Gammel trommel er lett match, juster avstanden på håndbrekk spindelen, og du har like bremser. Sitter en så kallet selvjustering i håndbrekket, dette kunne ha virket om det var laget i RVS eller Titan, men i alm. jern satte det seg fort fast.
Få med dama eller en kompis, sett vedkommende inni bilen med oppdrag om å dra til og løsne brekket mens du ser på inni trommelen så sjkønner du tegningen med en gang. Det du skal justere ser ut som en torpedo med en krans på, kransen skal være løs, sittern fast på med en tang og kryp olje (556/CRC etc)løsne den og juster. Legg merke til at det er et hull i bremseskjoldet bak kransen, gjennom her kan du justere med trommelen på (med et flatt skrujern), men OBS spindelen er lik på begge sider så på den ene siden tar skrutr. oppe og trekker ned på andre siden blir det da motsatt , ned -opp. Hvis du ikke får det til gjennom hullet, kan du tørr justere, dvs. juster med trommelen av til du akkurat får tredd trommelen på likt (ca) på begge sider.:m'm: