Gå til innhold

Northq

Bruker
  • Innholdsteller

    6
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Northq

  • Bursdag 11/08/1989

Contact Methods

  • Bosted
    Bergen

Northq's Achievements

  1. halloen =) Jeg har fått tilgang til ett LH 2.4 nett og b230f motor fra volvo 240 som jeg veldig gjerne vil ha oppi min 740 med B230f og lh 2.2. Bytter hele motor p.g.a km stand. Så det jeg lurer på er hvordan jeg skal få 2.4 nettet til og passe.:wonder: Jeg vet at 240 har 2 nett ett til motor styring og ett til resten av bilen og at 740 bare har ett nett. eventuelt hva som må loddes sammen for og få startet den :P. jeg har ikke revet 240 nettet ut av bilen enda, vil ha alt klart i hodet før jeg monterer i 740 så jeg får den opp og gå kjappest mulig siden det er bruks bilen min. MVH René Fredriksen PS: Poster med ett bilde jeg mener skal værer ett LH2.4 nett fra 240 ( fant tilfeldig på nettet) Beklager om det er hundre guider her men fant ikke med noen kjappe søk og google er håpløs ( eller meg kem vet :P )
  2. Halloen. Jeg har fått et leit problem med min 740 som seriøst begynner og irritere meg litt. Vær gang jeg svinger høgre/venstre så klakker det bak fra og bilen bremser seg selv (til jeg retter opp i gjenn). Jeg har byttet skiver og klosser og foringer bak på bakakslingen, til og med kjørt uten calippere bak for og se etter bremse heng, jeg har og fjernet håndbrekks båndene bak for og utelukke alt av brems. Men bilen forsetter med bremsing når jeg svinger. Vel og merke det er ingen problemer når jeg kjører rett fram.. Jeg vet at hjulagrene på begge sider bak er GANSKE moden for utbytting det rasler i de når jeg kjører. så det jeg lurer litt på er om hjulagre skal kunne lage knekke og klokke lyder under sving om de er Veldig slitne, og kan de bremse bilen under sving? det er ikke mye brems men tar jeg inn clutchen i en ganske skarp sving i lav fart merker jeg det ganske greit, spes med full sving og løsing i første gir, kommer ett ganske høgt klakk etter fulgt av bremsingnen og du hører at det er en metall lyd.. Kan det eventuelt være diffen som er sliten? diffen er merket med anti spin, og spinner på begge orginalt. men syntes det er merkelig det ikke er noen ulyder rett fram da, (bare hjulager slitasje lyd) Bilen er en Volvo 740 GLE 1988 modell, nett inkjørt med 490845 tusen km på telleren :P ellers veldig grei teknisk stand. Takker på forskudd for svar. Med vennelig hilsen René
  3. Uten og være 100% sikker på saken kan no jeg prøve :) lamdasonden skal være plassert på eksos manifoilen rett før skjøten der resten av eksosanlegget er montert, uten den vil vel bilen ligge og fjuske under kjøring og ha ett høgere bensinforbruk. Det perfekte hullet du nevner er mest sannsynlig en bolt som har hoppet ut, vet jeg har 2 bolter der du nevner på min Volvo på den dimmen. Har ikke peiling på hvorfor bilen ikke vil starte når du dekket hullet til. Kanskje tett katlysator? Håper jeg var til hjelp:) Mvh René Fredriksen
  4. Halloen:) Jeg har en Volvo 740 GLE 1988 med B230F LH2,2 og har ett par spørsmål angående denne. 1: jeg har en lekkasje som gjør at det blir ganske vått på gulvet på hele fører siden i bilen, fremme med pedalene, bak sjåfør , og i bagasjerommet, har hatt bilen på bukk og finner ingen hull, så lurer på om det kan være draneringen men hvordan kommer jeg til den?? 2:så var det ettertenningene da, har veldig med ettertenninger når jeg slipper gassen, skulle nesten tro jeg kjørte gjennom Irak. Og med gasspådrag hvor jeg tømmer andre og girer raskt til 3 så smelle der no så inn i granskauen av og til med stikk flamme og hele sulamitten, har byttet det meste av pakkninger på maskinen, tennplugger, stilt tenningen så godt som muligt med Biltema pistol. Maskinen er gått 483 tusen så lurer på om dysene er på veg til og ta kvelden, har noen 240 dyser fra samme maskin b230f bare eldre årgang, er det bare plugg and play eller? De er bare gått 244 tusen så kan tenke meg det er gode ting. 3: sånn kjapt og greit om noen vet. Hva er forskjellen på Volvo 740 gl og GLE? Mvh René Fredriksen. Takker på forskudd for svar :)
  5. Tusen takk for svar, da blir riktig clutch bestilt :) Mvh René
  6. Halloen:) Da var det tid for bytte av clutch på min Volvo 740 GLE 1988. Så lurer jeg på hvilken girkasse som befinner seg i denne? Er 5 trinns kasse og motoren er en B230F insprøyning. Noen her som vet? Takker på forskudd:) MVH René
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår