taket.
-
Eilif_finsaas ga poeng til Snoop_G i Eilif_finsaas: '88 Mitsubishi Pajero 2.5 Turbo 4x4 offroad prosjekt
Ei kanne med diesel, noen damer, kasse øl?
-
Eilif_finsaas ga poeng til kjetil1972 i Eilif_finsaas: '88 Mitsubishi Pajero 2.5 Turbo 4x4 offroad prosjekt
hjelper godt på det, har selv 3" anlegg
totalt rundt 5-6" heving.. bodylift og fjærheving
har hatt 36x15,5 dekk til nå nylig, men har gått ned til 35x12,5 nå pga at de er enn del bedre og kjøre etter vei med
-
-
Eilif_finsaas ga poeng til Deltaone i Eilif_finsaas: '88 Mitsubishi Pajero 2.5 Turbo 4x4 offroad prosjekt
Jeg har kun erfaring med intercooler biler. Vet ikke om det sitter en slik på biler uten intercooler, men prinsippet er det samme så det er nok men ikke på alle biler.
Du trenger en innsugsslange med t-stykke, slik at du får på en slik: FADER for jo ikke kopiert linker inn hit???????? Søk på Dump Valve og du vil se hva jeg mener.
Får jo ikke postet bilder her heller! Hva skjer??
Er jo ikke sikkert at slangen ifra Turbo til innsug har plass til noen ventil, du bør søke på Mitsu forum, for å se på prosjekter.
Uansett så bør du jo få satt over intercooleren i fra den røde?!
-
Eilif_finsaas ga poeng til Deltaone i Eilif_finsaas: '88 Mitsubishi Pajero 2.5 Turbo 4x4 offroad prosjekt
Lyden kommer i fra overtrykksventilen som sitter på innsugsslangen mellom intercooleren og innsuget til motoren. Når motoren lader trykk, og sender inn i innsuget, så slår dette trykket tilbake når du slipper opp gassen. Har ikke bilen tilbakeslagsventil så banker denne lufta tilbake mot turboen, og gir den en unødvendig belastning. Mange har ikke denne ventilen. -Da hører du ikke noen lyd.
Lyden skal egentlig ikke oppstå når man har ventilen koblet opp i mellom bilens luftfilterboks og innsugsslangen fra intercooleren. -Men dersom man lar den blåse ut i fri luft, og ikke til luftfilterboksen, så kommer denne lyden. Mange ettermarkedsventiler er ikke beregnet for tilbakeføring av lufften til luftfiltereboksen, og de har designet en slags trakt/trompet for å lage mest mulig lyd kun for show! -Noen mener også at denne tilbakeslagsluften ikke skal gå tilbake til intercooler da den begynne å bli varm. -Derfor sverger mange til å sende den ut i friluft, og ikke til luftfilerboksen.
-
Eilif_finsaas ga poeng til Girebirger i Girebirger: Golf mk2 GTI Oppussingsprosjekt
Bilen er tint opp og iorden! Heldigvis ingen sprekker eller frostskader :)