Gå til innhold

supersixfour

Bruker
  • Innholdsteller

    3
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om supersixfour

  • Bursdag 10/18/1989

Contact Methods

  • Bosted
    Sandefjord

supersixfour's Achievements

  1. Fant ut at jeg kunne kjøre, hvis nødvendig, ved å skru på kupevarmen på full vreng. Da tok den noe av varmen fra motoren, og tempen gikk da litt ned. Men det viste seg å være termostaten det var feil med, kjøpte ny for 140 spenn og min kjære polo går som aldri før :) Takk for hjelpa folkens!
  2. Kjølevæske går varm både når bilen både går i tomgang og under kjøring. Fant forresten termostathuset! Så hvis jeg kjører motoren til den er varm, slår den av og kjenner at radiatoren er kald, så kan det ikke skyldes defekt kjølevifte? Da er det enten termostat eller vannpumpa? Hvordan kan jeg sjekke at vannpumpa funker? Og hvordan kan jeg sjekke/se at termostaten funker?
  3. Kjølevæska mi går varm ganske raskt. Har sjekka oljenivå og kjølevæskenivå, alt normalt. Kjørte bilen på tomgang og åpnet panseret. Kjølevifta gikk ikke, og den startet aldri selv om kjølevæske temperaturen var langt over normalen. Normalen ligger på 90 grader, og jeg hadde den helt opp til 110 ca. Jeg venta til den kjølte seg ned, åpnet lokket for kjølevæskebeholderen, klemte på slangene og så samtidig at nivået i beholderen beveget seg, så det tyder på at det ikke er tett i slangene. Da står jeg igjen med at det enten er feil med kjølevifta, iogmed at den ikke starter, eller med termostaten. Men hvor i helvete sitter termostaten? og hvordan ser man hvis det er termostaten som er gåen? Har en '98 mod polo, 1,4, manuell. På forhånd, TAKK :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår