Jump to content
Bilforumet.no

Hyperstein

Bruker
  • Content Count

    17
  • Joined

  • Last visited

About Hyperstein

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 08/30/1978

Contact Methods

  • Bosted
    Oslo
  1. Får jeg gjort det på en enkel måte, eller må jeg av med front? Ser en skrue på delen som holder på strammehjulet men kan ikke se at den vil slakke det betydelig, da det er et festepunkt til som er nokså vanskelig å komme til(uten at jeg er noen særlig fagmann...) Setter pris ytterligere tips:)
  2. Hvordan byttes denne? Jeg får reima på de to største skivene men får ikke dratt reima rundt den minste skiva(nederst mot bakken).
  3. Hei, er det vanskelig å bytte dør på en A4 1,8t? Jeg har lite mekkeerfaring men syns det er gøy å skru, og har tilgang til bukk og verktøy. Trenger jeg noe spesialverktøy og er det noe spesielt jeg må være obs på? På forhånd takk.
  4. Hei, Snakket med en mekaniker i dag som sa at det mest sannsynligvis er clutchen som er gåen, og på tide å bytte ut. Da blir det tur til Sverige for en billig clutchskift! Takk for gode tips og råd, og ikke minst tålmodighet - det er kult å ha kyndige bileiere som gidder å hjelpe til når man trenger det! Vi snakkes!
  5. Hei igjen, kom ikke noe lenger med bilen i går så ingen nytt. Men snakket som sagt med tidligere eier i går som sa at det kan skyldes clutchen, men kan en slitt clutch forårsake røyk i motorrommet (slura på clutchen i sneglefart oppover bakke i en time forrige uke, og det var første gang lukta oppstod.)?
  6. Takk for oppfølgingen - tror vi begynner å nærme oss årsaken nå...
  7. Skal se nærmere om jeg får byttet den termostaten - det er den du mener døde ut ikke sant? Ikke bilen? Snakket med tidligere eier i dag og han opplyste om at termostaten ikke har funket på flere år, og at en mekaniker hadde sagt at det ikke var nødvendig (!). Derimot mente han at det kunne være cluchten som er gåen - kan han ha rett i det? Den er ikke blitt byttet på maaange år sa han og synger på siste vers sannsynligvis. Selv merket han at motoren sluret veldig da han trakk tung last opp lengre bakkestrekninger på vei over fjellet. Hva sier dette dere? Tar meg en tur til torshov bilrekvisita i ettermiddag og ser om de kan ta en titt. Hvor mye kan en evt. utsikftning av clutchen komme på?
  8. Hei igjen og takk for mange gode svar. Tempen på dashbordet har aldri vist noe annet enn 60 grader så det kan jo hende at den er ødelagt. Men som sagt er det nok kjøleveske og olje; jeg vet ikke om det er andre mangler som kan overopphette motoren(?). Jeg så etter om det kan være noe lekkasje og ser at det kan virke som om det er noe "oljete" på motorfeste ca. 10 cm til vensre for oljefilteret, men vet ikke om dette er olje eller om det er is og snøsprut fra veien - får ikke sjekket dette før senere i dag. Byttet oljefilter i sommer og etterstrammet i høst - kan det hende at filteret løsner seg selv? Skal sjekke om alle sikringene er inntakte - takk for tipset! Melder tilbake senere...
  9. Så du mener det kan være termostaten som er skyld i lukta? Da jeg var på vei til skibakken foriige uke sto jeg en time og stampa i kø i oppoverbakke - da måtte jeg stoppe bilen etter tre kvarter for det kom røyk fra motorrommet. Er en ødelagt termostat noe somkan forårsake dette? Er bytting av termostat noe jeg kan utføre selv - ikke særlig bilkyndig men ikke redd for å mekke dersom jeg får en god veiledning. På forhånd takk!
  10. Hei, modell: A4 1,8T 1998 Problem: Lukter svidd elektronikk enkelte ganger. Termostat viser ikke noe varmeøkning i motoren men mistenker den for å være ødelagt (finnes det en enkel måte å sjekke dette på?). Har sjekket kjøleveske og olje, og begge er på nivåer innenfor kravene. Er det noen som kan tenke seg hva som kan være problemet? På forhånd takk!
  11. Takk skal du ha! Har ikke alt utstyret og erfaringen, men guiden er veldig bra med tanke på å få med seg noen som kan litt mer og vil hjelpe. Ellers så så jeg denne lenken på NOrsk bildelesenter: http://salg.norskbildelsenter.no/4daction/WA_Bilder/?Vare=15765&ASP=6452963&Type=Audi&Model=A4&Year=1997&Back=WA_Varegruppe[P]ASP=6452963[O]amp;Type=Audi[O]amp;Model=A4[O]amp;Year=1997[O]amp;Varegruppe=1127 Easyfix-versjonen - men funker det tro? Virker som om det er mer for lukt enn noe annet. Kan det være pollenfilteret?
  12. JEg har en A4 1,8t 1997. Mitt luftanlegg fusker. Det fungerer bra når tempen er stilt inn på LO, men med en gang jeg skrur opp tempen med kun en grad blåser den som en slapp fis. Ikke så fett nå som vinteren kommer og det kan være greit med et varmeanlegg som funker... ER det noen som vet hva feilen kan være? Og om det er noe jeg kan fikse selv? På forhånd takk.
  13. ok? Hva trenger jeg? Jeg skal ha den på bukk imorgen og bytte bremseskiver med bror. Hvor er det best å få kjøpt de delene jeg trenger? Finnes det noe sted på nettet som beskriver jobben i detalj?
  14. Hei, jeg var på Eu-kontroll i dag med min Audi A4 1,8t '97. Noen mangler ble det selvfølgelig, som jeg håper jeg kan ta selv. En av dem er foraksel - defekt ytre drivakselledd (ulyd). Er dette noe jeg kan fikse selv eller er det en verkstedjobb? I så fall, er det noen som vet hva det koster? Noen som anbefaler noen gode verksted? På forhånd takk!
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.