Gå til innhold

slados25

Bruker
  • Innholdsteller

    15
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om slados25

  • Bursdag 12/18/1982

Contact Methods

  • Bosted
    Trondheim

slados25's Achievements

  1. Har nå fått fikset lekkasjen som tilsynelatende var forårsaket av oljetrykksmåleren :) og mangler nå bare å få fikset denne... Tørket av hele delen, startet motoren og etter 45 min var den delen som er ringet rundt på bildet helt glinsende av olje igjen. Hva kan være prolemet her? [ATTACH]36935[/ATTACH]
  2. Da har jeg nettop byttet oljetrykksmåler og har tenkt å endelig bytte denne termostaten i samme slengen... men sliter litt med å finne ut av fremgangsmåte osv. enda. Har fått tak i meg Haynes boka men finner ikke helt ut av hvor termostaten sitter/hva jeg evt. må av med for å komme til da motoren min (2.0 E) tilsynelatende ikke er avbildet... Noen som kan hjelpe med fremgangsmåte/evt. lokalisering av termostaten?
  3. aaah, ok...:tannløs: Får vel gjøre det da, blå er blå - hvit er hvit:) Takker nok en gang for hjelpen!
  4. Takker for hjelpen nok en gang! Det med at "lekkasjen kanskje kom fra over denne delen" var egentlig bare noe jeg la til i uskkerhet etter å ha sett på bildet... ganske trangt der nede så hadde litt problemer med å få til skikkelige bilder og tror nok bare det er meg som feiltolka bildet litt. Uansett, da dette er området hvor oljen har lekket kan jeg vel si med grei sikkerhet at det er oljetrykksbryteren/oljetemperaturgiveren jeg må bytte... og denne må da vel ha vært hvit en gang (1.8 bar med delenr. 028 919 081 E, som du sa)?
  5. Ikke sikker på om dette faktisk er den rette delen da oljen ser ut til å komme fra et sted over denne (?). Verkstedet sa at "oljetrykksgiveren" måtte byttes for å få stoppet lekkasjen... håper i det minste at dette bildet kan hjelpe med identifiseringen. Finner ikke mye selv hvis jeg googler "oljetrykksgiver audi 100"... [ATTACH]36366[/ATTACH]
  6. Noen som vet hvor jeg kan få tak i en oljetrykksgiver til min audi 100 2.0 1991 mod? Har prøvd google osv men får ikke mange treff... har en lekkasje som kommer fra denne delen ifølge verksted og satser derfor på å forhåpentligvis skaffe del og muligens gjøre jobben selv. Vil å bytte denne delen by på problemer/være en vanskelig jobb eller er dette en forholdsvis grei ting?
  7. Beklager sent svar men; takk for godt forslag! Har faktisk vært innom verksted og der ble jeg anbefalt å skifte termostat og temperaturføler. Kjøpte termostat på BT i dag men de hadde ikke denne "temperaturføleren"... ( er dette det samme som en temperatursensor ?).
  8. Lurer fælt på disse oljelekkasjene/evt. oljesvettingen --- vet såpass lite om bil i utgangspunktet at jeg ikke engang vet hva disse delene heter:uhhmmwhat?:. Noen som har noen formening om hva disse "lekkasjene" kan skyldes? Motor går ellers fint, oljenivået holder seg greit etc. Hjelp mottas med stor takknemlighet:) [ATTACH]36073[/ATTACH][ATTACH]36076[/ATTACH] Var litt vanskelig å få tatt bilder av lekkasjen/svettingen ifht. den siste delen jeg har lagt ved bilder av, men den kan sees såvidt oppunder den svarte boksen (filterboks ?)... spesielt på det siste bildet.
  9. Oppdaget plutselig nå at jeg har postet denne tråden på feil plass da jeg har c4 imstupid Håper en mod kan flytte tråden over til den rette "avdelingen"... _________ Moderator: Tråden er flyttet til C4
  10. Noen som tilfeldivis har tegning av motorrommet i denne bilen (1991 audi 100 2.0 c4a) liggende? Har også kjent på slangene inn og ut fra varmeregisteret; de var begge varme og myke (forutsatt at varmeregisteret er den store "dingsen" senter rett oppunder frontvinduet inne i motorrommet...). Ser dessuten ut som om at motor varmen knapt kommer noe høyere enn 80 ved landeveiskjøring. Om noen kunne hjulpet meg med en tegning av motorrommet m. beskrivelser, som nevnt tidligere, hadde jeg stt meget stor pris på det!
  11. Takker for svar! Skal sjekke spjeld og slanger i morgen:) Var også nettop ute med bilen en tur --- tomgang i ca 10 min + kjørte "landevei" i cirka 25-30 min--- temperaturen var da faktisk kun oppe i ca 80 grader når jeg kom hjem igjen, virket også som om at den sank noe på tomgang. Bilen har ikke vært i særlig mye bruk i det siste og hadde litt lite frostvæske, noe jeg etterfylte tidligere i dag. Kan termostaten evt. være gåen allikevel? Forhåpentligvis har dette ingenting med toppakning å gjøre...
  12. Hei har problemer med å få skikkelig varme ifra varmeapparatet i min audi 100. Det kommer en del varme men det er lite "trøkk"/effekt og det tar en god stund før tempen kommer over det lunkne stadiet. Virker også som at motoren bruker litt vel lang tid på å bli varm (ligger i underkant av 90 når den er "varmet opp"/kjørt en stund). Noen som har noen tips/meninger om hva dette kan skyldes?
  13. Er ny her og tenkte jeg skulle starte min første tråd...Har nettop kjøpt en TT '99 modell, den står på 19" felger...disse virker som de er litt for store da de tar borti hjulbrønnen ved fullt rattutslag.Mitt spørsmål er da om jeg har mulighet til å senke uansett?3mm spacere er allerede montert...bilen står jo litt på "stylter" originalt...
  14. Har det samme problemet selv, noen som vet mer om dette?Er det evt. mulig å få tak i ny skifter som støtter mp3 o.l.?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår