Gå til innhold

Johns_en

Bruker
  • Innholdsteller

    28
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Johns_en

  • Bursdag 12/31/1984

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    100
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1993
  • Motor (eks 1.6)
    2.3e
  • Fylke
    Nordland

Contact Methods

  • Bosted
    Nordland

Johns_en's Achievements

  1. Hei. Jeg lurer på hvordan man justerer høyde på hovedlysene da jeg har mistanke om at mine lyser for høyt, og muligens litt for langt ut i grøften på hver side. Er det 1 eller 2 justeringsmuligheter (høyde og "bredde") ? Og isåfall hvor sitter disse skruene. På forhånd takk. :)
  2. Hepps... Er det noe man bør være obs på ved kjøp av en 260E sportline ? Er snakk om en 91 modell med 231k km på tellern.
  3. Det er vel en B5 ,hvordan det ? :) Kjørt hardt har jeg ikke anelse på, men turbo og oljerør er bytta visstnok. Samt for og bakstillingsdeler ++. Er det stor forskjell på B5 og B6 da ? eller kun facelift
  4. Hepps... Avanten skal vekk, men jeg liker kjørecomforten til audi'. Så folkens, er A4 1.8 TQ noe å satse på ? Og hva er fornuftig pris for en som har ny turbo, ny forstilling /foringer fremme å bak ++? Kmstand er rundt 285k. På forhånd takk.
  5. Hmsk okei, slik jeg har skjønt det er brukte abs-hjerner "gambling" å kjøpe, og også kostbare brukt. Men iogmed at verkstedet har funnet sensorene ok, og at hjernen får strøm så er det vel naturlig å regne med at den har takket for sammarbeidet ?
  6. Hei. Problemet er at verkstedet er klar over at ABS ikke fungerte, så er vel et dårlig tips å bare fjerne lyset. Hehe. Såvidt meg bekjent er det det siste året hvor verkstedene har blitt strengere på at ABS-systemet skal fungere. Kjenner flere som har fått bilen godkjent med ABS som ikke har fungert, og kun fokusert på bremsevirkning forøvrig. Angående modeller uten ABS må man vel tilbake før 90.tallet ,uten at jeg skal si noe sikkert.
  7. Hei. Ja, da var bilen sent til PKK og jeg får feil med ABS, sensorene er ok i følge verkstedet, så alternativet er ABS hjernen, eller ledningsbrudd vil jeg tro. Er ABS-hjernen kostbare til disse ,og er det "vits" å bruke masse penger på en så gammel bil ? (92 modell) På forhånd takk.
  8. Men... hvor ble lyden av ? Kjørte bilen idag etter at den har vært parkert 5-6dager, lyden er borte?? Hva kan det bety??
  9. Takk for finfin illustrasjon! :) Men kan jeg kjenne "slakken" hvis jeg tar grep på drivakselen og "herjer" litt med den ? Eller må dette demonteres først uansett?
  10. Hei! Jeg har byttet drivknute V.F ,og mansjetten på H.F ser hel ut. Tar jeg helt feil hvis drivakselen er mellom drivknute>girkasse? (Og er det isåfall kun opplagringen til denne som slites? (Bilen har rullet godt å vel 314000km.) Og, kan det tenkes at jeg kan lytte meg frem til problemet ved et stetoskop ? (Tenkte å sette bilen på bukker å kjøre hjulene selvsagt.)
  11. Okei, men er det ikke mulig å måle slitasje på driv-akselen ? (Foreksempel med et skyvelær eller micrometer?) Eller er utgangspunktet så enkelt at hvis man kjenner anntydning til slakke' så bytter man?
  12. Fankes møkkabil, jeg får starte feilsøkingen da. Noen tips til hvordan lokalisere det som må byttes ? :)
  13. Perkele! Så det kan ikke være drivaksler eller opplagringen inn i girkassen ?
  14. Hei. Lyden er uavhengig om det er bakkestart/pådrag ,eller flat bakke. Hvordan blir det med mellomaksling og diff på en bil med fwd forresten ? (Det eneste jeg finner er jo driv-aksel/drivknute ) Mvh
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår