Gå til innhold

ronaste

Bruker
  • Innholdsteller

    17
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om ronaste

  • Bursdag 09/22/1992

Contact Methods

  • Bosted
    Sortland

ronaste's Achievements

  1. haha :p prøvde å google det, men da kom det bare opp me mange sammenhenger :p skjønte jo ikke hva det mente i d hele tatt såe .. takk ;)
  2. kan noen av dere fortelle meg hva orden ''periferi '' i .. vet ikke .. ulike sammenhenger betyr :P kort og enkelt forklart ? : )
  3. sjekket det opp idag og det sies iallefall fra læreren min at den skal bli ganske varm. såfremst den ikke smelter sunn :p
  4. du kan bare sjekke det med å koble opp en liten '' krets '' med 12 volt, kanskje rett fra batteriet. sjekk om alle har lys : ) har koblingsskjema på en del systemer på akkurat dette hvis du trenger : )
  5. tror også det er dynamoen. det kan vel også være et relee som har tatt kvelden. som gjør at det blir kortslutning. er det slik at motoren blir belastet mye mens den går kan det være at dynamoen lader for fullt og at det da er en kortslutning i ladekretsen når releet slår inn. men godt tips ja, ta bort dynamoen og sjekk, bare koble ut ledningene : )
  6. sweet ! sjekket autoDB og der var en til 25k som så fin ut, og ble beskrevet at den var rustfri og slikt ;) j**** fint interiør ! har du / dere flere nettsider dere kan anbefale som '' liger '' autoDB bortsett fra finn ? : )
  7. jada : ) men altså .. det er spenning som driver strømmen.. og det jeg skal fram til er bare at regulator sender strøm/spenning til rotor, og det er da rotors oppgave å gi magnetfeltet som igjen gjør at det dannes spenning / strøm i stator ;) du kan ikke si meg feil der :p
  8. men ladespenningen reguleres med å sende en variabel spenning inn på rotor for å indusere en høyere spenning i stator : ) er det dårlig ladespenning kan det være regulator eller ledere : )
  9. du går diagnose tekniker kurs greier -.-
  10. hei, ser ut som en del som har god peiling på bil her ;) bare et raskt spørsmål .. jeg vil ha en bil som er enkel, stilig, bakhjulstrekk, mange deler som kan bestilles til av styling og motor. hvordan bil anbefaler dere da ? som en billig bil : )
  11. det føtes vel godt ? ^^ sant ? : ) du er bra stolt nå ? det hadde jeg vert iallefall ! ;) jeg beundrer deg ! seriøst :D skulle ønske jeg var like stolt av å skrive noe sånt som deg : ) det jeg skal fram til er at du ikke trenger å prøve å .. skal kalle det å henge meg ut fordi jeg tok feil. det eneste jeg var ute etter med å skrive det var å få det klart om hvordan det var. og jeg innrømmer ærlig at jeg ikke la merke til datoen :p
  12. bilen min stopper når den har blitt varm. men før det går den som et skudd ;) kan det være at feilen ligger i forgasseren ? fordi i øyeblikket motoren stopper høres den ut som en traktor og den høres da ut som den kveles av for mye bensin. tenninga er grei når den stopper også så må jo nesten være det at den for for mye drivstoff inn i sylinderen at den ikke klarer å antenne alt dette. det er jo slik at når motoren blir varm utvider ting seg. det kan vel være at ting utvider seg mer enn de skal i forgasseren og at det da slippes inn mer bensin enn det egentli skulle har vert ? :) på forhånd, takk for alle svar : )
  13. det som skjer med dynamo når batteriet har dårlig effekt og du har på mange forbrukere i begynnelsen av motorens start er at rotoren i dynamoen får mer spenning slik at det induseres mer strøm i viklingene ( altså større ladestrøm ) så hvis det er slik at batteriet har dårlig effekt i begynnelsen kan det vær enten at det er dårlig batteri eller at dynamoen lader med mindre spenning enn vanlig. så det du kan gjøre er vel å sjekke ledninger og tilkoblingspunkter på dynamo. jeg gjorde dette på min bil og det ble en endring med 0,8 volt.
  14. FEIL der det står at en bilelektriker ikke trengs eller vil ha vansker med å få jobb ! nå som biler har sykt mye elektronikk, så er dette heelt feil. hvis en bil-elektriker og en mekaniker går på samme plass og spør om jobb, vil elektrikeren få jobben selvfølgelig ! mekanikere kan sitt idag, og får opplæring i det gjennom 1 år skole og 2 år lærling, mens en elektriker må gå 2 år ekstra for å få denne kunnskapen om elektronikk i biler. alle som holder på, eller har en jobb som avhenger av å jobbe i en bil kan en viss del ! 1 år elektro eller mekk, 2 år bilfaget der man lærer om biler generelt ;)det som også er, er at en bilmekaniker også får jobb, men et verksted mer 4 bilmekanikere som er nok, vil ha elektrikere også.. hadde vert noe annet hvis det var et helt nytt verksted der de trenger mekanikere for å '' få det igang '' hvis dere skjønner ;)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår