Gå til innhold

volvomann78

Bruker
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om volvomann78

  • Bursdag 09/10/1978

Contact Methods

  • Bosted
    Vestfold

volvomann78's Achievements

  1. Prøv å løsne batteripolene og gjør rein poler og kontaktflater inni polklemmene, det kan være nok, og er veldig enkelt
  2. Har nå hatt voyen min til merkeverksted, og fått konstatert feil på kamsensor, en liten, og ikke dyr feil. bilen går nå som en drøm igjen :) fikk i samme runde tatt sleperingen bak rattet som gir kontakt til cruisekontroll, airbag og horn på utvidet garanti fra chrysler... STRØKENT :)
  3. Såpass,ja... har du noe god måte å finne ut av det på? har ikke skiftet releer enda, men kjørte bilen i morges, og den gikk da i ca 30 minutter uten feilslag, og jeg stoppa den selv ved å slå av tenninga :) tenker kanskje om det kan ta lenger tid før det går varmt i releene når det er 15 kalde ute?(som du sikkert skjønner kryssser jeg fingrene for at feilen ligger der, så det blir en rimelig og enkel reparasjon) dekselet som sitter over sikringsboks i motorrom har jeg tatt bort og ikke satt på igjen sist den stoppa... Hvis det er an av de andre periodiske feilene, vil den da kunne oppføre seg eksemplarisk i perioder? har også hatt turer på en og en halv time uten krøll, men feilen har kommet tettere den siste tida...
  4. det er sant.. i instruksjonsboka står det at sikrngen er tilførsel stopplys, clutchpedal(?), og nøytralisering av airbag pass.side
  5. ja, har tilhengerfeste, og har prøvd å koble fra på originalt kontaktsett bak i bilen, men problemet er fortsatt der...
  6. Takk for svar:) nye releer er bestilt i dag, så jeg prøver det ut, da de kosta kun 288/ stk bensinpumpe og asd. skal gjøre forsøket neste gang ,men jeg hører bensinpumpa går når jeg setter på tenninga, så jeg går derfor ut ifra at den er i orden :)
  7. Ok... jeg er en hårsbredd fra å gi opp, men prøver for å se om noen kan hjelpe meg om det er noe jeg ikke har tenkt på å feilsøke... For en tid tilbake ble jeg obs på at bilen ikke har bremselys, så jeg sjekket umiddelbart sikringer, alt ok. deretter sjekker jeg pærer, og skifter disse, nye pører hele veien, fortsatt ikke lys, så jeg bestilte ny bremselysbryter, og skifta den. etter skift av bryter var det fortsatt ikke tegn til stopplys.. tilbake til start igjen, og ser at sikringen fortsatt er hel, og finner den gåen. problemet nå er det at sikringen går i samme øyeblikk som jeg skrur på tenninga på bilen. har sjekket for evt synlige kortslutninger fra sikringsboks til pedalbryter, men finner ikke noe umiddelbar feil.. er det noe jeg har oversett som jeg bør sjekke før jeg setter bilen til verksted? 01 mod 406 hdi
  8. Sjekk om du har spenning til memorystrøm inn til cd spiller når du slår av tenninga, eller om den da kutter strøm her også. Om du ikke har konstant strøm der, så kan den hentes fra f.eks klokka i bilen, som har konstant(ikke tenningsstyrt)strøm.
  9. har en (etter sigende)97 modell f.reg. 98 (overligger) som stopper etter ca 15-20 min. kjøring.Etter ca 10-15 min vent, starter den igjen, minner veldig om feil på bensinpumperele(som jeg faktisk fikk på min volvo før den rundet 100.000 km. Har avlest feilkoder selv via motorfeillampe ved hjelp av haynes boka, og fikk kodene 25 42(1) og 55 Jeg har kommet fram til at ASD rele og bensinpumperele ikke har det helt godt(Haynes reparasjonshåndbok er genial). Er det noen som kan fortelle noe rundt dette, som vet om dette er kjent feil på disse bilene, og om kodene er pålitelige? Vet noen ca pris på disse releene?(de ser like ut både i delenr. og kontakter) forøvrig håper jeg chryslerkyndige forumere kan gjøre voyager 3,3 aut. sitt rykte til skam, da jeg jevnt over er godt fornøyd med en komfortabel og veldig praktisk bil for et par med hvert sitt sett unger.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår