Gå til innhold

askha

Bruker
  • Innholdsteller

    26
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om askha

  • Bursdag 06/04/1988

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Omega b
  • Biltype (eks Audi)
    Opel
  • Årsmodell (eks 1995)
    1996
  • Yrke eller sivil status
    industrimekaniker
  • Motor (eks 1.6)
    2.5 v6

Contact Methods

  • Bosted
    Rissa

askha's Achievements

  1. har noen tips til det første. hele instrument panelet må ut, og det er enkelt. det sitter bare fast i 3 skruer. du må ut med luftdysene på hver side av instrumentpanelet, og en under dekselet rundt rattstammen. luftdysene er bare å ta forsiktig ut. dekselet rundt rattstammen sitter også med kun 4 skruer, to under og to imellom rattet og rattstammedekselet. bare å snu litt på rattet så kommer du til. når du har gjort det, så skal alt være løst, men kan mene at du må være forsiktig sånn at du ikke ødelegger ledningene på baksiden når du tar løst instrumentpanelet. når du har det løst, så regner jeg med at resten går av seg selv;)
  2. det kan jeg desverre skrive under på.. men det hjelper mye å være tålmodig da;)
  3. jo egentlig, bare synd at termostaten står på en såpass utilgjengelig plass, må demontere litt først;P, men uansett, takk for tipsene;)
  4. det er bra med varme på varmeapparatet, men jeg kan mene det tar litt lengre tid før varmen kommer, men det kan selvsagt være på grunn av temperaturen ute
  5. har heldigvis ikke trengt å skifte regreima enda;P var den lille elektriske jeg regna med at du mente, skal vel merke det om den på regreima går?
  6. det kan såklart være noe feil der ja;) finnes det noen måte å sjekke termostaten på uten å skru den ut? vannpumpa er vel bare å kjenne på/høre om den går?
  7. har et problem på min opel omega 2.5v6. kjølevannet i ekspansjonstanken blir ikke varmt, men vannet inne i kjølesystemet (slanger og motor) er varmt. når det står 90 grader på temperaturmåleren inne i bilen, så er ikke vannet i tanken engang lunkent, hva kan være feil?
  8. nå, etter at jeg skiftet den føleren på radiatoren, så begynner vifta å gå når motoren er varm, men den fortsetter når temperaturen har gått ned til vanlig temperatur
  9. jo da, kanskje det , men det var det jeg kom på i farten;) det var den på radiatoren jeg skiftet siden jeg syntest det var den mest fornuftige, men det er sant som du sier, det er en temperaturføler på blokka også, lengst bak, men denne var jeg sikker på var kun for å vise deg temperaturen på motoren på måleren inne i bilen og ikke hadde noe med resten av systemet å gjøre.
  10. hei, har en opel omega 2.5v6 der kjølevifta går og går, er vist i nødmodus, fikk jeg vite da jeg ringte på maskinagentur og spurte. de sa jeg trengte en ny føler, den som står på radiatoren. ny ble kjøpt og montert, problemet fortsetter, men en ting ble bedre; før så startet vifta med en gang jeg vrei om tenninga, nå starter den ikke før motoren blir varm, men den stopper ikke når motoren har blitt avkjølt, den går og går som sagt før. er det noen som har noen tips om hva som er feil og hva som kan gjøres? den har AC btw.
  11. askha

    Bensinpumpe!!

    er likt på stasjonsvogn også;)
  12. da synger automatkassen på siste verset og ny er bestilt og kommer forhåpentligvis til uka. jeg har tenkt å skifte den selv, og lurer derfor på om noen kunne ha gitt meg noen råd angående dette? bilen er en omega b 2.5v6 foresten;)
  13. kan være termostaten som er gåen da, eller at en slange er i klem, siden de måtte løsne på motoren. virker rart, men det trenger ikke å skade å sjekke det;) jeg hadde en 2.0 omega b med varmeapparat problem, på den var registret fullt av drit+ at en sirkulasjons pumpe gikk gærne veien.
  14. forholdsvis dyre deler, men ellers greie motorer;)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår