Gå til innhold

finnamu

Bruker
  • Innholdsteller

    1
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om finnamu

  • Bursdag 02/07/1944

Contact Methods

  • Bosted
    nannestad

finnamu's Achievements

  1. Kan bare delta i jubelen, fort gjort å kople opp, og virker helt flott! Det har vært irriterende å måtte låse min 1992 230TE med nøkkel. Jeg har tatt meg bryet med å kople til blinklysene, som nå flasher som de "bør" gjøre ved låse og åpne. Jeg demonterte varmeregulator- panelet øverst i midtkonsollen og koplet den brune ledningen fra kontrollenheten via to dioder til de to blinklysledningene på den baksiden av den røde varselknappen (den med varseltrekant). Jada, kontrollenheten har to brune ledninger, den ene av dem er forsynt med en diode allerede. Men man trenger TO dioder, og jeg ville unngå å tre opp to ledninger. Litt jobb å demontere bryteren, men med litt forsiktighet så går det helt fint. Diodene er nødvendige for å unngå å forstyrre eller belaste varselfunksjonen. Når du har baksiden av bryteren mot deg, lokaliser den hvit-røde ledningen med +12V. På motsatt side finner du de to ledningene som går til hhv venstre og høyre blinklys, Klipse ledningene fra diodene til hver sin bliklysledning. Voila.. proff blinklysfunksjon. Diodene kan loddes til ledningen, isoleres og plasseres bak bryterpanelet. Et tips for å tre ledninger til/fra konsollen og andre vanskelig tilgjengelige steder: Bruk en bøyelig plastskinne som ellers brukes til å feste myk lampeledning til tak og vegger, til å lete deg fram til et passende hulrom. Når du er igjennom, fest ledningen til enden av plastskinnen og dra den igjennom. Samme triks for å tre gjennom ledningen for den blå blinkeren ved venstre høyttaler, helt inne ved frontglasset. Når jeg først var igang å mekke på min gamle Merce, byttet jeg likegodt til elektriske vindusheiser med det samme, men det er en annen historie (fås brukt fra Brødrene London eller annen seriøs høgger, pris ca 600 per stk.). Krever bytte av knappepanelet ved girspaken, ettersom man trenger brytere for å manøvrere vinduene, samt trekking av mye ledning og montering av relé og sikring.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår