Jump to content
Bilforumet.no

jonnymohn

Bruker
  • Content Count

    5
  • Joined

  • Last visited

About jonnymohn

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 11/12/1965

Contact Methods

  • Bosted
    indre nærøy
  1. hei. det er en egen side\klubb som heter turbo collective.der er det kun uno turbo,og man kan melde seg inn.har sett bider av uno med cromamotor der,så det går an.sjekk siden,mye tøft. hilsen jonny mohn
  2. hei på deg. en enkel og ganske billig måte å få bra med ekstra power,er å ta en telefon til km cams,tlf63858171.han har slipt om originalkam for meg,med veldig bra resultat.og så har han lagd kam av kamemne,med ENDA bedre resultat.en annen ,billig oprasjon er å porte litt.fabrikkstøpen er grov,med støpesjegg,eller langsgående groper .om du ikke har gjort det før,og ikke tør grave for mye,hjelper det å få bort klumper og sjegg,samt rette opp kanaler.rørene fra plenum til topp er mest knotet,men det går med dreml,eller fleksiaksling til drill,pluss litt tålmodighet.det er også viktig å matche hull,da det ikke er 100% på linje.viktig å tilpasse pakninger også. ellers fins et firma med virkelig feite ting til bla uno,speedshop.ch.men de er vanskelig å nå på mail.kanskj tung vodkarus er årsaken,eller maillag. har hatt to veiver til balansering,men dette var gjort så bra fra fabrikk,at jeg fikk dem i retur. på den første unon min hadde jeg et lass med originalturboer,og kjørte på 1,5 ladetrykk.da holder de ikke lenge,men gøy er det,selv om det en del skruing.(på slikt trykk ryker lager sideveis,og man får et saftig frest kompressorhus).kulelagerturbo er tingen. og så MÅ du bytte til en bra dumpventil.den originale i plast er VELDIG dårlig.hadde problem med at bilen pruppet på fullt gasspådrag.tok litt tid før jeg skjønte at det var dumpventilen som ikke klarte å holde igjen,og begynte å "blafre". en siste ting du må se på,er et firma i england som heter demon tweeks.de har også mye ting til uno. hilsen jonny mohn
  3. hei alle som har svart,jhs også. da synes jeg det begynte å strømme på med nyttig informasjon. jeg har ikke drevet mye med ford før.eneste er at jeg pellet ned en sierra 4x4,og flytta over deler fra et cosworthvrak.dette er ikke mer enn en "byggesett" jobb,men syntes sierran var veldig grei å skru på. fikk mondeon grisebillig,og syntes det var en morsom bil,i allefall på vinterføret.dermed kommer tanken om enda mere morro sigende,selv om jeg er omtrent "fordjomfru". det er klart at det er enklere måter å gjøre dette på,som flere sier her.regnet med at det finnes gode trimløsninger til zetec motor,og det kan godt være at det er helt dust å starte på prosjekt med cosworthmotor.men så er det utfordringen da.det meste går hvis man klør seg lenge nok i,og langt nok opp i tarmen.(det er da en fordel å vaske henda før evt skruing). kan kanskje sammenlignes med følgende:hvorfor slikker hundene seg på ballene?jo,for det at de får det til. så er det dette med drivverk og mere hk:jeg ville trodd at drivverket med litt vettug bruk skulle tåle ca 220 hk?synes det ville være rart om ford har lagd noe som som er så spesifikt dimmensjonert,at det ikke tåler ca 20 hk pr hjul ekstra. noen som kunne spekulere litt på det? så til mr jhs. selvfølgelig var mitt svar "overkill".ironisk,nedlatende,kvalmt,spydig mm.men hvis du ser på det første svaret ditt,syntes jeg det var overfladisk og ganske spydig.dermed MÅ jeg bare fyre av et lass med dritt. men nåer da også ryggen skikkelig tømt.synes det du kommer med videre nedover her er mere vettug,og ligner mere på det jeg trodde var et diskusjonsforum.jeg er en gammel gris,og har ikke deltatt i noe forum før.datakløne,veit du. hilsen jonny
  4. det var da en sint ung mann.nå skal du høre,og følg godt med:bilfabrikkene kan ikke spa ut penger på å utvikle motorer til hver enkelt modell.dermed kan det være sannsynlig at blokkfester passer overens med chlutsjhus på to forskjellige modeller.hvis ikke er det mulig å lage en adapterplate.men det enkleste er selvfølgelig om det er bolt on.er du med så langt? det meste av motorer og drivverk kan tilpasses hvis man har kunnskap og mulighet.dette gjelder også mellom bilmerker.hvis du gidder å se i biblader\bøker\på nett,vil en helt ny verden åpne seg for deg.det finnes for eksempel volvoer med chevrolet v8,opel kadett med v8,ford granada med v8 og 1700hk,bmw med volvomotor og omvendt.har du en god dag med skikkelig overskudd,greier du også å få med deg at dette er godkjent av biltilsynet. du har tydeligvis meget begrenset kunnskap,ettersom du tør uttale deg bare med å gløtte ned i et motorrom.vil sette utrolig pris på at du lar være å uttale deg før du har orientert deg litt mer i bilverdenen. jeg synes det kunne være kjekt at noen som faktisk har skrudd bil kan uttale seg,og ikke en forståsegpåer som har rassen permanent plassert i sofaen. med vennlig hilsen jonny .
  5. noen som vet om drivverket i mondeo 4x4 er likt escort cosworth,slik at escortmotor går på gearkassa til mondeo?
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.