Gå til innhold

opelduude

Bruker
  • Innholdsteller

    5,633
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    76

opelduude vant dagen sist Juli 27

opelduude hadde mest likt innhold!

Om opelduude

  • Bursdag 05/27/1992

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Bil, pc, venner, skru bil
  • Modell (eks S4)
    Omega
  • Biltype (eks Audi)
    Opel
  • Årsmodell (eks 1995)
    1998
  • Yrke eller sivil status
    Bilmekaniker
  • Motor (eks 1.6)
    2.0 16v
  • Fylke
    Oppland

Contact Methods

  • Bosted
    Gjøvik

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

opelduude's Achievements

  1. Første jeg ville få sjekket er at den lader som den skal. Pleier å renne på med feilmeldinger om dynamoen begynner å svikte.
  2. Bare å ta et kjapt søk på Google på reparasjon av instrumentpanel, så finner du flere aktører 🙂
  3. På dieselpumpa så sitter det en SCV ventil som styrer dieseltrykket under ulike forhold. Uten at det nødvendigvis er et fasitsvar, så ville jeg prøvd å skifte denne. Den får du nok tak i på de fleste nettbutikker som selger deler.
  4. opelduude

    ISO-kontakt

    Skal du løsne selve kabelskoene fra kontakten, så må du ha terminalverktøy.
  5. Da er det enten for mye luft i systemet eller så er matepumpen i tanken defekt/mangler strøm. Om den har egen matepumpe, det er det ikke alle dieselbiler som har.
  6. Sjekk veng.no Du kan finne delenummeret ved å slå opp chassisnummeret ditt inne på Partsouq sine nettsider.
  7. Du må ha verktøy for å skru stempelet inn igjen. På de modellene som bare har 1 motor med wire ut til begge calipere så trenger man ikke å gjøre noe med elektronikken. Nok å skru tilbake stemplene også justerer det seg selv etterpå. https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/bremseverktoy/bremsestempelverktoy/bremsestempelverktoy-15-deler-2000019405
  8. Jepp. Skal du ha en Pioneer enhet med kabelsett som passer til ryggekamera, så må du ut med 8000 kr. Skal det være billigst mulig så finnes det mange alternativer om du søker på google "vw polo mk5 aftermarket head unit"
  9. Du kan høre med Bilradiospesialisten de pleier å være hjelpsomme med å finne riktig utstyr.
  10. Det å klage til Vegvesenet kan du nok bare gi opp med en gang. Du har nok en dårlig sak. Bite i det sure eplet og skaffe en ny sensor.
  11. Det må leses ut feilkoder på systemet. Startsperre som har slått inn. Har du 2 nøkler?
  12. Med tanke på at det er en 2010 modell, så er det ikke utenkelig at både fjærer og dempere er godt brukte. Hvordan disse er til vanlig aner jeg ikke, men hjuloppheng bør uansett undersøkes nærmere da.
  13. Kondens i tanken var noe man hadde på 80 og tidlig 90-tallet. Uten at du nevner hvilken motor det er, så kan jeg anta at det er en 2 liter diesel? Ikke umulig at oljepumpa har havarert og dermed er motoren rast når du har fortsatt å kjøre med tikkelyd i motoren.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår