Gå til innhold

knumar

Bruker
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om knumar

  • Bursdag 09/20/1965

Contact Methods

  • Bosted
    Nordland

knumar's Achievements

  1. Har lest en del veldig gode innlegg her inne om dette emnet, men jeg er ute etter en hurtigmetode som gir et greit nok resultat. Har ikke tid til � sette av flere timer p� dette. Jeg kan eventuelt heller vokse oftere. Utgangspunktet er at jeg har en Ford s-max machine grey metallic 2007 modell som jeg kj�pte for to uker siden. Lakken ser for s� vidt grei ut, men jeg vet ikke hva som er gort av voksing tidligere. Enkelte plasser er det noen sm� overfladiske swirls som ikke kan f�les med negelen. Disse vil jeg ha bort. I tillegg til denne bilen har jeg en r�d Toyota Aygo 2007. Som sagt s� trenger jeg en enkel og kjapp l�sning. Synes imidlertid det er vanskelig � orientere seg i voksjungelen. S� la oss si at jeg har to rene og t�rre biler og kan strekke meg til � gjennomf�re polering/voksing med maks to prosesser? Ps! Er det forskjell metode p� metallic lakk og vanlig lakk?
  2. Litt upresist av meg å si at det er et turtallsfall. Har vært ute å sjekket, og det er ikke sånn at turtallet faktisk går ned. Det bare oppleves/høres sånn ut. Det er mer sånn at at det er et lite dødpunkt akkurat i det jeg gir forsiktig gass på tomgang.... vanskelig å forklare egentling
  3. Har en Ford s-max 2007 modell 1,8 diesel som fungerer veldig bra. Har ikke noe problemer under vanlig kjøring, og når bilen står i ro og går på tomgang så går den jevnt og fint. Det merkelige skjer kun når bilen står parkert og går på tomgang, og når gearkassen er i fri eller clutchen er inne. Hvis jeg da helt forsiktig gir bittelitt gass, så er det akkurat som om turtallet automatisk justeres ned. Vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men sånn høres det ut. Akkurat som om det er et lite dødpunkt umiddelbart etter at jeg har gitt forsiktig gass. Gir jeg mer gass/turtall så blir det borte. Jeg mener det oppstår rundt turtall 1000, og skal ikke så mye over før det blir borte. Det oppstår heller ikke hvis jeg trykker pedalen normalt raskt inn, kun hvis jeg trykker veldig forsiktig og sakte, og i turtallsområdet fra 900-1100 ca. Forøvrig merker jeg ikke noe til dette når jeg kjører, kun ifm tomgangskjøring. Hva kan dette være?
  4. Høres egentlig ikke ut som byggskum er noe alternativ for meg...Demping på sprayboks høres jo forlokkende ut. Men hvor bra vil sprayen dempe ift f.eks dempematter? Jeg er ikke ute etter en lydløs bil. Det jeg ønsker er en merkbar forbedring ift dagens tilstand. Dersom spray og dempematter ikke er som natt og dag så tror jeg ikke jeg vil ta meg bryet med å bruke matter i alle krinkelkroker.
  5. Har en Toyota Hiace "skranglekasse" som jeg skal lyddempe. Tenkte å benytte diverse lyddempingsmaterialer som f.eks butyl- og asfaltmatter. Har også vurdert å benytte byggeskum i hulrom. Har sett litt i andre tråder i forumet som omhandler dette, og det er svært delte meninger. Flere hevder at det vil fremskynde rustprosessen, mens andre sier det er et greit alternativ. Imidlertid savner jeg erfaringsbasert kunnskap om dette. Er det noen der ute som har prøvd dette med byggeskum, eller som har kvalifiserte meninger om dette?
  6. knumar

    DVD-spiller

    Ingen flere tips her?
  7. knumar

    DVD-spiller

    Det er en 1999 modell kombi med ett bredt baksete og med skillevegg bak. Ønsker derfor i utgpkt en nakkestøtteløsning med to skjermer som kan spille av samme film på begge skjermene, men som også kan vise to forskjellige filmer. Det er tre unger som skal se på dette så det bør være uttak for flere sett med hodetelefoner, enten trådløst eller kablet. Det er en litt spesiell kombi med litt større avstand enn normalt mellom fosetene og baksetet, men likevel ikke større enn at det burde gå greit.
  8. knumar

    DVD-spiller

    Bilen er en Toyota Hiace
  9. knumar

    DVD-spiller

    Skal på ferietur med bilen til sommeren og tenkte å investere i dvd spiller sånn at ungene kan se på film mens vi kjører. Ungene er 6,8 og 11 år. Ideelt sett så ønsker jeg et duo system med to skjermer som enten kan vise samme film på begge skjermene eller som kan vise to forskjellige filmer. Er det noen som har tips om hva som kan være bra å satse på? Trenger også tips om evt andre ting jeg bør være obs på når jeg skal få DVD i bilen…
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår