Gå til innhold

80Cab

Bruker
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om 80Cab

  • Bursdag 12/10/1973

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    80 Cab
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    1991
  • Motor (eks 1.6)
    2.3E
  • Fylke
    Oslo

Contact Methods

  • Bosted
    Oslo

80Cab's Achievements

  1. Jeg ønsker å leie en garasjeplass i, eller i nærheten av Hønefoss fra april '10. Skal i hovedsak brukes til en personbil og en MC, og det er helt ok hvis man kan skru littegrann der også. Noen som vet om noen som vet om noen som har en plass til overs?
  2. Jepp - fant feilen; litt av "bølgebryterne" i tanken hadde løsnet, og lå delvis som sperre for tilførselen til bensinpumpen. Hva i huleste er grunnen til å stappe denslags uholdbare deler nedi tanken, da??? #¤%¤%"!%!"#!#¤? Argh!
  3. Jeg opplever et litt merkelig problem nå om dagen.. Jeg har en '91 80 Cab, motortype NG, som har følgende symptomer: - kaldstart er (som regel) kurant - det høres ut som om bensinpumpa øker i turtall, dette spesielt i høyresvinger (det begynner alltid i en høyresving) - tidvis høres også bensinpumpen mer ut som en kvern - når motoren blir varm, skjer dette uansett kjøreretning, og etterhvert stopper motoren ved belastning (den går tidvis på tomgang) Jeg mistenkte først bensinpumpa for å være gåen, så jeg skiftet denne. Bensinfilteret er også skiftet siste måneden. Jeg har videre tappet av bensintanken i tilfelle det lå vann på tanken som følge av kondens. Problemet vedvarer selv om jeg kobler utenom bensinpumpereléet (altså kjører med bensinpumpen konstant på). Bensinfordeler er også skiftet, men jeg tror ikke problemet er så langt fremme... Begynner å lure på om det kan være noe fysisk løst inne i tanken som legger seg over tilførselen mellom tank og bensinpumpe, men det er kanskje litt søkt? Mellom bensinfilteret og bensinpumpa sitter det også det en liten, sylindrisk sak som bensinen passerer gjennom. Denne er litt mindre enn selve filteret - kan noen fortelle meg hva dette er??? Videre; er det noen som vet om det sitter et filter i bensintanken, eller noe sted mellom tanken og pumpa? Når jeg klemmer igjen tilførselsslangen til pumpa, /høres/ det rimelig likt ut... Av åpenbare grunner har jeg ikke prøvd dette under normal drift ;) Tips mottas med takk :)
  4. 80Cab

    audi 80 2.0

    Ny (brukt) bensinfordeler på plass i dag; går som en klokke :)
  5. 80Cab

    audi 80 2.0

    På den annen side...ville ikke alle pluggene vært like fulle av sot hvis bensinfordeleren var OK, mens føleren var gåen? Mitt ressonnement er at hvis bensinfordeleren er gåen, så vil noen sylindre få annen mengde enn de andre...?
  6. 80Cab

    audi 80 2.0

    kicke: Takker...det høres logisk ut, dette. Den har snart gått 200', og det er vel ikke usannsynlig at et eller annet er klart for utskiftning... Jeg har allerede innhentet en bensinfordeler, så jeg får prøve det i løpet av de nærmeste dagene. Hvis det går til hundene, så blir det en runde med temp-føler og eventuelt tomgangsstiller. Jeg kan ikke skjønne annet enn at tenningsregulatoren er i orden, men hvis det ikke blir noen bedring, så må vel den til pers også. Nå er ikke jeg den som har skrudd mest på biler de siste årene, så noen dyse-jobb vil jeg ikke begi meg ut på uten videre - med mindre noen kan gi meg en god beskrivelse mht fremgangsmåte etc. Motoren går greit nok på tomgang hvis den bare får stå og gå - det er først når jeg skal opp med turtallet at den gjør seg vanskelig...må liksom "lirke" den oppover i registeret...
  7. 80Cab

    audi 80 2.0

    Jeg opplever noe lignende med min 1992 80 2.3E (NG, K-Jetronic)... Problemet er at motoren "henger"/fusker/kutter i 1-2 sekunder når jeg gir gass på lave turtall (lyskryss og denslags). Jeg har lest en bøtte med tråder både her og der, og gjort følgende: - skiftet plugger, kabler, fordelerlokk og rotor - kontrollert tenning, gnist etc. (OK) - sjekket belgen og slangene rundt luftmengdemåler/bensinfordeler - renset tomgangsregulatoren, sjekket slanger - skiftet til metallrør på de slangene som vanligvis suges flate av vakuum - kjørt gjennom en flaske injection dyserens (ingen merkbare utslag) - skiftet bensinfilter (for ordens skyld) - skiftet luftfilter (og prøvd uten, for den saks skyld) - testet drivstofftrykk (OK, også under drift; verdier rundt 605) - lest ut feilkoder noen ganger (OK, bortsett fra litt lave Lambda-verdier; tror det lå på 0,7 - i alle fall rett i underkant av grenseverdiene) - avgasstest (CO2 7.39%, HC 1416(!), O2 1.53, CO 10.88(!), Lambda 0.714) - kompresjonstestet sylindrene (alle OK) Når jeg skiftet pluggene la jeg merke til at 1'ern var "normal", 2 og 4 veldig sotete, 5 helt ren og 3 sotete. Av dette har jeg konkludert med følgende: Tenning/elektrisk er OK, så problemet må være knyttet til drivstoff/-blanding. Siden trykket var OK antar jeg at blandingen må være feil, og at problemet således må ligge i tilknytning til bensinfordeleren. Mitt neste trekk blir vel da å skifte hele greia med bensinfordeler, lmm, belg og hele balletten...?? Eller er det noen som har noen tips om hva jeg kan/bør foreta meg før den tid? Anything will do :)
  8. 80Cab

    Kraftløs 2.3E

    Fant du feilen? Symptomene høres veldig kjent ut. Jeg har en '91 2.3E som lugger fra tomgang, og også hvis jeg holder jevnt pådrag, men så tråkker til litt. Over 2500 rpm er alt ok. Har sjekket for lekkasjer, skiftet plugger, tennkabler, fordelerlokk og rotor uten at det hjalp. Symptomene er verst når motoren er varm - med kald motor er det nesten ikke merkbart.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår