Gå til innhold

solbekk

Bruker
  • Innholdsteller

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om solbekk

  • Bursdag 11/05/1992

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Skyting, Data, Teknologi
  • Modell (eks S4)
    740 GL
  • Biltype (eks Audi)
    Volvo
  • Årsmodell (eks 1995)
    1992
  • Yrke eller sivil status
    Student
  • Motor (eks 1.6)
    2,3
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Original
  • Fylke
    Telemark

Contact Methods

  • Bosted
    Kragerø

solbekk's Achievements

  1. Om jeg ikke er helt på jordet, så er denne modellen identisk til 740'en jeg har hjemme på tunet. Her sitter det en B230F motor, og fordelerlokket sitter skruddfast med 3 skruer (10mm nøkkel + philips skrutrekker, ettersom hva du foretrekker). Letteste er å merke ledningene, fjerne dem og skru av lokket, evnt om ledningene er gamlene bytte dem i samme slengen :)
  2. Hehe, har allerede brukt rundt 7-8k på deler som hittil har vært rett fram å bytte, så jeg tror neppe jeg trenger noen delebil riktig enda :)
  3. Ringte til BCB og de fortalte at jeg kunne være så heldig(eller uheldig) å ikke ha Tenningsmodul i motorrommet på grunn av Bendix Regina innsprøytning og pruduksjonsår, og etter grundig leiting har jeg ikke funnet noen tenningsmodul så da legger den tanken på hylla så lenge. Leter heller igjennom kontaktpunktene sålenge og ser om det har noen innvirkning.
  4. Skal bytte de jordingskablene jeg finner i motorrommet og ved sikringsboksen, og se hvordan det går med det. Har også en ny tenningsmodul (sluttsteg) fra biltema (det er volvo, biltema har alt med kurant kvalitet når det gjelder såppas gamle biler) som jeg bytter ut når jeg finner ut hvor i all verden den sitter :P
  5. Kjøpt meg en volvo 740(stv) GL 92- modell med B230F motor som har akkurat rundet 227.481 km og den har da det problemet med at den kan stoppe på helt tilfeldige tidspunkter. Først blir vifter og lysstyrken i lyktene dempet, før den dør helt, og nekter å starte. Noe som har funket har vært å ta av ene kontakten på batteriet og vente 10minutter, så starter den som oftest. Men også å gi den et "boost" fra et annet batteri har også hjelpet. Ved et tilfelle døde den ut drøye 9 minutter fra et lokalt bilverksted, så jeg fikk dem til å komme og hente bilen på henger. Når verksted personellet var på stedet var det ikke snakk om å få liv i bilen, men når den kom fram startet den og gikk som en klokke, noe som gjorde at problemet ikke ble etterforsket. Forrige eier fortalte om "en boks" som han kunne dunke på så funket det noen ganger, men han er ikke bilkyndig på noe vis. Bilinform.no sa det kunne være dårlig jording til karross eller sikringsboks, mens min onkel innen bilforvaltning hos politiet sa det kunne være tenningsmodulen eller veivføleren. Det er visstnok et klassisk problem med volvoene, men siden dette er min første volvo (og første bil alt i alt) så har jeg selv ikke så mye greier på det. Noen innspill på hva problemet kan være? :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår