Gå til innhold

lovov

Bruker
  • Innholdsteller

    19
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om lovov

  • Bursdag 05/27/1986

Contact Methods

  • Bosted
    Bergen

lovov's Achievements

  1. Altså, når jeg skifter olje, hvor mye skal jeg fylle tilbake? Jeg har ikke brukermanual..
  2. Jeg har hatt samme problem, og for meg var det ingen sikringer som var gått. Det var ledningen som var falt av på baksiden av sigarett tenneren. Jeg kom nesten til ved å ta ut askebegeret/søppelbøtten og lirke den på, men det var umulig å bare føle seg frem til hva som skulle på hvor. Derfor tok jeg av hele midtkonsollen og fikk den på. Da kom det også et lys rundt sigarettenneren og i askebegeret som jeg aldri hadde sett før :) Litt klundrete å ta av hele konsollen, men det går fint..
  3. Takk for mange tips.. Forhåpentligvis holder klossene til sommeren og da satser jeg på å skifte skivene også. Nå har jeg flere triks i bakhånd. Sveising funker sikkert utmerket, men jeg har ikke mulighet til det så det får være en siste løsning. Prøver nok først å smelle på en litt mindre nøkkel eller en slags gripe-nøkkel/tang..
  4. Jeg skulle skifte bremser (volvo s40 96) og var på vei til å skru av kallipperen bak. Mutteren var litt rusten og skitten og satt bra fast, så jeg pusset litt og fikk presset på en 12 fastnøkkel og tok skikkelig i da "kantene" på mutteren gav etter. Så jeg har et problem, noen gode ideer på hvordan jeg kan få løsnet den? Det er jo snakk om bremsekalipperen her, så vil ikke ødelegge noe og i tillegg så er det veldig krunglete å komme til og ikke mye "arbeidsrom" under hjulbuen der akkurat..
  5. lovov

    Bremser

    Hei. Jeg har noen ting jeg lurer på og håper noen kan hjelpe: 1) Kan bremseklossene slites helt inn til stålplaten, eller er det noen festestemekanismer som går inn i selve bremseklossmaterialet for å overføre kreftene (slik det er på en sykkelbremsekloss). Har søkt på dette, men folk skriver bare at det er lett å se når de er slitt, og da antar jeg at de kan slites helt inn til stålplaten?? 2) "Støvdekselet" på ene bakskiven er rustet av. Dette dekselet beskytter vel skiven mot rusk og rask, men er det alvorlig å kjøre uten det frem til jeg skifter skivene til sommeren? 3) Jeg har et megaproblem på den ene kalipperen bak. Her har skruehodet mistet sin fasong, så jeg får de løsnet de med fastnøkkel!! Da får jeg jo ikke skiftet klossene :wonder: Hvordan kan jeg få de løs?? Tar imot gode tips med stor takk her..
  6. Kjipt at det var såppas at du vurderer å selge da, men lykke til! Men du har aircondition på din? Litt flaut å si det, men jeg vet ikke om det er det på min.. hehe. Kanskje du, eller noen andre kan si meg om jeg har, ut fra dette: Det er tre runde brytere/regulatorer til å justere ventilatorsystemet med like over cd spiller, inkl. varmen. Over dette (mellom de to luft-uttakene) like under varseltrekanten er det en ny regulator som kan stilles fra rødt til blått. Kan dette være ac? Tingen er at tidligere eier sa at det ikke var, men hun hadde ikke peiling på bil og jeg mistenker at det har vært ødelagt så lenge at hun tror det ikke er. Bilen er ellers velutstyrt, så skulle nesten tro at det var, men det er ingen knapper det står ac på, så jeg vet ikke. Og så er det det at det er to regulerere til å justere varmen med, hva er vitsen med det om det ikke er ac?
  7. Hei. Jeg er i planleggigsfasen av å skifte ut frontlysene og grillen på min volvo s40 96mod slik at den får en liten facelift (2000 => looken). Jeg har leitet rundt etter frontlykter og funnet ut at jeg må ut med noen tusenlapper sikkert, så jeg lurer på om det blir noen ekstrakostnader i tillegg mtp. det elektriske. Spørsmålet mitt er derfor: Min bil bruker nå H4 pære, mens i de nye er det H7 i kombinasjon med HB3 (tror det er slik, men korriger meg om det er feil). Hvordan skal jeg klare å mekke det til slik at det funker? (Jeg har sett en lignende tråd i formumet, men fikk ikke helt svar på det der, så jeg følte det måtte en ny tråd)
  8. Det der så jo bra ut, noe sånnt jeg håper at jeg får min etterhvert også :) Men siden du har gjort det, så spør jeg deg: - Hva gjorde du (hvis det i det heletatt er nøvendig) for å få overgang til ny pære? Orginalt er jo H4, mens i de nye er det H7 kanskje? - Passer lyktene uten problemer? - Og så er jeg litt nyskjerrig på grillen din :) Hva har du brukt der? Jeg har sett mange s/v 40'er med svart orginal grill. Er det en slik du har brukt? Håper du gidder å svare..
  9. Går det ikke an å bytte brukernavn? Jeg har gått igjennom kontrollpanelet nå, men kunne ikke finne noen muligheter for det. Vennligst korriger meg om jeg tar feil og gi en kort beskrivelse av hvor jeg finner denne muligheten :)
  10. Hva er den enkleste måten å få tak i en brukerhåndbok uten å kjøpe en dyr fra volvo? Har søkt nettet, men finner ikke noe brukbart der, kun nyere modeller. Dette er en 96. Alle forslag mottas med takk :)
  11. Hei. Jeg bare lurte på om de nye frontlysene og grillen til 2000 modeller passer på de eldre modellene? Noen som har skiftet ut dette? Ble det bra? Er det problematisk med overgang til annen type pære med tanke på det elektriske? Hvor mye må jeg forvente å betale? Ser at orginaldelene er veldig dyr, hvor kan jeg få tak i billigere? Har tenkt på et bilopphuggeri kanskje, men jeg må vel kanskje være heldig da..
  12. Min er ganske lett på clutchen, tar veldig fint men er litt humpete ved girskifte om jeg ikke tar det forsiktig som du sier, men det er ikke noe bekymringsverdig. Virker som din er litt verre etter det du beskriver. Når du har hatt den inne, kan du gi en update på hva som var gale? Alltid kjekkt å vite når jeg har en lik bil :)
  13. Høyere også? Er det ikke bare at venstre skal skrå litt mot høyre for å ikke blende møtende? Dette gjaldt uansett venstre, og det var ikke snakk om bare litt heller, ser ut som fjærnlys :) Pæren er rett vei, men ser at reflektoren inni er litt løs og kan beveges på uten å skru. Fikk justert den ned igjen, men har ingen tro på at det ble korrekt vinkel på lyset siden jeg bare vridde litt på reflektoren og tenkte at sånn, det ser greit ut :) Bør vel prøve å få festet den ordentlig. En hjulstillingskontroll er ikke dumt, og må kanskje til etterhvert. Jeg tenker først å prøve med to nye dekk og se om det bare var tidliger eiers kjørestil og ukorrektlufttrykk, eller om det blir slik for meg også.
  14. Bra å høre at den er på veien selv om den har gått 300. Min er gått 200 nå, og håper på mange gode mil til :) Har du byttet mange deler mellom 200 og 300, eller har det gått fint? Femte gir er helt greit, ikke særlig futt, men fint å hive den i femte på motorveien. Ellers liker jeg ikke helt 2. gir, men 3. og 4. er som forventet. Av og til litt "motstand" når jeg skal ha den i 1.. Er jo litt irriterende det, men tror ikke det er noe gale. Clutch'en er jeg veldig fornøyd med, kjennes helt perfekt :)
  15. Bør kanskje ta en slik kontroll ja. Hvor mye vil noe sånnt koste da? Er vel ikke stort mer en en halvtimes jobb på verksted? Kjøpte bilen av en voksen dame for ikke lenge siden, og hun var ikke typen til å kjøre fort i svingene for å si det sånn :) Men lufttrykket var litt lavt. Dekkdimensjonen er 195/55 R15. Litt ekstra slitasje i ytterkant foran er vel vanlig, men synes dette var litt mye.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår