Gå til innhold

Tomin

Bruker
  • Innholdsteller

    5
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Tomin

  • Bursdag 12/16/1990

Contact Methods

  • Bosted
    Haugesund

Tomin's Achievements

  1. Som sagt forventet jeg ikke en luksus bil.. Men jeg forventet jo at den ikke skulle vær gjennomrustet. Å han skrøyt hele tiden over hvor pen den var under, ingen rust eller noe. Men at et motor feste rust isont på 7 månder er vel rimligt raskt? Vi snakker om et rimligt stort rust område.... Leverte ikke vognkortet nei...
  2. Jeg kjøpte meg en volvo 460 92model på fredag. Det virket som en grei og billig bil, jeg kunne bruke mens jeg studerer. Bilen har hele tiden vært litt vinglete, men den kostet 10k så jeg forventet meg jo ikke en stiv racing bil heller. Idag var jeg på vei for å levere inn del 2 av vognkortet, i kryset der jeg svinger inn til veivesenet hører jeg plutslig et motorbrøl. jeg fryktet det værste, og det viste seg sant. Hele eksos anlegget hadde dottet av helt framme med manifolden. Jeg tenkte at jeg får bare få knyttet fast anlegget å få bilen hjem. Slik jeg kunne få det fikset. Jeg jekket opp bilen og legger meg unna og jobber, kikker meg litt rundt omkring osv. Så ser jeg at motorfestet (rammen?) er rustet ihel og rett og slett knuket. Noe som jeg vil anta at det er rimlig farligt?!? å kjøre rundt med, men ikke minst ulovligt og ikke muligt å EU godkjenne. Bilen ble EU godkjent i april i år ( 7 måneder siden) Men å gjennom ruste og knekke en motoramme må da ta betydlig lenger tid enn dette?? Har kontaktet selger som nekter og oppheve kjøptet og sier jeg får ta det videre til forbrukerrådet noe jeg ska i morgen når det åpner. Men det jeg faktisk da lurer på er om noen kan bekrefte om jeg eller han har en god sak? Han skrøyt helle tiden om hvor bra den såg ut under, ingen rust og helt nytt eksosanlegg. Jeg så litt under, men ikke så nøye da jeg ikke er noe bilguru :/ Glemmte å ta bilde, men håper dere forstår. Skaffer bilde i morgen ;) Takker såklart veldigt mye for alle svar negative og positive Mvh Tomin
  3. Hei tok av rattet en gang for og fikse noen greier. Men glømte å merke det, så satt det på skjeivt igjen. Da jeg skulle rette opp dette, skrude jeg av rattet og rettet det opp igjen. Jeg startet bilen uten at airbag var tilkoblet. Og da lyste jo såklart airbag lyset. Men da jeg koblet til airbagen og startet bilen så lyser det fortsatt. Men kontakten til selve airbagen kan settes i begge veier. Er rimlig sikker på at jeg har satt den i rett vei, og tør ikke og bytte vei og sjekke om det funker. Eller er det samme hvilken vei den er innsatt? Lyser lyset bare pga jeg startet bilen uten airbag og nå må den resetes. eller kan jeg ha koblet den feil vei? Takker for svar :klovn:
  4. Kjørte bilen inn i garasjen, det begynnte med en gang å bli en pytt under venstre framhjul. Så opp med jeken og av med hjulet. Og der ser jeg at slangen som går mellom caliperet og det stive røret er revnet i enden :D Skal ut og kjøpe meg ny slange nå. Takk for hjelp :thanks
  5. Sto i helt i ro og ventet at noen skulle gå forbi bilen. Å det jeg gjorde i mellom tiden var å presse bremsa så langt inn jeg greide. Plutslig bare sank den helt til bunn. Jeg skulle heldivis bare rygge innpå parkeringen min, så vett ikke hvordan bremsene funger i fart. Men når jeg står i ro funger det følgende. Jeg legge foten mykt på bremsen og den siger roligt helt til bunn. Jeg trør fort og hardt på bremsen og da er det motstand i den. Men går helt til bunn til slutt. Noen som vett hva jeg har greid å ødlegge? :( Er en audi a6 98. En meget trang bil under panseret, så håpte at det ikke er bremsekraft forsterkeren :/
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår