Jump to content
Bilforumet.no

themuss

Bruker
  • Content Count

    30
  • Joined

  • Last visited

About themuss

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 06/15/1979

Contact Methods

  • Bosted
    alversund
  1. om ønskelig så kan eg lage en liten diy angående feilsøking på dette problemet. Ser det går utrolig mye igjen og det er forskjellige løsninger. Kanskje det hadde vært greit med en eliminerings metode slik at det er lettere for folk å finne hva som egentlig er galt så en slipper å bytte alt av deler unødvendig?
  2. etter mye om og men ser det ut som passaten min har sluttet å gått i nødmodus. Endte med å demontere turbo etter utallige andre feilsøkingsalternativ. Overhalte turbo og satt inn og bilen går stort sett som en kule og tåler motstand, går ikke i nødmodus uansett hvor mye jeg presser den. MEN ristingen rundt 1800 til 2500 omdreininger er der enda. skjønner ikke helt hva det er, turboen drar fint gjennom. Får ingen feilkoder på akkurat dette. Ser den røyker litt svart når eg gir på i det området. Bilen går ellers som en klokke nå. går fint på tomgang, er kun i dette området jeg merker noe. har prøvd å søkt på det meste men finner ikke noe som ikke inbefatter ting eg allerede har fikset. Det som er nytt er MAP sensor, LMM, begge magnetventiler, nye vakumslanger. "overhalt" turbo. Kan det være dyser? ser forholdsvis greit ut når eg leser verdiene. det er nytt diesel filter og luftfilter. er ikke mye risting men nok til å bli irritert ;) det er byttet olje både på automatkasse og motor, og sef filtre. Eg har sjekket vakumet og det ser veldig bra ut. kan det være mye drit i systemet ettersom bilen har gått helt jævlig de siste månedene? at det vil gå seg til nå som bilen ellers går som den skal? ( ønsketenkning... men likevel hehe) råd mottas med takk ;)
  3. da skal jeg blende den av igjen og satse på velstand ;) Hehe trodde eg var kjapp nok redigere innlegget, står map der nå ;)
  4. glemte vel å skrive at det gjelder en 2003 passat tdi 130 hk :)
  5. etter mye styr har jeg omsider fått lest av feilkoder med billig kabel koblet til pc ( utroligt at ikke noen verksted får det til men eg og min kabel til 300 kr gjør det..) I hvert fall bilen går nå mye bedre, men går fremdeles i nødmodus. jeg har byttet map, lmm, en del vakumslanger ( virker som det er greit vakum men har ikke fått målt det). Egr ventil er rengjort og koblet fra, koblet inn igjen da jeg ikke merket forskjell. MEN er det slik at om det er olje på spindelen som styrere spjeldet så er den gåen og den må blindes/byttes? jeg har sett på turboen og ser ut som den regulerer greit. har og byttet begge magnetventilene. så ut ifra ross Tech wiki har eg vært innom alt de ser på som kan være feil.. skal likevel bytte alt av vakumslanger selv om de ikke ser ut til å ha lekkasje. er det noe her jeg har glemt? i tillegg fikk eg opp en kode eg ikke har sett før etter jeg monterte den nye lmm.. 01119, fra ross Tech wiki: 01119 - Gear Recognition Signal Possible Symptoms Malfunction Indicator Light (MIL) ONPossible Causes Fault Code stored in Transmission Control Module (TCM/J217)Possible Solutions Check Transmission Control Module (TCM/J217) for Fault CodesSpecial Notes This Fault Code is a Note. Check Transmission Control Module (TCM/J217) for Problems.dette er første gang eg ser denne koden, motor lyset kommer ikke på slik det står her. jeg har scannet girkassen for feil men finner ingen. fikk ikke tid til å slette å se om den kom inn pånytt. har noen vært borti denne koden? kan det ha sammenheng med at bilen går i nødmodus nå ? håper på hjelp så skal eg sørge for å gi beskjed om hva som tilslutt var feilen. har lagt merke til at på mange forum så får en mye hjelp men det avsluttes sjeldent med hva som faktisk var feilen.. bare ørten løsninger og en vet ikke hvilken det var som faktisk løste problemet.
  6. Ja er jo enig med det :-) eg får prøve å måle litt og se om jeg finner noe galt. Må jo gå an å gjøre det på en måte.eg er litt usikker på hvorfor eg får opp live data men ikke kommer inn på motorstyreenheten. Men alle verdiene virker jo normale bortsett i fra den. Har Bestillt meg vag comkabel så skal prøve den når eg får den. Imellomtiden får eg måle litt :-) hadde håpet å fått bilen ferdig før eg reiser i Nordsjøen på tirsdag. Dette er jo det eneste som gjenstår, men er jo litt vesentlig at bilen går hehe
  7. da var map sensor byttet... ligger fremdeles på 255.. er det noe eg må "resette" på en eller annen måte. kan ikke se at det skal være noe galt med kontakten heller..
  8. har akkurat det samme problemet her. skal prøve å feilsøke litt eg og men gi meg en lyd om du finner ut av det. Her skjedde det i forbindelse med bytte av lykt. Funker helt fint om eg vrir på lysbryteren. Har merket nå i det siste at den kommer på av og til ved tenningen og. aner ikke hvorfor har ikke styrt med noe som har med lyktene å gjøre...
  9. ja pluggen så fin ut. SÅ regner med at map sensoren er gåen. prøvde å dra kontakten ut å måle da og, fremdeles 255. eg får se om eg finner meg en sånn sensor så blir det kanskje bra greier :)
  10. Passat 2003 1,9 tdi 130 hk Ved tomgang : calc load 30,5 map (kpa) 255 engine rpm 881 ign adv (deg) 63,5 iat C 24 MAF (gm7sec) 13,7 abslt tps % 0 Ved ca 2000 rpm calc load 40,3 map (kpa) 255 engine rpm 1922 ign adv (deg) 63,5 iat C 30 MAF gm/sec 38,120 abslt tps 16,8 det er det jeg får lest av, noen her inne som kan tolke dette ? ser dere noe galt? får fremdeles ikke lest av feilkoder.. Og ingen kontakt med motor annet enn dette..
  11. har brukt 4 forskjellige, men ikke vag-com. sitter å ser etter kabel å kjøpe så eg kan se om det hjelper. var innom verksted som hadde helt ny fancy bosch scanner, den fant bilen men kunne ikke kommunisere med bilen. de hadde og en annen scanner de prøvde, som de visste de hadde brukt på identisk bil men fikk ikke kontakt. ellers har eg prøvd 2 forskjellige memoscan mener eg de het. den eg får mest kontakt med får og opp live data, altså turtall temp osv. men kommer meg ikke inn på motorstyringen, står bare n/a og no obd....?`
  12. hei og takk for svar :) har byttet n75, rengjort egr, og prøvd å blende den ut, merket kanskje litt forbedring på risting men ikke mye.. LMM troor eg virker, merket stor forskjell på nåe eg koblet den fra. Tror eg har gått over alle vakumslanger men er jo bare å prøve å se over igjen. Når det gjelder obd'en blir eg sprø, får nå kontakt med bremser og cluster men ikke motorstyring. Så er no liv i ecuen. men hvorfor eg ikke får logget meg inn på motorstyringen skjønner eg ikke... bilen ble godkjent igår og eneste problemet er at den rister fra ca 1500 til 3000 omdreininger og går i nødmodus. ikke så ofte som før men skjer fremdeles.
  13. da var diesel filteret byttet, ingen forskjell. gikk i nødmodus engang, men klarte ikke å fremprovosere flere, uansett hvor mye gass jeg gav. Jææææævlig irriterendes at eg ikke får koblet meg opp å tatt en diagnose...
  14. aner ikke om det er byttet.. så har kjøpt nytt. Får hive det i så kan jo eg håpe det er det :) uuut å skru ;) Den går ikke i nødmodus lengre heldigvis, men kjedelig å riste hele veien...
  15. Da har eg sjekket armen og den ser ut til å gå fint. Fikk meg en skikkelig prøvetur nå og etter å ha rengjort egr ventil, byttet magnetventiler ser det ut som bilen har det litt bedre. Den gikk ikke i nødmodus nå når eg testet den, og kjente at turbo slo inn bra :) MEN den hakker ved gasspådrag, akkurat som den ikke går på alle sylindre. er det noe kjente feil angående det. Den røyker litt enda, men ikke på langt når så mye som den gjorde før.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.