Gå til innhold

EscortMkII

Bruker
  • Innholdsteller

    38
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    DJ, Paintball, Rally
  • Modell (eks S4)
    A4
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1995
  • Yrke eller sivil status
    Forsvaret
  • Motor (eks 1.6)
    1,6
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    Weitech senk, facelifts
  • Fylke
    Akershus

Contact Methods

  • Bosted
    Sørumsand

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

EscortMkII's Achievements

  1. Har du kjøpt nytt spjeld enda?? Jeg har byttet det selv, og fikk et splitter nytt til 1600,- inkl. frakt fra eBay!! :) http://cgi.ebay.de/Drosselklappe-Neuteil-Audi-A4-B5-1-6-1-8-VW-058133063H-/400128557471?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item5d2985419f Passer til: MODELL MOTOR BAUJAHR Audi A4 (ADR ALB 92 kW) 1.8 09/96-04/98 Audi A4 (AHL ADP 74 kW) 1.6 09/96-07/99 Audi A4 (AHL ARM 74 kW)1.6 02/99-09/01 Audi A4 aut. (ADR 92 kW) 1.8 02/99-06/99 Audi A6 (AFY 85 kW) 1.8 05/97-05/00 Audi A6 (AJP 92 kW) 1.8 12/97-07/99 Passat (ADR 92 kW) 1.8 12/96-01/99 Passat (AHL 74 kW) 1.6 10/96-12/97 169Euro + ca 30Euro i frakt, blir rundt 200 Euro 200Euro x 8 NOK = 1600,- norske kroner ;) Jeg fikk et verksted til å montere dette, selve skruingen krever ikke all verden av innsikt (kommer langt med haynes) men det kan være greit å få kalibrert spjeldet med Vag Com. Du kan jo bare montere det, og se om det funker å hoste seg til et verksted som kan kalibrere.
  2. Det første som er greiest å sjekke, er oljenivået. Enten holder det med å etterfylle, eller fylle på med tykkere olje som nevnt. Hvis bilen har gått over 150.000, kan det være greit å fylle med high mileage olje (15w-40) Selv bruker jeg Castrol GTX 15w-40 High Mileage, og er strålende fornøyd! Nå i kulda, kan det være greit å ha litt tynnere olje, da bilene kan bli litt tungstarta av for tykk olje. Du beskriver at tikkingen variere i volum, for meg høres det ut som oljetrykket. Det kan hjelpe å kjøre motorrens, noe som jeg anbefaler ved hvert oljeskift (bruk motorrens FØR du skifter oljefilter) Hvis det fremdeles tikker, etter dette er gjort, kan det være flere årsaker. Det kan være alt fra oljetrykk, til ventilklaring, igjen-koksete ventiler eller oljekanaler, osv. Det kan også være slitt kam/ventilløftere. Tett oljepumpesil kan føre til lavt oljetrykk, som igjen gjør at ventilløfterene ikke henger godt nok med. Dette er noe man må skru for å finne ut, men som sagt, begynn med oljenivå, og sjekk gjerne oljetrykket. Man må nok av med kamdeksel eller toppen for å finne ut om det er noe mekanisk.
  3. En kamerat har åpnet en ny nettbutikk innenfor paintball, kanskje noe å sjekke ut? http://www.pbgear.no
  4. Jeg har prøvd begge nøklene, og problemet vedvarer.. Når det gjelder problemet med startsperren, har jeg lest på vw forumet, at på audi og vw, stopper motoren etter 2 sek. Nøkkelsymbolet lyser i det jeg vrir om nøkkelen, men slukker, problemet er der uavhengig om jeg venter på at den skal slukke eller ikke, så tror det bare er vanlig at den lyser når du setter inn nøkkelen, i likhet med de andre lampene som pleier å lyse da. Jeg skal prøve å bytte batteri, og sjekke kablingen inn til tenningslåsen. Det har visst vært et problem at den kan jukse, ved dårlig lodding.. Takker for hjelp så langt!
  5. Kan jo hende? Hvordan får jeg sjekket det da? Blir jeg nødt til å gå over med multimeter? Jeg må få henta meg VAG COM kabelen snart, så jeg får lest av nye feilkoder.. Tenkte forøvrig å skifte batteri, tror det kan være greit da jeg er usikker på alder og stand.
  6. Ja det skal jeg gjøre, må bare få henta ledningen fra der den ligger.
  7. God dag. Når jeg skal starte bilen, og drar på starteren, starter bilen som normalt, men stopper brått etter 2 sekunder. Ettersom jeg har lest på nettet, så er dette startsperren som kødder, og det kan hjelpe å lodde kablene inn på tenningslåsen. Når jeg prøver på nytt, går starteren rundt uten å ta tak i svinghjulet. Hvis jeg venter 2-3 min, og prøver, så vil den så vidt starte, ved at jeg jobber med gassen, og drar den på starteren. Da hoster den og jobber på 1-2 sylindre, før den blir bedre og bedre. Når motorvarmen har steget litt, går den helt normalt. Jeg merker heller ingenting når jeg kjører vanlig, bilen starter også som normalt når den er varm. Jeg har sjekket alle kontakter, sjekket og renset luftmengdemåler. Da bilen gikk ujevnt på tomgang tidligere, skiftet jeg tempsensor, og det ble bedre. Alle pluggene er ganske ferske, og jeg har sjekket pluggledningene, jeg har dog ikke byttet dem enda, men tror ikke det er problemet i dette tilfelle. Har byttet: -Starter -Plugger -Lambda -Veivakselpos. sensor -Kamakselpos. sensor -Gasshusspjeld -LMM -Tempsensor for kjølevæske -Rotor -Fordelerlokk Og problemet er der fremdeles… Jeg skjønner ingenting! Jeg har ikke prøvd å lodde startsperra enda, men det er uansett merkelig at jeg får alle de andre problemene når jeg forsøker en gang til etter startsperra har slått inn.. Er det noe annet jeg bør bytte? Jeg har problemer med bensinmåleren, så kan jo hende pumpa er sliten, dette er jo et problem på disse bilene..Men pluggene blir våte.. Jeg er også litt på tanken om å bytte coil. Når det gjelder VAG COM, så får jeg bare feilmeldinger jeg ikke skjønner noe av. I følge verkstedet bilen har stått på, er kompresjonen jevn, men dårlig (på grenseland til “for dårlig”, ble det sagt), kan dette ha noe med saken å gjøre? Motoren er en 1,6 liter bensin Takker på forhånd!
  8. Kraftige LED kjørelys, med 5 kraftige LED, slik som på nyere Audi. Sett med 2 stk. Størrelse; 160x23mm. E-godkjenningen er kun gyldig når LED kjørelysene automatisk slår seg av, når man slår på nær/fjernlys. Så kabelsettet muliggjør en lovlig montering. lyktene er E-merket. Alt er nytt i eske, og ubrukt. 700,-
  9. Heisann. Jeg selger et nytt og ubrukt armlene til B5. Armlenet kan vippes opp, og det to-delt, dvs at det er et lokk under "lenet". Det følger med brakett for å feste rett over brekket, og kommer til å bli som et originalt armlene. Selges til høystbydene over 500,-
  10. Free file hosting from File Den! Free file hosting from File Den! Free file hosting from File Den! Free file hosting from File Den!
  11. Skjønte dette nå.. dog senkinga er gjort av en nordmann, altså, eieren før utlendingen. Jeg fikk se kjøpskontrakten de skrev, og der sto alt som var byttet, og dato, så alt virka legit.. Jeg er på ordningens vei, enten payer dem rep, eller så blir det myndighetene som rydder opp. Heldigvis "kjenner" vi noen.. Et tilleggs spørsmål, må toppen av for å bytte løftere?
  12. Har skrudd av topplokket og tatt noen bilder, i tillegg har jeg en videosnutt av lyden: b0_JNzEOhKQ Noen som vet hva som har skjedd?
  13. nei jeg burde styrt unna.. men det som skjedde med motoren var at den begynte å klakke når jeg kom hjem. Høres ut som noe litt værre en ventiltikking
  14. For å oppdatere folket, så var det snakk om å bytte coil, og et nytt motorfeste, så var bilen gulle god.. Forøvrig, så brøyt bilen sammen da jeg kjørte hjem fra selger. Nå sitter jeg i en smørje hvor jeg sliter med å heve kjøpet, selger er IKKE eier av bilen, derfor er kontrakten ugyldig. Nå er det full rulle med politi, offentlige instanser og fri rettshjelp. Prisen for å være naiv i guess.. haha
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår