Gå til innhold

andershaaby

Bruker
  • Innholdsteller

    13
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om andershaaby

  • Bursdag 09/17/1978

Contact Methods

  • Bosted
    Rakkestad

andershaaby's Achievements

  1. Har en kango 1.9 2002 mod som ha vært kengeru siden jeg kjøpte den i fjor. Den kan gå en uke smertefritt og så kan det være rene helsike ei uke. Når den har helvetes uka så lyser motorfeillampa bare jeg tøtsjer gassen og den stopper direkt. Får jeg ruset den opp så kan den plutselig gå skikkelig resten av turen. Det blir verre når motoren blir varm. OM jeg kjører på lavt turtall og daukjører går det alltid som regel greit , men normalt så stopper bilen 5-10 ganger på mila jeg har til jobb. Dette kan være litt irriterende. Det som er så rart er at den kan gå 2 uker helt uten problem så kommer det et par dager som den er helt umulig. Men stopper den er det bare å vri av tenninga og sette den på så starter den med engang. Motorlampa lyser alltid samtidig som motoren stopper. Samme lampe som til glødepluggene. Har hørt at veivhus sensor eller bankeføler er en syke på disse og fører til motorstopp, min kan gå å nøkke litt før den bråstopper så jeg har fått byttet denne føleren. BIlen gikk som en drøm et par dager nå så jeg trodde den var iorden. Men nei da , i dag var det samma gamle leksa igjen. Har koblet på diagnose verktøy og lest av feilkode, finner ikke ut av den og etter sletting av feil så kommer samme dritten igjen. Når vi kjørte diagnose virket det som egr ventilen ikke bevegde seg og vi prøvde å kjøre den manuelt. FIkk ikke opp på pc at den bevegde seg da heller , men plutselig så fikk vi utslag og bilen gikk som den aldri har gjort før i 3 uker... lot bilen stå ei uke pga mye jobbing så var helsike igang igjen. Plukket ut egr ventilen i kveld, den er elektrisk syrt og fungerer bare som en spole som skyver ut en aksling med spjeldet på. 5 pins kontakt. Ohmet meg frem til å finne viklingene i spolen. mellom pigg 1 og 5 målte jeg 7,9 ohm mellom dem tre andre så målte jeg 1.45 kohm (2 mellom 4 ) og 2.6 kohm ( mellom 4 og 6 ) regnet da med at punktene 2 4 og 6 er et potmeter som gir signaler tilbake om hvor spjeldet står. KJørte 12 volt på 1 og 5 og spjeldet føk ut , men jeg får dem samme ohm verdiene på dem 3 andre punktene.. er det er jeg har feilen min tro, defekt potmeter i egr ventilen , eller er jeg på bærtur. Beveger meg på svaiende grund her nå....
  2. Den lampa som lyser er den samme som glødelampa. Feilen kommer kun i et visst turtall. Da begynner bilen og nugge og om ikke jeg slipper opp gassen så kommer lampa med medfølgede diesel kutt. Lurer på om det kan være bankeføleren som er synderen.
  3. Får opp en orange lampe når jeg kjører som også lyser når biler gløder. Denne lampa kommer plutselig under kjøring så stopper bilen... noen som har ideer ??
  4. Hei, trodde jeg hadde lager havari på dynamo i dag , men det viste seg at servoen bare var nesten tørr for olje. Kan ikke se synlige flekker under bilden der den har stått og kan ikke finne lekkasjer etter jeg har fyllt på. Ulyden ble borte og servoen fungerer igjen. Mistenker at jeg så servo olje under bilen når jeg kjøpte den i fra den ene manskjetten på høyre siden.. Husker ikke sikkert. Ellers ser slanger og alt annet ok ut. Peilet servo olje for ca 4 mnd siden og den var bra. Er det noen syke med servoen på en 850 ?!
  5. Er ikke så ofte innom.. hehe Det var en koblingsleif ved coilen.
  6. Jeg kjøpte ny som du sa og det var lekende lett og bytte. Deksel under hanskerom 3 skruer og innmaten i hanskerommet. Gjort på under en time. 1850 + mva Takk for gode tips. Den jeg plukket ut ser ut som ny , men børstene var nedslitte. Hadde jeg visst det var så enkelt å bytte børster som det ser ut til hadde jeg gjort det. Lager var bra. Børstene sitter lett tilgjengelig og koster ca 50 kroner. 5 minutter med loddebolt.... men nå er den ny og en erfaring rikere. Jeg får bytte børster og legge den ut her på forumet tilsalgs :-)
  7. Finn : 15659043 Rasende billig bil
  8. Hei !! Vurderer å kjøpe en 850 der cupeviften har tatt kvelden. Sitter den rett bak hanskerommet eller må man begynne å demontere hengerfeste å jobbe seg fremover til man finner den? Glad for svar. Anders
  9. Hallo ! Driver med ascona prosjekt. Skal sveise ei sperre og ønsker å ha en bakaksel i reserve til 1.9s. Nå er det vel den og en ascona type til som har 1:3,67 eller hva det er så har du en komplett liggende og bor østfold + - 10 mil gi meg et hint. :-) Ellers greit med ei 4 trinns kasse i reserve om noen har. Ellers er jeg ute etter noen dekk te ally cat felgene mine. Mine nydlige 8x13" Jeg skulle hatt bytta ut dem gamle da dem er 15 år og tørre :-) 225/50-13 bak og 195/50-13 front. Har du noe sånt med bra mønster så si i fra.... Fått lagt inn 2.2'n i går kveld. Kun små snask igjen... Kjenner meg 10 år yngre alt. hehe:coplight
  10. Leste igjennom alt her, du er jammen flink... Dette bør printes ut og leveres med evt jobbsøknad. Du hadde fått jobb hos meg affal :-) Er det noen som har en bakaksel komplett til 1,9S liggende i Østfold eller et par timer unna ??
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår