Gå til innhold

Origo

Bruker
  • Innholdsteller

    6
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Origo

  • Bursdag 03/20/1978

Contact Methods

  • Bosted
    Østlandet

Origo's Achievements

  1. Har ikke stasjonsvognen den lille runde luka i gulvet under baksetet? På kombikupen funker den i hvertfall som snus for å komme til bensinpumpa. Grattis med fiksen.
  2. Bilen har gjort sitt og skal vrakes. Deler selges. Kan sende smådeler i posten, større må hentes. Bilen er mørk rød metallic. Send PM for avtale.
  3. Du kan m�le p� ledningen inn til bensinpumpa med et multimeter. Sett den p� (20V?) DC, og m�l mellom lederene i kontakten. St�r det ca 12 V p� displayet da, er rel�t ok. Bilen kan fuska av s� mange forskjellige ting. D�rlig kontakt i rel�t kan naturligvis v�re en �rsak, men jeg tviler. Rel�t skal s�vidt jeg forst� ligge inne hele tiden du har motoren igang. De rel�ne jeg har v�rt borti, feiler enten ved at de ikke gir kontakt i de hele tatt, eller ved at de brenner seg fast og gir kontakt hele tiden. Brukte du den orginale bensinpumpa da du byttet tank, eller kj�pte du en brukt tank med pumpe fra h�gger'n ? Hvis s� er tilfelle, er denne tanken loddet i bunnen? Fikk en gang en h�ggertank hvor drenerings hullet de hadde laget var lodda. Loddingen var fin, men de hadde boret inn i bensinpumpa og �delagt den i samme slengen... Bytta pumpa og alt ble bra. Lykke til.
  4. Har du sett bak veggpanelet foran høyre fordør? Etter Haynes boka fro Astra F (kombikupe) skal bensinpumperelèt sitte der. Tipper det gjelder for stasjonsvogna også. Kan hende jeg tar feil, for jeg er ikke 100% sikker her. Ellers er det jvel lettere å måle om pumpa får strøm... Får den strøm, funker relèt.
  5. Fiat Abarth (spider 124?)motorer skal passe bra. Mener at den gir 115 hk. Ellers har en sprø egypter satt inn en lancia motor. http://forum.difflock.com/viewtopic.php?t=38913&sid=8b3593ce9bc03e53ed2f26a6be43a5e6 Ford V6 med automat kasse er også blitt brukt. (Simon Allan, niv6 på difflock forumet.) En annen normal ombygging er å sette inn en 1.9l TDI fra ymse citroener eller peugoter med motor i serien xud9 Bruker du deler fra en orginal niva diesel, så er det meste av jobben gjort. Etter det jeg har lest funker det med de fleste xud9 motorene, ikke bare dieselene... Som en kuriositet kan det sies at det er riktig at de kjørte med ca 260 gamp i Ladaene på Dakar rallyet. Det meste var bygd om da. Karrosseriet var 20cm lengre, bremsene var bedre og girkassen var av et annet fabrikat. Transferkassen var derimot nesten orginal. (de byttet til europeiske kulelagere)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår